TOPlist

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 06.01.2018 19:43:52 FB



 

3.7.3264

Vážená osobo,

    vítám tě na Alagaesii. Vzhledem k tomu, že ses rozhodl zaregistrovat a začít s námi své dobrodružství, dovol nám provést tě registrací krok za krokem. Každá cesta někde začíná a my chceme, aby tvůj začátek byl co nejsnazší.

    Registrací tě bude provázet více osob. Připrav se na to, že poznáš více osob, kdy každá osoba tě naučí něčemu jinému a pomůže ti trošku jiným způsobem. Čeká tě dlouhá cesta, proto si dobře promysli, než jicelou budeš absolvovat.

    Co by sis s sebou měl připravit? Rozhodně nějaký zápisník na poznámky (prázdný dokument word), pevné nervy a vůli číst, číst a pořád a dokola jenom číst. Tohle je textová hra, tudíž ti pomůže zlepšit tvé vyjadřovací schopnosti, zlepší tvoje psací a gramatické dovednosti a jistě zde najdeš spoustu nových přátel, někdy i na celý život.

 

Jsi připravený?  

Tak směle do toho!

 

→ POKRAČOVAT →

 

Arwina Greensleeves

Islanzadí de Eamë

Arya de Eamë

Správce říše

Elva Indil

Aireen

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 03.01.2018 18:53:00 FB



Mechanický quest - 2. část

 

Příběh: Poté, co ses probudil, rozhodl ses jít ven na krátkou procházku. Cestou jsi potkal tři zajímavé lidi. Přišel jsi do obchodu s chlebem, sáhl do kapsy, vytáhl měďák a prodavači zaplatil za chleba. Ten jsi začal jíst. A najednou začalo pršet.

 

Úkol: Pokračuj v Yosenenu, kde jsi začal - ZDE. Příspěvek by měl obsahovat:

  • Minimálně 5 řádků.
  • Popis tří různých lidí.
  • Platbu obchodníkovi za chleba.
  • Změnu počasí a reakci postavy za ni.

Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj. 

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 03.01.2018 18:52:17 FB



Mechanický quest - 3. část

 

Příběh: Uběhlo pár dní od chvíle, co ses na Yosenu probudil. Objevil jsi už nejrůznější zákoutí města, poznal pár nových lidí. Zjistil jsi, že Yosenen je malebné město, které je součástí ostrova zvaného Yosen, jemuž vládne královna zvaná Rias Auringë. 

Yosenen je docela veliké město a na jeho okraji stojí hrad královny, do nějž různě přicházejí a odcházejí lidé s různými žádostmi. To ale tebe nezajímalo, byl jsi nadšený z celého toho nového světa. Pochopil jsi, že nejspíš všichni Yoseňané mají pocit, že už tě dlouho znají, jen ty jsi trošku zmatený z toho, že ses tu jen tak probudil.

 

Úkol: Přečti si znovu článek s reáliemi k tvojí postavě. Reálie najdeš v levém menu v kategorii Rubriky - Reálie (4 položka menu odshora).

A teď, nejlepší čas začít přemýšlet nad oblečením. Co má tvoje postava zrovna na sobě? Napiš si to do profilu! Odstavec popis postavy, alespoň pět řádků. Dokument, který můžeš libovolně upravovat najdeš přes odkaz ve svém nynějším schváleném profilu (bude v kategorii Yoseňané).

Když už jsme s tím začali, bude potřeba odstaveček popisu dokončit. Jaký má tvoje postava obličej? Jakou barvu očí a vlasů? Jak vypadá její tělo? Vysoké? Hubené, svalnaté nebo se tam naopak nějaký ten tuk najde? Rozepiš se! Pak seber odvahu a napiš něco do Společenské místnosti. Pozdrav spoluhráče, zeptej se, jak se mají.

 

Zadané úkoly:

  • Minimálně 5 řádků popisu postavy.
  • Napiš příspěvek do Společenské místnosti.

Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj. 

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 03.01.2018 15:48:13 FB



 

Vítej, bytosti, která ses zrodila v této krásné zemi, Alagaesii. 

 

 

Mé jméno je Johan Stránka a jsem Yosenský knihovník. Dělám knihovníka a zapisovatele už skutečně dlouho, proto mám přízvisko "Stránka". Rád tě poznávám. Vidím, že jsi na Yosenu nový, proto ti nabízím své služby. Necháš mě provést tě tu?

 

Ne, nemám zájem.

 

Ano, budu za tvoji pomoc vděčný.

 


 

Mechanický quest - 1. část

 

Příběh: Probudil ses do nového dne. Měl bys vstát, obléknout se, udělat základní hygienu. 

 

Úkol: Napiš první příspěvek. Začni v hostinci v Yosenenu, ZDE. Příspěvek by měl obsahovat alespoň pět řádků. Popiš, jak to tam vypadá, jaký jsi dostal pokoj. Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj. 

