TOPlist

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 01.09.2017 11:11:46 FB



Nevíš, co psát do životopisu?

 

Myslím, že je jasné, že v životopisu nemůžeš mít jen tak něco. Pokud už jsi se díval na životopisy svých budoucích spoluhráčů, jistě sis všiml, že ač je každý jiný, mají stejné základní prvky. Osnovu máš popsanou níže a každý bod pečlivě rozepsán. Apeluji na tebe, abys nepodcenil psaní svého životopisu a dal si s ním i několikadenní práci. Pokud si s ním práci dáš, je větší šance, že tvůj životopis bude dříve odsouhlasen a nebudeš muset čekat, než s ek němu vyjádří nějaký redaktor. Pokud ještě nevíš, jakou postavu bys chtěl hrát, není na škodu si pročíst reálie ke každé postavě a promyslet si, za koho se ti bude hrát nejlépe a naopak nejhůř. 

Máš-li to štěstí, už jsi na našem webu a právě jsi vyhrál dračí vajíčko, podívej se sem, jak vyrobit profil draka.

Novicové mohou profil napsat téměř v jakékoli délce, není nutné dodržet všechny parametry, nicméně i tak si dejte na životopise, prosím, záležet.

 

 

Obrázek: (Je samozřejmě nutnou součástí tvého profilu. Najdi si obrázek, který tvoji postavu vystihne co nejlépe a to jak po vzhledové, tak i po charakterové stránce. V obrázku by měl být vidět hlavně obličej, protože výraz a vzhled obličeje se popisuje poměrně těžko. Pěkné obrázky můžete najít na několik webových stránkách, například dobrou volbou bude zajisté deviantart, na kterém se dají najít hotové poklady - Tak se toho neboj a pusť se do hledání. Samozřejmě obrázek hledejte takový, aby vyhovoval vašim představám o vaší postavě. Předem upozorňuji, že rozhodně nevadí obrázky ručně kreslené, nebo digitální (které preferujeme), a rozhodně se nemusí jednat o nějakou fotografii, ovšem i tak bychom byli rádi, kdybyste se vyhnuli obrázkům ve stylu Anime & Manga. Pokud hledáš na google, ideálně hledej obrázky právě s příponou "digital art".)

 

Jméno: (Napiš jméno svojí postavy, samozřejmě úměrné rase. Elf se jistě nebude jmenovat Franta a Urgal se nebude jmenovat Loivissa. Rozhodně se nesnaž hledat jména z různých známých příběhů, nebo filmů a vyvaruj  se také jménům převzatým z jazyků, jako je Angličtina, nebo Němčina.)

 

Rasa: (Tebou zvolená rasa za kterou chceš hrát. Máme tu rozmanité množství ras (celkem 8 různých, přičemž dvě z toho jsou omezené buď množstvím, nebo zkušenostmi). Pročti si reálie a potřebné materiály k dané rase ať víš, do čeho jdeš.)

 

Pohlaví: (Co k tomu dodat? Jedině snad že hermafrodit být opravdu nemůžeš. :) )

 

Datum narození: (Tady bude datum, kdy se vaše postava narodila. Od toho se odvíjí její věk, který si snad každý hráč dopočítá sám. Nezapomeňte, že hrajeme v určitém časovém pásmu. Aktuální datum najdete na konci stránky.)

 

Náboženství: (Vyberte si náboženství, které vaše postava bude uctívat. Není nejmenší problém vymyslet si náboženství vlastní, ovšem dá to spousty práce a sepisování, raději se tedy držte těch, které jsou již funkční.)

 

Jazyky: (Kolik jazyků se vaše postava během svého života naučila? Samozřejmě by měly být odůvodněny v historii.)

 

Povolání: (Sem napište to, čím se vaše postava v současné době živí, nebo čím se živila v minulosti. Pamatuj, že je důležité, aby vaše profese byla něco, čeho bude vaše postava schopná jak rasově, tak postavově. Elfka díky svojí hrdosti rozhodně nebude kurtizána, Stín nebude bard a drobná lidská dívka nebude kovářka.)

