Informační článek
Vážený návštěvníku,
vítáme tě před branami země zvané Alagaesia. Jak už jsi možná stačil zjistit, jsme textová hra na motivy tetralogie Odkaz dračích jezdců (pokud nevíš, co to je textové rpg, klikni sem), které napsal Christopher Paolini. Je důležité ti jako první říci, že jsme pouze NA MOTIVY, tedy víceméně s knihami už nemáme moc společného. Hra začala v květnu roku 2010 tedy v době, kdy se na pultech knihkupectví teprve ohříval Brisingr a o nějakém Inheritance ještě nebyla ani řeč. A proto je důležité, aby sis i ty uvědomil, že naše hra začala tam, kde Brisingr skončil a ubírala se VLASTNÍ cestou!
Jak začít hrát a jak založit první postavu najdeš na konci článku.
Co jsme tedy zač?
Jsme středověké fantasy textové RPG odehrávající se ve světě Alagaesie. Dáváme hráčům k dispozici celý svět plný barvité kultury, náboženství, legend, tradic a to hned v devíti různých rasových provedeních. Každá rasa má vlastní balíček plný informací specifických pouze pro ni, dokonce i vlastní území a vlastní politickou sféru.
Ty, jako hráč, si můžeš vyzkoušet vše - od mocnářských, politických bojů, přes život obyčejného měšťáka, až po vůdce náboženské sekty (nebo jejího člena). Fantazii se kladou jen logické meze.
Odchylky od knih
Co se odchylek od děje týče, bylo by na dlouhé lokte to vysvětlovat, ale ve zkratce, abychom ti alespoň přiblížili vzdálené - spousta knižních postav již zemřela (Islanzadí, Orrin, Galbatorix), některé postavy přežily (Brom) a jiné nenávratně zmizely (Arya). Taktéž se stalo, že některé z nich se odchýlili od děje knihy úplně, tedy Arya našla svoji spřízněnou duši v elfovi jménem Blödhgarm a mají spolu syna jménem Arnilian. Blagden, bílý havran jak ho znáte z knih, se za pomocí silné magie dokáže měnit na člověka a má za ženu Elvu - požehnaného sirotka. Elva nám vyrostla a v současné chvíli je ztracená kdesi v poušti Hadarak se svojí a Blagdenovou dcerou. A Eragon? Ten se po neúspěšném pokusu o svržení Galbatorixe stáhl a po spoustě hloupých rozhodnutí se schovává před jejich následky kdesi v poušti Hadarak.
Jak vidíte, změny jsou poměrně rozsáhlé a kolikrát úplně mění děj nebo se přímo odklání od původních knih. Pokud nám dáte šanci a změněný děj vás neodradí, ujišťujeme vás, že je to jen zlomek toho, co na Alagaesii můžete potkat. Vypracovali jsme Alagaesijský svět tak, jak mu od Paoliniho nebylo dopřáno, tudíž máme úplně nová náboženství, nové rasy, nová místa a celkově jsme Alagaesii udělali zajímavější, hratelnější a mnohem víc živější než kdy byla v knihách.
Proto spíš raději než "na motivy knih" používáme "na motivy světa". Protože z knih nám zůstalo skutečně pramálo.
NAJDOU SI ZDE SVÉ FANOUŠCI KNIH I FANOUŠCI STŘEDOVĚKÝCH FANTASY.
Kde se teď nacházíme?
V Okvětci roku 3268 (květen 2020) se naše hra překlopila v rámci desetiletého výročí naší hry do něčeho, co nazýváme "Nová epocha". Smrtí krutovládce v roce 3265 totiž nastaly markantní změny.
Z povrchu Alagaesijského během těchto tří let téměř zmizely minoritní rasy, které se stáhly a sem tam se mezi lidmi nebo elfy objeví nějaký jejich zástupce. Pro hráče tak zůstává možnost hrát buď za člověka nebo elfa, případně za trpaslíka, který se ale nachází z různých důvodů v elfském nebo lidském království.
Dračí jezdci byli vyhnáni z lidského království, protože bývalý krutovládce patřil mezi dračí jezdce. Elfové však svoji úctu k nim drží a tak se dračí jezdci stáhli k nim, kde dračí jezdkyně Aireen založila Řád dračích jezdců. Dračí jezdci jsou mezi lidmi velice nenáviděni a nepochopeni, protože byli u Galbatorixe dělat až příliš. Zato elfové a trpaslíci jsou přijeti s respektem, jakého se jim nikdy nedostávalo, protože bojovali na "správné straně".