 

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Napsal: Aireen | Kategorie: Akce
Dne: 01.01.2018 16:58:08 FB



Vánoční trhy - ukončené

 

A máme tu konečně nějakou tu akci!
Hned v první řadě, akce je RPG. Počkat, neutíkejte ještě a dočtete alespoň tenhle odstavec! :D Hrát se bude v tržním městě zvaném též Burgsank. Akce se mohou účastnit všechny postavy, včetně těch, které právě někde hrají (pokud zhodnotíte že je to reálné - typicky hrajete v nějakém městě. Ve svých hrách jistě nehrajete všechny dny, takže je třeba možné mezitím zaběhnout na trhy..). Berte v potaz následující doporučení:

  • Postavy které by se nikdy reálně do Burksanku dostat nemohly (př. elfové) - hrejte jakoby to bylo tržiště vaší frakce (k předchozímu příkladu: kolem tedy nebudou chodit lidi, ale elfové). Potom je na místě zhodnotit, které questy by byly možné odehrát ve vaší frakci. Pokud nevyhovují žádné, vymyslete si vlastní ;)
  • Pro některé postavy může být herně naprosto nereálné jít na jakékoliv tržiště, je na vás, abyste o tom rozhodli. (Daleká výprava, rozehraná hra někde v divočině odkud se není jak dostat zpět…)
  • Mocné postavy - máte zákaz - VŠICHNI DO JEDNOHO - mi ničit akci. Takže žádný drak co by přistál doprostřed tržiště a všechno rozbil, žádný stín co by vyvraždil polovinu města. Žádný šlechtic, který by si to chtěl celý přivlastnit. Žádné boje. Rozumíme si, že ano :D
  • Doporučení je taktéž nehrát setkání. A hrát za NPC místo své postavy je zakázáno (šlechtic nechť se dostaví sám a neposílá za sebe sluhy.)

A teď co se vlastně bude dít. Jednoduše, Vítejte na Vánočním tržišti. Je tu spousta stánečků, kde si můžete koupit zajímavé a třeba netradiční věci pro svou postavu. Kromě toho jsou tu k dispozici tvořivé dílny, kde můžete získat nějaké dovednosti. Všechno tohle ovšem chce peníze. Pokud máte dost vlastních tak si s tím nemusíte lámat hlavu a můžete využít je. Kromě toho je tu spousta příležitostí jak si na trzích nějaké peníze vydělat. (Vaše aktuální úspory jsou zaznamenány v tabulce zde. Pokud cokoliv nesedí, obracejte se na Aireen.)
Tabulka trhových výdělků zde.

 

Speciálně k téhle akci je tu vytvořen chat Trhy. Pokud chcete cokoliv zapsat (něco jste si koupili, chcete dovednost z dílny nebo peníze z questu) - pište to sem. Aby to bylo co nejvíc přehledné, pište to následujícím způsobem: Uveďte klíčové slovo (quest, dílna, nákup) s upřesněním (název questu/dílny) a čas odeslání příspěvku (podle toho se to dá jednoduše dohledat). Pokud hrajete za víc postav, všechno klidně shrňte do jednoho, potom je samozřejmě důležité napsat co ke které postavě chcete. Pokud toho máte víc, očíslujte to. Někdo z pořadatelů to okomentuje “zapsáno” až to zpracuje.

  • Př:
    Aireen
    1. quest - hlídky, 14:32
    2. nákup, 15:04

A ještě jedna speciálnost. Uprostřed náměstí je postavený krásný vysoký Vánoční strom. A k čemu vám to je dobré? Můžete zde zanechat dárek se jmenovkou (tedy pro někoho jiného) nebo vaše vánoční přání. Možná bude splněno.
Svá vánoční přání zavěste holubovi na nohu a pošlete ho domů (na adresu “Holubník” :D)

 

Dílny

Dílny jsou koncipované především pro úplné nováčky, lze tu získat 2., max 3. úroveň dovednosti. Za jeden den se lze zúčastnit jedné dílny a získat jeden dovednostní bod. Pro získání 3. úrovně je nutné přesvědčit mistra dané dílny, aby se vám speciálně věnoval, budete mu muset dát o stříbrňák navíc a ještě k tomu to budete muset zopakovat 2x. (př: šperkařská dílna: 1-den, 5st, 1 bod dovednosti. 2-den, 5st, 1 bod dovednosti. 3-den, 6st, nic. 4-den, 6st, 1 bod dovednosti. Tz, z nuly na tři body dovednosti je nutné obětovat 4 dny (nemusí být za sebou) a dohromady 22 stříbrných. Doufám že je to jasný :D)
Z dílny si samozřejmě odnesete to co jste si vyrobili ;)
Na začátek příspěvek napište název dílny a kolikátý den ji děláte (př: Šperkařská dílna, 2)
  

 

 