 

Popis postavy (Podoba): (Alespoň 4 řádky u každé "podkategorie".) (Hodně lidí si myslí, že je lepší si nejdříve najít obrázek a podle něho vytvořit postavu. Je to ten jednodušší způsob. Rozhodně ale nezahazuj druhý způsob - vytvoření popisu podle své představy a hledání obrázku až podle něj. Je to sice pracnější, ale je to lepší varianta pro tvoji fantazii. Vůbec se nebráníme tomu, že by sis postavu mohl nakreslit sám, ovšem pozor, jestli víš, že tvoje umělecké schopnosti nejsou zrovna dvakrát nejlepší, raději si obrázek najdi. Každopádně 9 z 10 kočkodlaků doporučuje si na chvilku sednout a alespoň si ji představit. Jak postava chodí, jak spí nebo si třeba i s někým povídá. Mělo by vám to snad dát určitou představu o jejím vzhledu a ten vypovídá něco málo i o charakteru, který zde můžete lehce naťuknout.) Popis se dá dělit na dvě kategorie:

 

-          Tělesná stránka: (Tady se rozepiš o vzhledu obličeje, jakou má vaše postava postavu a jak je na tom celkově po tělesné stránce. Jestli je spíše hbitá nebo je to spíš pomalý silák. Vyhraj si s různými ozdobami, jako je například tetování, staré jizvy, nebo i jiná zhojená zranění. Zkrátka tady popiš jak tvoje postava vypadá bez oblečení. Samozřejmě u toho uvažuj, ať se pohybujeme v rámci slušnosti.)

 

-          Styl oblékání: (Když už máš rozepsanou tělesnou konstrukci, je více než jasné, že nebude chodit nahá. Tudíž tady popiš veškeré oblečení které tvoje postava nosí, věci které u sebe má, jak je má kde schované a v čem je vůbec přenáší. Jestli má meč v pochvě na rameni což je poměrně nepraktické, nebo ho má tradičně u opasku. Vyhraj si i s tímto faktorem a zauvažuj nad praktičností. Zkus si to nejdříve představit, nebo dokonce vyzkoušet s příhodnými předměty. Nosí tvoje postava v ruce hůl? Vezmi si koště a zkus s ní ujít pár kroků. Hned se ti bude psát lépe.)

 

Charakter (Povaha): (Alespoň 4 řádky u každé "podkategorie".) (Tvoje postava není stroj. Má nějakou povahu, ustálené chování, temperament. Věř, že není nic nudnějšího, než hrát to, co v běžném životě potkáváš každý den. Buď originální a neboj se třeba i duševních chorob. Velice dobré je do charakteru zakomponovat i několik svých povahových rysů, protože se vám potom mnohem snáz vžije do vaší postavy a hra potom nabírá naprosto nových rozměrů. Jestli o sobě víš, že jsi introvert, nebude pro tebe jednoduché se vcítit do extroverta a naopak. Takže nejlepší radou jest "Držet se zlaté střední cesty.".)

Povaha se dá taktéž rozdělit do tří podkategorií, na které se můžeš zaměřit:

 

-          Maska: (To je to, co si o člověku pomyslíš hned při prvním pohledu. Většinou se jedná o snahu člověka na okolí nějakým způsobem působit. Někdo je snadno čitelný a někdo jiný je zase velice komplikovaná osobnost. V masce je vidět, že člověk se může velice snadno přetvařovat a na něco si téměř až hrát. Takže tady se neboj vypsat to, jak tvoje postava působí při prvním pátravém pohledu neznámé osoby.)

 

-          Tvář: (A tohle je to, co masce chybí - co si o sobě postava myslí. Jsou to vlastně celkově její názory na sebe samotnou. Mohou se dosti lišit s maskou, vždyť každý člověk má určitou tendenci si jen tak nikoho k tváři nepustit, protože potom se stává více čitelným a tím pádem i zranitelným. Takže tady přidej postavě určitou hloubku a nech ji samotnou se nad sebou zamyslet. Je na tobě, jestli to bude potvora, nebo ne.)

 

-          Duše: (No a tady je poslední aspekt charakteru. Jsou to ony nepředvídatelné reakce, které člověka kolikrát samotného překvapí a opět ho donutí se nad sebou zamyslet. Často tu člověk schovává i věci, nad kterými prostě nechce uvažovat a nechce si je sám připustit, protože člověk jako takový je spíš málo kritický a má určitý sklon k jisté pýše ve svou dokonalost a tak ho mohou takové překvapení velice vykolejit. Je postava celou dobu klidná a najednou vybuchne ve vzteklém záchvatu? Nebo je chladná a najednou se bezhlavě zamiluje? Překvapte sami sebe a rozepište, co se od vaší postavy dá herně čekat a uvidíte, že spoluhráč bude při projevení takové vlastnosti překvapený více, než dost.)