Z bývalého Vardenského odboje se stali šlechtici, kteří po vyhnání bývalých Galbatorixových šlechticů převzali jejich území. Surda, dříve samostatné království, je součástí Alagaesijského království. Známe tedy tři království - lidské (Hadarak, Surda, Dračí hory), elfské (Du Weldenvarden) a trpasličí (v Beorských horách).
Dominantním náboženstvím zůstala i po smrti císaře Solasova církev, avšak bez totalitního vládce neexistuje "oficiální státní náboženství" a tak lze potkat po lidském království zástupce všech známých náboženství.
Politická situace
Alagaesijský svět prošel jistými změnami, co se vládců týče. Desetiletí, během kterého se vyvíjela naše hra, je dlouhá doba a dá se říci, že si zde najdou své nejen fanoušci Eragona i fanoušci Hry o trůny nebo Zaklínače, protože politika se ve sférách monarchů řeší dennodenně. Výhodné sňatky, tahání za nitky, známí známých nebo jen přímý vliv na panovníka. Tajné společnosti i náboženské sekty, které ovlivňují některé vladaře, jsou vždy přítomny.
Zdá se vám to povědomé? Ano, dělo se to napříč reálnou historií a je to přirozený vývoj monarchie. Ti, kteří se rozhodnou hrát ve sférách politiky a intrik se musí připravit na dlouhé hry plné přemýšlení, obav a slovíčkaření. Často se tu na jeden (i rozhodující) herní příspěvek čeká třeba týden, zvlášť pokud se jedná třeba o rozdělení území. Politické hry jsou skvělé nejenom na hraní ale i na pozorování. Spousta hráčů se dívá a sleduje, jak vládci hrají, protože chtějí vědět, kam se osud jejich postavy ubere. A že mocní vládci umí s kartami točit pořádným způsobem.
Politická situace lidí
Za krutovládce Galbatorixe panovala absolutistická monarchie. Po jeho smrti císařovna Arwina Meyron nastolila něco, čemu bychom mohli říkat konstituční monarchii. Panovníka volí královská rada, která hlasuje každý rok. Takovým způsobem byla císařovna sesazena a téměř okamžitě zmizela neznámo kam. Na trůn pak usedl císař Miron Dobrotivý. Měl těžké vládnoucí období, protože musel "uklízet" nepořádek, který po sobě zanechali přechozí dva vládci a překonal i selské povstání (vyhnání dračích jezdců). Byl to ale velice dobrý král, který ale bohužel roku 3268 těžce onemocněl a dost možná brzy zemře.
Politická situace elfů
U elfů je to trošku složitější. Když zemřela Islanzadí, trůn převzala její dcera Arya se svým mužem Blödhgarmem. Oba dva ale záhadným způsobem zmizeli a to v době, kdy jediný následník trůnu byl ještě příliš mladý na to, aby trůn převzal. Uspořádaly se tedy první elfské volby, kdy na trůn usedla Arwina Meyron zvaná Greensleeves, která lesy několik let vedla poměrně inovativním, veskrze lidským způsobem. Právoplatný dědic královského trůnu Arnilian se však už jako odrostlý vrátil a snaží se získat trůn zpět do rodové linie de Eamë. Na elfském území je tedy velký konflikt mezi rody Meyron a de Eamë, což vyústilo v konečné rozdělení elfského království na dvě - Du Welden, jihozápadní elfské království pod vládou Arwiny Meyron a Du Varden, severovýchodní elfské království pod vládou Arniliana de Eamë. To se ale po smrti císaře zvrátilo a snětkem Nilwei Meyron a Arniliana de Eamë se území znovu spojila do jednotného elfského království Du Weldenvarden. Jejich rádcem je stále Blagden. Kromě spojení a usmíření elfských vztahů se ještě novopečený královský pár musel vypořádat s vlnou migrace jezdců z království a kontrolovat alespoň částečně vznikající Řád dračích jezdců pod taktovkou Aireen.