řezbářská dílna
  • 1 stříbrný/vlastní materiál
  • malá dřevěná soška, přívěšek

košíkářská dílna

  • 1 stříbrný
  • košík nebo proutěné drobnosti

šperkařská dílna

  • 5 stříbrných
  • šperk bez použití výhně, pouze z drátů, korálků, popřípadě přírodnin

malování na látku

  • 3 stříbrné
  • jak vyrobit přírodní barvy, kresba na kus látky/vlastní materiál
vyšívání
  • 3 stříbrné
  • různé stehy, vzorník stehů

kovářská dílna

  • 4 stříbrné
  • jednoduchý předmět

dílna šití

  • 3 stříbrné
  • jednodušší kousek oblečení/taška

 

Speciální questy

Tyto questy lze využít jen v rámci akce a zisk z nich slouží taktéž především pro účely akce. Nicméně, po skončení trhů lze případné přeplatky připsat k vašim úsporám.
K tradičním malým questům se přidává ještě jedna malá obměna, najdete tu dlouhodobé malé questy. Jde o zaměstnání na víc než jeden den. Musíte napsat příspěvek každý den své práce, jinak vás šéf vyhodí. Délku své práce určujete vy v prvním příspěvku (uzavřete smlouvu třeba na 3 dny), pokud odchodíte všechny dny, dostanete na konci od zaměstnavatele bonus (délka smlouvy 2 - 3 dny -> +1st; 4-5 dnů +2st; 6+ dnů ->+3st)
Všechny questy zpracovávejte jako malé questy. Minimální délka 10 řádků. Nahoru do příspěvku napište název questu. Skvělý bude když budete psát všechny příspěvky do jednoho vlákna.
Zlodějská činnost (spadá pod quest Překupník)- je samozřejmě povolená, ALE. Být zloděj s sebou nese jistá nebezpečí - můžete být chyceni. Aby tato možnost byla co nejmenší, pište s rozmyslem, logicky, dostatečně popište váš úkon. Čím víc reálnější to bude, tím větší je pravděpodobnost že vás nikdo nechytí (pro zachování náhodnosti použiji k vyhodnocování kostku. Čím horší příspěvek, tím víc stran na kostce bude znamenat - chycen). Pokud jste byli chyceni, přesouváte se na dalších několik dní (podle závažnosti ukradené věci) do vězení (V rámci akce, z vězení nelze utéct. Po skončení akce budou případní vězňové propuštěni ;-) ).
Pokud máte dostatečně dobrý nápad jak si vydělat jinak - udělejte to. Pokud všechno dobře popíšete a bude to dávat smysl tak možná získáte i víc stříbrných než je normálně na trhu možné. Kreativitě se meze nekladou :D

 

 

 

Pomoct postavit stánek

  • přijel nový vystavovatel a chce pomoct postavením s toho těžkého a složitě vypadajícího dřevěného stánku.
  • 3 st

Stůj ty mrňavý zloději!

  • nějaký mladý lapka ukradl něco ze stánku a teď s tím zdrhá. Prodavač chce své zboží zpět.
  • 4 st

Babička s velkým nákladem

  • Stará paní si toho naložila příliš. Pomůžete jí odnést nákup domů?
  • 3 st

Noční hlídač

  • Na noc nikdo stánky neskládá, což znamená že to může být v noci ráj zlodějíčků. A to nejde. Hlídky chtějí posily.
  • 5 st (zle pracovat i dlouhodobě)

Prodavač na stánku

  • Potřebuju někoho, kdo by tady celou tu dobu v té zimě stál a prodával.
  • dlouhodobá práce, 4 st

Pouliční uklizeč

  • Divili byste se kolik nepořádku po těch lidech na zemi zůstává….
  • dlouhodobá práce, 3 st

Jídlo pro stánkaře

  • Víte jak po celém dnu postávání venku přijde vhod třeba taková teplá polívčička? Uvařte.
  • 5 st

Koledy

  • Ha, vy vypadá, že umíte zpívat. Pojďte sem.
  • 3 st

Stáje

  • Mnoho stánkařů, mnoho koní. A někdo se o to musí starat!
  • dlouhodobá práce, 4 st

Poslíček

  • Já se od stánku nemůžu hnout, ale mohl bys mi donést…
  • 3 st

Hlídky

  • Máš u pasu vlastní meč? Skvěle, hlídky potřebují dočasně rozšířit své řady, tak velké trhy je prostě složité uhlídat.
  • dlouhodobá práce, 6 st

Překupník

  • V nedaleké zapadlé uličce… Pokud jsi se rozhodl zbohatnout jako zloděj, tohle je muž, kterého potřebuješ.
  • stříbrné v závislosti na nabídnutém zboží


Speciální vánoční nabídka

Většina předmětů je k mání jen jednou, je možné, že se nabídka bude obměňovat
Dokud nemáte dostatek peněz zapsaných v tabulce, nepište příspěvky o koupi předmětu. Mohou být zamítnuty.