 

Historie: (Alespoň 10 řádků bez odstavců.) (A tady se dostáváme k bodu, "Co se stalo". Je to to, co tvoje postava zažila do doby registrace. Kde se narodila, jak žila, jaké má kořeny. Rozhodně se zamysli, než sem napíšeš, že pocházíš z bohatého rodu a podobně. Hra pro tebe bude zajímavější, když rozšíříš zápletku třeba o to, že teď nemáš ani na chleba. Hlavně, ať všechno má hlavu a patu. Jistě, historie může být tvrdý oříšek. Ne nadarmo se jí někteří říkají "úhlavní nepřítel". Ale ve své podstatě je to jednoduché, prostě napíšeš příběh o svojí postavě. Pokud jí chceš mít opravdu pěknou, neboj se přidat nějaký ten zajímavý konflikt. Ale snaž se rozhodně vymyslet něco originálního a neotřelého - vypadá to o dost lépe. Pokud bude historie rozsáhlejší klidně si jí dej do několika odstavců, které si nějak pojmenuješ. Například "Dětství, Život u elfů, Život po jisté události". Také pamatuj, že to, co budeš chtít umět, ses musel někde v historii naučit, tudíž pokud chceš kovářku, pravděpodobně byl alespoň její otec kovář, nebo se u kováře jisté životní období vyučovala. Určitě se snaž zakomponovat i nějaké názory postavy, protože ty se samozřejmě utváří z toho co vaše postava v historii prožila. Pokud nenávidí elfy, proč je nenávidí?)

 

Schopnosti: (Je něco velice výjimečného co vaše postava umí a v čem opravdu vyniká, řekněme "má talent". Jsou to věci, které se dají velice těžko v dobách středověku naučit a člověk by k nim opravdu vlohy mít měl. Tak například čtení, bojování s nějakou zbraní, ovládání magie, etiketa a další přednosti. Když se nad tím zamyslíte přijdete na mnoho takovýchto schopností, které nebudou vypsané v reáliích, protože všechny se určitě rozepsat nedají. Neboj se vymyslet něco originálního. Samozřejmě v souladu s povahou, historií a podobou. Pod tuto kategorii patří i Dovednosti, které můžete volitelně rozepsat. Jsou to už běžnější věci, která se dají naučit poměrně snadno. Jedná se například o různé druhy řemesel a podobných užitečných věcí pro samotný život v tyto těžké doby. Dobrým příkladem by například bylo obyčejné vaření, nebo například šití. Možná se ti takové dovednosti zdají téměř nepodstatné, ale věřte, že až se tvoje postava ocitne na potápějící se lodi, zjištění, že neumí plavat pro tebe bude problém. Co je dnes pro nás považováno za naprostou samozřejmost dříve nebylo rozhodně tak časté, například právě již zmíněné plavání nebylo ve středověku tak časté, jak bys očekával.)

 

Rodina: (Není nutnou povinností vypsat tady tetu ze třetího a babičku ze čtvtého kolena i s popisem, nicméně přidává to na kvalitě životopisů. Sem můžeš napsat jak rodinu, tak kontakty, které díky historii postava získala - ty se v budoucnu samozřejmě mohou hodit. Opatrně s tím, aby to opět nebylo přehnané a mělo to právě svoji danou úroveň. Jakožto člověk jsi určitě nepotkal Islanzadí a jako elf jsi nedrhnul Galbatorixovy boty. Popisy jednotlivých členů nemusejí být příliš dlouhé, stačí tak čtyři až pět řádků.)

 

Majetek: (Tak na ten klademe velký důraz. Ačkoli se vám teď zdá například provaz naprosto neužitečný, tak mi věřte, že svůj význam nabude až budete potřebovat někam slézt nebo vyšplhat. Nebo šperk po babičce můžete časem prodat a získat tak cenné peníze na jídlo. Nepodceňujte žádnou kolonku a vyhrajte si s životopisem jak nejlépe umíte. Nezapoměňte ale, že nejste neomezeně bohatí, každou věc jste museli někde získat. Napište to do historie. Pokuste se omezit na zbraň jednu pro obyčejného člověka a zbraně tři pro válečníka.)

 

Kontakt: (Tato položka je víceméně dobrovolná, píší se sem e-maily, další postavy, či jiné místo, kde vás lidé mohou kontaktovat. Doporučujeme vypsat si sem všechny své další postavy.)

 

Nápověda k orientaci na webu

Nábor knižních postav

 

Uvědomte si prosím, že draci a zvířata mají jinou osnovu profilů než lidé, tudíž profil se musí posílat na e-mail. Profil draka, stína, či kočkodlaka bude odsouhlasen pouze dlouhodobým hráčům, kteří už s tímto RPG mají zkušenosti a jsou tedy označeny jako "Zkušený hráč".


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Morcelwen Poicë