Politická situace trpaslíků
Trpaslíci žili dlouho agresivním životem, než byl trpasličí král Orik sesazen z důvodu pustošení klanů a na trůn byl po Stownredských volbách roku 3263 posazen král Krhazdorh Durgrimst Vrenshrrgn. Po jeho nástupu na trůn mezi trpaslíky z blíže nespecifikovaných důvodů vypukla občanská válka v jejímž důsledku bylo království rozděleno na nepřátelské Východní, které připadlo králi Gerumovi a na Západní, které vedl zvolený trpasličí král Krhazdorh. Následky války a nepřátelství se mezi trpaslíky táhly dlouho, než byla podepsána mírová smlouva. Na Východní trůn poté nastoupil Umrich, syn Isadora a vyjednal nové obchodní podmínky. V Okvětci 3265 byly hory zase spojeny zvolením nového krále západních hor Branna z klanu Durgrimst Quan a následnou dobrovolnou abdikací krále Východních hor. Beorské hory tak na Oriolovo kladivo navíc slaví "znovusjednocení". Král Brann sedí na trůnu dodnes.
Politická situace ostatních ras
Kočkodlaci, dračí jezdci, víly ani stínové nemají vlastní území, tudíž se většinou snaží pracovat s tím, co se děje v místě, kde žijí. Druidi zrušili kletbu a rozutekli se mezi lidské a elfské království, každý po své vlastní ose. Urgalové žijí svůj divoký život tak, jak mají.
Kříženci (tvorové mající rodiče různých ras) se mají pořád stejně špatně - pokud se ví o jejich nečisté krvi, jsou společností odmítáni, utlačování a nenáviděni.
Významné postavy Alagaesie
Někteří naživu, někteří po smrti, někteří ztracení neznámo kde. Přesto důležití. V jejich životopisech se dočtete mnohem víc, než kdekoli jinde na Alagaesii.
Lidé:
Galbatorix - Šílený alagaesijský král, strůjce Pádu, Dračí Jezdec. Obávaný a mocný vládce v posledních letech svého panování obsadil Surdu a politickým sňatkem s elfskou panovnicí Arwinou Meyron získal i část Lesů. Právě svatba s Arwinou, která mu svými půvaby i inteligencí učarovala, ho nakonec stála život - byl otráven o svatební noci. Drak Šruikan, odletěl po Galbatorixově smrti neznámo kam. Povídá se, že dosud žije někde v Beorách.
Azkaal - Mocný Stín, původem elf, věrný Galbatorixovi. Slyšelo o něm každé malé dítě v Království i v Lesích. Hrůzyplný černokněžník, který měl slabost pro mladé elfky. Zmizel ještě před koncem války neznámo kam. Mezi lidmi se povídá, že ho pohltil samotný Čas a bohové ho uzavřeli ve smyčce, z níž není úniku, aby nemohl škodit zemi a lidem.
Enni - Dračí Jezdkyně a diplomatka oficiálně na straně Galbatorixe, která se snažila tělem i duší chránit obyvatelstvo Feinsteru před rozmary šíleného vladaře. Svého pána se bála a toužila po jeho pádu, stejně jako mnozí. Jako Dračí jezdkyně však doplatila na selské poslání a musela opustit své milované město i vše co v něm vybudovala. Získala azyl v Du Weldenvarden, u elfů, protože i když pracovala pro Galbatorixe, její vzpomínky jasně ukazovaly, že její spolupráce nikdy nebyla zcela dobrovolná, a že její minulost není potřísněna krví.
Jeod - Bývalý Surdský král a Dračí jezdec. Za války byl skutečným trnem v Galbatorixově patě, i po obsazení Surdy aktivně bojoval za svůj lid, spolupracoval s Vardeny a snažil se Galbatorixovu císařství škodit, kde se dalo. Když ho poté vdova po Galbatorixovi, Arwina, za jeho činy odměnila řádem za udatnost, mělo to hořkou pachuť. Ani vyznamení a prohlášení za "nejlepšího přítele lidí a nového Království" neuchránilo Jeoda před hněvem selského povstání, které vyhánělo Jezdce. I on musel velmi rychle zmizet. Jeho další osud je zahalen tajemstvím.
Nasuada - Vůdkyně Vardenů byla po válce odměněna ziskem značného jmění a šlechtického titulu, stejně jako mnoho jiných význačných Vardenů. Nasuada nicméně o politikaření nestála, a jakmile to bylo možné, stáhla se z veřejného života, ač v ní mnozí viděli budoucí královnu. Vrátila se na východ, kde nyní žije v jednom z pohraničních měst, poslední výspě chránící Království před nájezdy divokých kmenů.