 

Oblečení

  • Honosně vyhlížející červený plášť s ornamentovým vzorem. Je dost teplý do slušné zimy. 4zl
  • Dámský bílý plášť z drahocenné látky. Mírně se leskne, kraje jsou vyzdobeny drobnou kraječkou. 4zl
  • Šedý kabát, už od pohledu je jasné, že v něm bude teplo. Slušivý pánský střih. Pokud chcete i v zimě vypadat jako gentleman, tohle je to pravé. 3,5zl
  • Světle modré plesové šaty, nadýchaná sukně, bohatě zdobený živůtek, bez rukávů. 5zl
  • Krajkové černé polodlouhé šaty. Dlouhý rukáv - taktéž z krajky, sukně dlouhá pouze vzadu. 4zl
  • Modrý pánský kabátec, vhodný do dobré společnosti. 3zl
  • Drahocenné látkové šály v barvách bílá, odstíny modré, šedá, černá 2zl

Zbraně

  • speciální křišťálová dýka 2,5zl
  • trpasličí nůž, čepel zdobená zimním ornamentem 3zl
  • Ozdobná dýka (nevhodná k boji), bohatě zdobená rukojeť s přívěškem 2zl

Šperky

  • Křišťálový set, skvostný na každé dámě 4zl
  • Stříbrný hřeben do vlasů s ornamenty 2zl
  • Stříbrná brož se vzácným modrým kamenem 3zl

Zvířata

  • Mladý krásný bělouš. Pokud hledáte rychlého koně, právě jste ho našli. 5zl
  • Bílá sova. 2zl

Jiné

  • Placatka s drahým alkoholem. Vhodná na mrazivé cesty. 1zl

 

Trvání akce: 18.12. - 31.12. 2017

 

Napsal: Aireen | Kategorie: Soutěže
Dne: 30.12.2017 23:56:22 FB



RPG výhody za Body

 

Pokud jsi nasbíral během svého života na Alagaesii nějaké body třeba za soutěže, questy či další aktivity, jistě tě zajímá, co s nimi můžeš všechno udělat. Pokud tě výhody nezaujaly, je dobré si body sbírat a nechávat do budoucna, protože jednou za čas se tento seznam rozšíří o další položky. V současné době jsou k dispozici výhody níže napsané. Pokud bys nerozuměl tomu, co výhoda znamená, nebo by sis naopak nějakou výhodu chtěl zakoupit, piš do holubí pošty Islanzadí de Eamë.

 

 

Věci za které si můžete proměnit své body:

 

1.  Elixír mládí  300 bodů
2.  Koupě soukromého NPC  500 bodů
3.  Obživení postavy (z Archivu)  1000 bodů 
4.  Jedna postava navíc    3000 bodů
5.  Jedno místo na postavu navíc (+ postava)  5000 bodů

 

Poznámky:

 

Elixír mládí: při používání času... pokud vám postava příliš věkově pokročila, můžete si ji vrátit.

 

Soukromé NPC: je to blízká osoba nějaké vaší postavy. Ku příkladu člen rodiny, kamarád... Funkuje to de facto podobně jako mazlíček, NPC je nutně spjatý s některou postavou a bude mít taktéž krátký životopis (kategorie NPC). Na rozdíl od mazlíčka je NPC případně schopné hrát samostatně. Nevztahují se na ně žádná ekonomická pravidla, jejich existence závisí na postavě (pokud postava umře, NPC jde s ní)

Ti kteří už teď hrají s nějakým takovým NPC, může to tak zůstat, ale žádný další případ nebude povolen bez koupě této výhody.

 

Postavy navíc: Každý hráč má v základu trvalé právo mít 3 postavy. Výhoda 5 přidává další 'trvalé právo' k základním třem. Výhoda 4 potom znamená možnost si vytvoři další postavu, ale pokud ji necháte umřít, nemůžete si místo ní vytvořit jinou. Není stanoveno maximum pro počet postav.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Knihovna
Dne: 29.12.2017 16:06:12 FB



Lingvistika Starověkého jazyka

 

Autor: Islanzadí de Eamë

(WIP 65%)

 

 

Trocha historie

 

Starověký jazyk pochází z dávných dob, kdy ještě Alagaesie nebyla objevenou zemí a po jejím povrchu se neproháněli ani trpaslíci. Tehdy se mu říkalo Jazyk Šedého lidu, Šedý lidový jazyk, nebo prostě jen Šedý jazyk. Obsahoval až neslušně málo výrazů, hodně z nich bylo hovorových a v podstatě se s ním nedalo hovořit plynule. Dorozumívání fungovalo na principu jednoduchých povelů jako "Ty já les." Alalëa (neplést s Alagaesia!!!) tedy země, odkud Šedý jazyk pocházel, hostovala jen pár biologických druhů živočichů a mezi nimi Šedý lid, takže možnost jazykového rozvoje byla minimální.

 

První posun v jazykových bariérách je zaznamenaný až roku 500 před příjezdem elfů do Alagaesie (to je stejné, jako reálné "před Kristem"), kdy se z šedého lidu začalo tvořit řádné společenství a po zotročení elfů bylo třeba jazyk nějak rozvinout. Vznikly spojky a množná čísla.

