Jak dlouho vlastně budu cestovat?
A kudy?
Dlouhou dobu se nám tu rozmáhal takový nešvar. Buď jsme cestovali moc rychle, nebo příliš pomalu. Celý proces cestování byl zmatený a nikdo vlastně nevěděl, jak dlouho kam měl cestovat. V tomto článku se dozvíš, jak se tento neduh napravil a jak spočítat vzdálenost na reálné dny.
Cesty
V prvé řadě je důležité říci, že cestování po Alagaesii probíhá především formou obchodních cest. Pokud se držíš vyšlapaných, osvědčených cest, cesta probíhá hladce a tvoje cesta není zdržena. Pokud se rozhodneš cestovat na vlastní pěst, je potřeba přidat nějaké zdržení.
Obchodních cest po Alagaesii najdeme poměrně dost, především v oblasti lidí. Jedinou výjimkou je obchodní cesta mezi trpaslíky a elfy, která je používaná pouze jimi. Ta začíná na jednom konci ve Farhen Duru a pokračuje po vodě až do Sílthrimilu (pohraniční město Sílthrimu - více o pohraničních městech elfů zde).
Ostatní cesty najdeš vyobrazené na této jednoduché mapě kontinentu (pro zvětšení na ni klikni). Pokud potřebuješ cestovat rychleji z nějakých důležitých důvodů (například čekání na důležitou politickou hru), domluv se s adminy.
(kliknutím na mapu nebo SEM zobrazíš plnou velikost)
Vzdálenosti
Cesta po stezkách
A jak tedy vlastně vypočítat, jak dlouho budu cestovat? Nejdelší cesta, kterou můžeš absolvovat, je od Bulridge podél okraje lesů až k Askignaku, kterou půjdeš reálným lidským časem 5 týdnů. Tedy hráči reálně absolvují pět týdnů hry po přilehlých místech. To už začíná vypadat jako otrava, že? Jenže těch pět týdnů se dá strávit nejen hybernací postavy s občasným příspěvkem do daných míst, ale průběžně si můžeš hrát zastávky v místech, kterými projdeš. Ideální je na to poušť, co se této cesty týče. Proto by hráč měl skutečně obezřetně volit, kudy půjde, proč a kam. Samozřejmě počítáme variantu, kdy jezdec jede na naloženém voze taženém jedním koněm. A v noci spí.
Pro srovnání dáváme pár dalších cest - z Teirmu do Burgsanku se tímto způsobem dostaneš za 1 týden. Z Burgsanku do Uru'baenu za necelý jeden den. Pokud bychom tímto způsobem cestovali stezkou mezi Ellesmérou a Osilonem (Du Weldenvarden) nebo Tarnagem a Farthen Durem (Beorské hory), zabraly by nám tyto rozmezí dva dny. Ovšem elfové a trpaslíci cestují trošku jinak, proto se jedná jen o příklad.
Vzdálenost mezi Burgsankem a Uru'baenem budeme dál nazývat "jednotka" na mapě, abychom lépe označili, s čím vlastně pracujeme.
Cesta na voze taženém koněm po cestě = Jednotka
Cesta na voze taženém dvěma koňmi po cestě = Třičtvrtě jednotky (Jednotka x 0,75)
Cesta na voze taženém třemi koňmi po cestě = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)
Cesta na koni po cestě = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)
Poznámka: Od tří koní dál už se rychlost nezvyšuje.
Cesta mimo stezku
Pokud se rozhodneš cestovat mimo vyjeté cesty, musíš počítat se zdržením. terén může být zavalený, některá místa se budou objíždět, může tě někdo přepadnout. Jezdit mimo vyznačené stezky většinou znamenalo "už se nevrátit" nebo se "vrátit za hodně douho". Je třeba počítat i s tím, že tudy vůz neprojede. Jeden člověk na koni možná někudy ano, vůz rozhodně ne. Tedy k takovému cestování si přidej dvojnásobek, kolik by to bylo podle cest. Pokud jdeš přes hory nebo přes přímou poušť, třikrát. Poušť navíc dává vysoká procenta k tomu, že tvá postava zemře. To se vám jednou ve hře může objevit vypravěčský příspěvek o tom, že jsi cestu nezvádli.
Cesta mimo cestu = Jednotka x 2
Cesta přes hory = Jednotka x 3
Cesta přes poušť = Jednotka x 3 (a vysoké riziko smrti)
Cesta bez koně
Cestování bez koně je sebevražda. Jde cestovat pěšky třeba po lesích, kde platí daný dvojnásobek jak u cesty mimo stezku, nebo napříč městy v království kde jsou právě cesty. U těch platí trojnásobek.
Cesta lesem pěšky = Jednotka x 2
Cesta po stezkách pěšky = Jednotka x 3
Cesta po vodních stezkách
Cestování po vodních stezkách je samozřejmě možno jen díky obchodním lodím a ty mají za příznivých podmínek dvojnásobnou rychlost než povoz taženého jedním koněm - není třeba odpočívat přes noc, například. Jiný způsob než lodí neexistuje. Po těchto stezkách nelze plavat!
Cesta po vodní stezce = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)
Cesta po vodní stezce během bouře = Jednotka
Cesta na Vroengard = Cesta na Vroengard není úplně jednoduchá. Většinou je kolem něj bouře a spousta dalších nepříznivých podmínek, koneckonců, ostrov je magicky radioaktivní. Dávka této magické radiace člověka sice ihned nezabije, i tak je ale potřeba cestovat s minimálně jedním mágem a velkými zásobami jídla a vody (na Vroengardu není nic normálně poživatelného). Tím se cesta ještě víc zpomaluje. Tedy reálně na Vroengard se cestuje celý týden a pokud loď cestu přežije, nemůže se na něm zdržet déle než posádce dovoí zásoby.
Cesta na drakovi
Cesty na dracích jsou samozřejmě nejrychlejším dopravním prostředkem. Pokud tě tedy nějaký dobrotivý dračí jezdec sveze, ušetří vám to podstatný čas strávený na cestě. Dospělý, zdravý ohnivý drak přeletí celou Alagaesii (podle Paoliniho mapy) za 1 týden (počítáme i spaní v noci), pokud tedy letí (maximálně) tři dny v kuse, cesta je rychlejší, ale spánek o to delší. Tedy cesta delší než tři dny se pak dorovnává spánkem a je platná podle původních pravidel. To znamená, že rychlejší cestování nastává jen, pokud je cesta menší než 3 dny.
Cesta na dospělém drakovi = Jednotka x 0,2 (Pětina jednotky)
Cesta na mladém nebo nemocném drakovi = Jednotka x 0,5 (Polovina jednotky)
Poznámka: Schopnost výkonu draka posuzuje jezdec sám, speciální případy pak jsou ostatní rasy draků. Pokud si jezdec není jistý, jak cestu spočítat pro svěho draka, piš adminům. Samozřejmě jezdec posuzuje i to, kolik lidí (či nákladu) je jeho drak schopen unést.