Elfové:
Arwina - Rozporuplná elfská královna, která na jednu stranu vládla pokrokovým způsobem a vyvedla elfy ze zajetí minulosti, ale současně povolila používání černé magie, byla krutá ke svým poddaným a fakticky vzato způsobila rozdělení lesů na Du Welden a Du Varden. Neštítila se fingovat smrt vlastní dcery, aby rozpoutala válku v Lesích. Dle rodového hesla Meyronů "Účel světí prostředky" uzavřela spojenectví s největším nepřítelem elfů - Galbatorixem a dokonce se stala jeho ženou. To vše proto, aby lidského krále o svatební noci zavraždila jedem, a po jeho smrti se stala svrchovanou vládkyní lidí a elfů. U lidí zavedla nové pořádky ohledně volby krále, a ačkoliv se jí nedaly upřít zásluhy za likvidaci krutovládce, ona sama vládla také velmi autoritářským až krutým stylem, a tak byla od moci odstavena. Jelikož měla obavy, že by krom politické likvidace mohl proběhnout i pokus o likvidaci fyzickou, hned po korunovaci nového krále Mirona zmizela neznámo kam.
Arnilian - Právoplatný následník elfského trůnu, syn královny Aryi, krev slavné Islanzadí, byl v době, kdy se na trůn dostala Arwina, příliš mladý na to, aby mohl vládnout. Když vyspěl a začal se dožadovat svého rodového práva, Arwina prohlásila za šílence a odmítla mu vrátit trůn. Mladý princ ovšem žádným šílencem nebyl, jak by ostatně potvrdila princezna Nilwëa, dcera Arwiny, která se do prince bláznivě zamilovala, a po všech peripetiích se tak Arnilian stal nejprve králem Du Varden, a následně i celých znovu spojených Lesů.
Nilwëa - osud dcery Arwiny, manželky krále Arniliana, byl velmi komplikovaný. Její vlastní matka ji málem připravila o život, když osnovala rozdělení Lesů, a následně ji provdala za lidského generála, aby si zíkala důvěru Galbatorixe. Nilwëa se ale i přesto dostala zpátky do Lesů ke své lásce Arnilianovi, za něhož byla následně po konci války za poněkud divokých a pohnutých okolností provdána a stala se tak královnou spojených lesů Du Weldenvarden.
Blagden - Královský rádce, jemuž šlo vždy jen o dobro Lesů a elfského národa. Pracoval pro Islanzadí, Aryu, Arwinu a následně i Arniliana. Všem vládcům byl zcela loajální, neboť všichni bojovali za lepší budoucnost Du Weldenvarden, ač každý jiným způsobem. Věděl o plánech Arwiny a po jejím zmizení to byl on, kdo rozhodl o spojení Lesů sňatkem Nilwëy a Arniliana. Je velmi mocným mágem a jednou z "živých zbraní" elfského národa.
Aireen - Dračí Jezdkyně a učednice Arwiny, zakladatelka nového Řádu Jezdců, ochránců Lesa a ctnostných rytířů chránících morálku a právo. Vůdkyní nového uskupení se stala původně nenápadná elfka poté, co se do Du Weldenvarden uchýlili Dračí Jezdci vyhnaní po selském povstání u lidí. Její vysoké morální kvality a jistá nekompromisnost, jíž se naučila od Arwiny, ji předurčily k vedoucímu postu.
Jak začít hrát?
Teď, když máš informace o situaci, nejspíš už tušíš, kde bys chtěl hrát a v jaké sféře se angažovat. Pokud se chceš zaregistrovat a cítíš se být připraven, klikni v menu na položku "Pravidla a registrace". Menu budeš používat jako svůj denní chleba a po registraci se ti otevřou nová místa a nové položky. Registrace tě pak už sama navede, jak se prokousat tím nejdůležitějším. Pamatuj ale, že tohle je textová hra. Čeká tě jen text, text, text, sem tam nějaký obrázek a zase další text. Níže najdeš odkaz na registraci.
První postava
Pokud si zakládáš první postavu, určitě doporučujeme začít člověkem. Je to jednoduché pro pochopení principu hry. Do začátku doporučujeme založit si nenáročnou postavu, která se dá velmi zajímavě budovat (třeba za pomocí univerzity). Tvorbu postavy najdeš ZDE. Pokud tě láká politika, náboženství nebo jiné sféry, zkus postavu napsat obsáhle a my tě budeme kontaktovat zvlášť.
Jestli jsi nikdy textové rpg nehrál nebo jen nevíš, odkud začít, doporučujeme ti absolvovat Mechanický quest. Provede tě bezbolestně procesem tvorby životopisu a zároveň tě naučí, jak se textová hra vlastně hraje.
Důležitý kontakt: team@alagaesia.cz
Příjemnou hru a nechť tvé kroky provází štěstěna!