 

S jazykem se pak až do roku 200 před příjezdem elfů nic nedělo. Od toho roku až do roku 0 nastalo nejlepší jazykové období, totiž 200 let, kdy se elfové vzdělávali a zkoušeli první kouzla. Věty dostaly stavbu a pravopisná pravidla. Už nebylo jen "já ty les", ale "já a ty půjdeme do lesa".

 

Až na pár stylistických změn od té doby neprošel Starověký jazyk žádnou větší změnou. Nutno podotknout, že Starověký jazyk zachoval svoji prapůvodní jednoduchost, což je důvod, proč draci svoje myšlenky formulují krkolmoně, ba přímo až složitě. Doslova by se totiž ve starověkém jazyce věta "ty a já půjdeme do lesa" přeložila jako "Já a ty budeme jít do les". Skloňování vzniká až s překladem do jiných jazyků.

 

 

Starověký jazyk a realita

 

Christopher Paolini založil Starověký jazyk na Starých skandinávských jazycích. Konkrétně na Staré Norštině, Velštině a Keltských jazycích. Dále hodně komolil pro vlastní potřebu Angličtinu. Po troše průzkumu jsem zjistila, že slovům Starověkého jazyka odpovídají i Islandština, Albánština a Latina.

 

Pokud si tedy budete chtít vytvořit vlastní slovo do starověkého jazyka, dodržujte následující pravidla:

 

  1. Omezte se na Albánštinu, Islandštinu, Latinu, Norštinu a Velštinu.
  2. Vyhýbejte se tomu, aby slova obsahovaly jiné speciální znaky, než přehlásky ( ä, ë, ÿ, ö, ü ). Mám na mysli znaky s diakritikou ( např. å, ů, ř, č, atp.). Pokud nepracujete s trpasličím, či urgalským jazykem, vyhněte se i stříškám nad samohláskami ( û, â, atd.) Nejlépe se vyhněte absolutně veškeré diakritice, kromě přehlásek. Pokud možno se vyhýbejte i přehláskovanému ï.
  3. Dbejte na přípony a předpony v různých situacích - skloňování, odvozování (viz. níže).
  4. Snažte se nemíchat příliš jazyků do jednoho slova. Nejlépe slova jen upravujte (např. potopa se v albánštině řekne "përmbytje". Aby zněla lépe, dá se z ní udělat "përme", "përmyte", nebo další složené výrazy. Fantazii se v tomhle meze nekladou.)
  5. Každé slovo, které ve hře použijete, přidejte do slovníku (viz. níže).

 

Základní gramatická pravidla

 

Stavba věty

Popisy jsou umístěny až za objektem, který popisují. Nejčastější chybou ze strany lidí, kteří se snaží mluvit starověkým jazykem, je umístění přídavného jména před podstatné jméno.

 

Příklad:

"Ai Skulblaka ramr" znamená "silný drak", ale doslovně překládá se jako "drak silný".

 

 

Pořadí slov

Popisy mohou být umístěny v libovolném pořadí po objektu. Překlady slov většinou probíhají doslovně.

 

Příklady:

"Ai oro ramr hvitr" (silná, bílá šipka) může být také vyjádřeno "Ai oro hvitr ramr" (bílá, silná šipka).

"Gath un reisa du rakr" by šlo doslovně přeložit jako "sjednotit a zvýšit mlhu".

 

Skloňování, časování a další češtinářské zhovadělosti

Ve Starověkém jazyce neexistuje žádné skloňování, ani průběhy. Stejně tak neexistuje ani rod činný a trpný.

Existují pak jenom tři časy, minulý, budoucí a přítomný. 

 

Příklad:

Přítomný: (Já) Následuji. - Eka tauthr. (Doslova: Já následuji.)

Minulý: (Já) Následoval jsem. - Eka tauthro. (Doslova: Já následoval.)

Budoucí: (Já) Budu následovat. - Eka weohnata tauthr. (Doslova: Já budu následovat.)

 

Předpony a přípony

Předpony zná Starověký jazyk dvě: "äf-" a "eld-".

 

Předpony
äf- Zápor/opozitum
eld- Tvoří aktéra dějě.

 

 

Přípony

-ar,
-ya,
eya 

 Tvoří množná čísla. Pokud má slovo předposlední samohlásku (ar, or, ot), používá se přípona "-ar". Pokud je předpředposlední samohláska (mr, tr, dr), používá se "-ya". Pokud slovo končí na samohlásku (to, ro, do) samohláska se mění na "e" a připojuje se "-ya" (dohromady -eya).
 -i   Převádí slovo na minulý čas. Pokud slovo končí na "-ir", přidává se "-o".
 -il  Tvoří zdrobnělinu daného jména. Pokud slovo končí na samohlásku, ztrácí se.
 -r   Mění podstatným jménům rod na ženský.
 -s   Přivlastňuje.
 -sja   Doslovný překlad koncovky je "vypadá", koncovka tedy udává jakousi pravděpodobnost, ne jistý jev.

 

äf- | taka - dát | äftaka - nedat/vzít/ukrást

eld- | jierda - zlomit, uhodit | eld jierda - lamač, blesk

 

-ar | draumr - sen | draumar - sny || edur - vrch | edya - vrchy || agaetí - oslava | agaetya - oslavy

-i | haina - ublížit | hainai - úblížil || sköllir - ochránit | sköliro - ochránil

-il | lam - ruka | lamil - ručička || stenr - kámen | stenril - kamínek || poeira - prach | poeiril - prášek

-r | älf - elf | älfr - elfka

-s | könungr - král | könungrs - králův

-sja | ramr - silný | ramrsja - vypadá silně

 
 

Slovní druhy

 

Podstatná, přídavná jména

Pokud za sebou následuje více slov, která se vztahují k jednomu a tomu samému (souvisí spolu), spojují se do jediného slova.

 

Příklad:

Lethrblaka. (Lethr - netopýr, blaka - křídlo) (Doslova: Netopýří křídlo)

Skulblaka. (Skul - blána, blaka - křídlo) (Doslova: Blanité křídlo)

Blödhgarm. (Blödh - krev, garm - vlk) (Doslova: Krvavý vlk)

 

Zájmena

 

Eka My Nos
Ty Ono Vy Ju
On Älfr Oni Therr
Ona Älfrinn Ony Therr
Ono Thor Ona Thorna

 

Moje - pömnuria (hovorově: iet)

Tvoje - onr

Jeho - älfrs

Její - älfrinns

Naše - nosu

Vaše  jusu

Jejich - theirra

Kdo - iknol

Všechno - allr

 

Číslovky

 
1 en 18 aten 
2 to 19 niten
3 tre 20 tove 
4 fire 21 toveen 
5 fem 22 toveto
6 seks 30 treti
7 sju 50 femti 
8 ate 55 femtifem
9 ni 100 (en) sata
10 ti 101 sata og en
11 eleve 111 sata og elleve
12 tolv 200 to sata
13 tretten 343 tre sata og fortitre
14 fjorten 555 fem sata og femtifem
15 femten 1000 (en) tusen
16 seksten           5652 fem tusen seks sata og femtito
17    sjuten 1 mil   (en) joona

 

 

Slovník

 

Sbírku veškerých slov budeme postupně doplňovat SEM.

Pokud chcete nějakým novým slovem přispět do slovníku, napište ho SEM.

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 29.12.2017 15:18:19 FB



 

Informační článek

 

Vážený návštěvníku,

vítáme tě před branami země zvané Alagaesia. Jak už jsi možná stačil zjistit, jsme textová hra na motivy tetralogie Odkaz dračích jezdců, které napsal Christopher Paolini. Je důležité ti jako první říci, že jsme pouze NA MOTIVY, tedy víceméně s knihami už nemáme moc společného. Hra začala v květnu roku 2010 tedy v době, kdy se na pultech knihkupectví teprve ohříval Brisingr a o nějakém Inheritance ještě nebyla ani řeč. A proto je důležité, aby sis i ty uvědomil, že naše hra začala tam, kde Brisingr skončil a ubírala se VLASTNÍ cestou! 

 

Jak začít hrát a jak založit první postavu najdeš na konci článku.

 

 

Odchylky od knih

 

Co se odchylek od děje týče, bylo by na dlouhé lokte to vysvětlovat, ale ve zkratce, abychom ti alespoň přiblížili vzdálené - spousta knižních postav již zemřela (Islanzadí, Orrin), některé postavy přežily (Brom) a jiné nenávratně zmizely (Arya). Taktéž se stalo, že některé z nich se odchýlili od děje knihy úplně, tedy Arya našla svoji spřízněnou duši v elfovi jménem Blödhgarm a mají spolu syna jménem Arnilian. Blagden, bílý havran jak ho znáte z knih, se za pomocí silné magie dokáže měnit na člověka a má za ženu Elvu - požehnaného sirotka. Elva nám vyrostla a v současné chvíli je ztracená kdesi v poušti Hadarak se svojí a Blagdenovou dcerou. A Eragon? Ten se po neúspěšném pokusu o svržení Galbatorixe stáhl a po spoustě hloupých rozhodnutí se schovává před jejich následky kdesi v poušti Hadarak.

 

Jak vidíte, změny jsou poměrně rozsáhlé a kolikrát úplně mění děj nebo se přímo odklání od původních knih. Pokud nám dáte šanci a změněný děj vás neodradí, ujišťujeme vás, že je to jen zlomek toho, co na Alagaesii můžete potkat. Vypracovali jsme Alagaesijský svět tak, jak mu od Paoliniho nebylo dopřáno, tudíž máme úplně nová náboženství, nové rasy, nová místa a celkově jsme Alagaesii udělali zajímavější, hratelnější a mnohem víc živější než kdy byla v knihách. 

 

Proto spíš raději než "na motivy knih" používáme "na motivy světa". Protože z knih nám zůstalo skutečně pramálo. 

 

NAJDOU SI ZDE SVÉ FANOUŠCI KNIH I FANOUŠCI STŘEDOVĚKÝCH FANTASY.

 

 

Politická situace

 

Alagaesijský svět prošel jistými změnami, co se vládců týče. Sedm let je dlouhá doba a dá se říci, že si zde najdou své i fanoušci hry o trůny, protože politika se ve sférách monarchů řeší dennodenně. Výhodné sňatky, tahání za nitky, známí známých nebo jen přímý vliv na panovníka. Tajné společnosti i náboženské sekty, které ovlivňují některé vladaře.

 

Zdá se vám to povědomé? Ano, dělo se to napříč reálnou historií a je to přirozený vývoj monarchie. Ti, kteří se rozhodnou hrát ve sférách politiky a intrik se musí připravit na dlouhé hry plné přemýšlení, obav a slovíčkaření. Často se tu na jeden (i rozhodující) herní příspěvek čeká třeba týden, zvlášť pokud se jedná třeba o rozdělení území. Politické hry jsou skvělé nejenom na hraní ale i na pozorování. Spousta hráčů se dívá a sleduje, jak vládci hrají, protože chtějí vědět, kam se osud jejich postavy ubere. A že mocní vládci umí s kartami točit pořádným způsobem.

 

Politická situace lidí

 

Král Galbatorix vládne přísnou rukou, nicméně je to spíš šedá eminence na pozadí. Jeho jménem konají většinou jeho stínové nebo generálové. Podařilo se mu uchvátit skoro celou Surdu (odolává jedna poslední pevnost) a připojit ji ke království. Původní král Surdy Jeod - nástupce Orrina - se odebral k Vardenům. Díky tomu, že má král zemi pod absolutní kontrolou, Vardenové nemají moc prostředků k boji a tak zůstávají na taktické pozici ve svém malém městečku zvaném Poříčí, které čítá několik tisíc obyvatel. Kromě náboženství se tak u lidí politicky neřeší nic, jen Surda.

 

Politická situace elfů

 

U elfů je to trošku složitější. Když zemřela Islanzadí, trůn převzala její dcera Arya se svým mužem Blödhgarmem. Oba dva ale záhadným způsobem zmizeli a to v době, kdy jediný následník trůnu byl ještě příliš mladý na to, aby trůn převzal. Uspořádaly se tedy první elfské volby, kdy na trůn usedla Arwina Meyron zvaná Greensleeves, která lesy několik let vedla poměrně inovativním, veskrze lidským způsobem. Právoplatný dědic královského trůnu Arnilian se však už jako odrostlý vrátil a snaží se získat trůn zpět do rodové linie de Eamë. Na elfském území je tedy velký konflikt mezi rody Meyron a de Eamë, což vyústilo v konečné rozdělení elfského království na dvě - Du Welden, jihozápadní elfské království pod vládou Arwiny Meyron a Du Varden, severovýchodní elfské království pod vládou Arniliana de Eamë. 

 

Politická situace trpaslíků

 

Trpaslíci žili dlouho agresivním životem, než byl trpasličí král Orik sesazen z důvodu pustošení klanů a na trůn byl po Stownredských volbách roku 3263 posazen král Krhazdorh Durgrimst Vrenshrrgn. Po jeho nástupu na trůn mezi trpaslíky z blíže nespecifikovaných důvodů vypukla občanská válka v jejímž důsledku bylo království rozděleno na nepřátelské Východní, které připadlo králi Gerumovi a na Západní, které vedl zvolený trpasličí král Krhazdorh. Následky války a nepřátelství se mezi trpaslíky táhly dlouho, než byla podepsána mírová smlouva. Na Východní trůn poté nastoupil Umrich, syn Isadora a vyjednal nové obchodní podmínky. V Okvětci 3265 byly hory zase spojeny zvolením nového krále západních hor Branna z klanu Durgrimst Quan a následnou dobrovolnou abdikací krále Východních hor. Beorské hory tak na Oriolovo kladivo navíc slaví "znovusjednocení".

 

Politická situace druidů

 

U druidů panoval dlouho klid a mír. A také strach, zda se jim podaří překonat strašlivou kletbu, která na ně byla kdysi dávno uvalena - kletbu o nestárnutí. Až v reakci na rozdělení elfského království - mezi druidy zvanými Hvozd - se druidi uchýlili k porušení rasové tradice a zvolili si vůdce - Gormala, který vedl s elfy vyjednávání o své území a také učinil zatím největší pokroky v hledání léku na kletbu. Na základě jednání se tak nakonec rozhodli stát na straně Meyronů.

 

Politická situace ostatních ras

 

Víly žijí schované v lesích a ani krize se jich zatím nijak nedotýká. Jejich královna je schovaná ve svém sídle a o ničem se moc nemluví. Kočkodlaci, dračí jezdci ani stínové nemají vlastní území, tudíž se většinou snaží pracovat s tím, co se děje v místě, kde žijí. Urgalové žijí svůj divoký život tak, jak mají. Kříženci (jiní tvorové) se mají pořád stejně špatně - pokud se ví o jejich nečisté krvi, jsou společností odmítáni, utlačování a nenáviděni.

 

 

Důležité a významné postavy Alagaesie

 

V jejich životopisech se dočtete mnohem víc, než kdekoli jinde na Alagaesii.

 

Lidé:

Azkaal - Mocný stín věrný králi

Enni - Diplomatka na straně krále

Galbatorix - Alagaesijský král

Jeod - Bývalý Surdský král

Madeton - Vedoucí Bratrstva

Nasuada - Vůdkyně Vardenů

 

 

Elfové:

Arnilian - Následník elfského trůnu

Arwina - Elfská královna

Blagden - Královský rádce

Meraldon - Člen Vroengardské rady

Táril - Významná elfská politička

 

 

Trpaslíci:

Brann - král sjednocených Beorských hor

Krhazdorh - bývalý vládce Západních hor

 

 

Ostatní:

Airis - Královna víl

Gormal - Vládce druidů

 

 

Jak začít hrát?

 

Teď, když máš informace o situaci, nejspíš už tušíš, kde bys chtěl hrát a v jaké sféře se angažovat. Pokud se chceš zaregistrovat a cítíš se být připraven, klikni v menu na položku "Pravidla a registrace". Menu budeš používat jako svůj denní chleba a po registraci se ti otevřou nová místa a nové položky. Registrace tě pak už sama navede, jak se prokousat tím nejdůležitějším. Pamatuj ale, že tohle je textová hra. Čeká tě jen text, text, text, sem tam nějaký obrázek a zase další text.

 

 

První postava

 

Zakládáš si první postavu? Tudíž doporučujeme hrát za člověka. Chceš-li si hrát v politické sféře, určitě napiš do Návštěvní knihy nebo na e-mail team@alagaesia.cz, pod kterého vůdce byste chtěli spadat, neustále sháníme generály, hrabata, nižší šlechtice a v některých případech i ty vyšší. A samozřejmě, sháníme i náboženské fanatiky, nebo náboženská kněží.

 

Jen tak pro zajímavost - u Urgalů se zatím ještě nic většího nestalo. 

 

Ještě pořád nevíš? Staň se Novicem, navštiv Yosen a postavu si vytvářej za běhu hry! 

ZDE

 

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Soutěže
Dne: 25.12.2017 15:34:04 FB



 

Jméno: Body:

Aireen

1972
Annelen 500
Arkael 50
Arkeon 1100
Armin 950

Arwina Greensleeves

3750
Arya Ildrid 1873

Azkaal Uniarë

1425
Brom Meÿstrom 1235
Calimë Maria Sireona 2877
Deynor 1450
Elva Indil 1140
Enni Krásnoočko 0
Eragon Stínovrah 575

Idaron

6762

Islanzadí de Eamë

0
Jeod 4594
June 1250
Kali 900
Meldon Eronámo Eruner 1580
Mirimë Nessa 1895
Nasuada 110
Nixie 2410
Reehime 550
Rey 475
Rhunön 800
Vragga 1800
Wran 1625
Yawën Blödhkweykva 2000

 

Poslední aktualizace: 25. 12. 2017

 

Postavy které nejsou zaregistrované zde své jméno nenaleznou (tzn. Draci a mazlíčci).

Seznam bude pravidelně aktualizován, podle přijatých bodů. Pokud ještě nemáte žádné body, své jméno zde nenajdete.

A pokud vám zde svoje jméno chybí a nějaké body už jste získali, pište do SP adminům (Správce říše, Elva Aiglow, Arya Ildrid, Arwina Greensleevers, Islanzadí de Eamë) nebo redaktorům (Sedrik, Lwineah, Aireen)

Pokud končíte s postavou, je možné body přesunout k jiné postavě.

Napsal: Aireen | Kategorie: Akce
Dne: 09.12.2017 12:46:54 FB



 

Alagaesijské akce

 

Ano, i tady se jednou za čas stane, že se něco někde šustne a na to následuje nějaká hromadná akce... (Například svatba, pohřeb, nebo ples). Jejich seznam najdeš zde:

 

Akce: Konání:
Korunovace krále Branna (Farthen Helzvog) 7.9. - 16.9.

 

Seznam questů, na které se můžeš vydat, nebo je splnit nalezneš v sekci Questy. Na questech, akcích, nebo v Soutěžích můžeš vyhrát nějaké Body. Kontrolovat si je můžeš v bodové tabulce, která je taktéž v sekci "Body".

 

Stálá akce - Tábor pro vypravěče

 

 

 

 

 

 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Morcelwen Poicë