TOPlist

Úvodní dopis - POZOR - Přednostní článek

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 01.09.2017 11:24:53 FB



 

3.7.3264

Vážená osobo,

    vítám tě na Alagaesii. Vzhledem k tomu, že ses rozhodl zaregistrovat a začít s námi své dobrodružství, dovol nám provést tě registrací krok za krokem. Každá cesta někde začíná a my chceme, aby tvůj začátek byl co nejsnazší.

    Registrací tě bude provázet více osob. Připrav se na to, že poznáš více osob, kdy každá osoba tě naučí něčemu jinému a pomůže ti trošku jiným způsobem. Čeká tě dlouhá cesta, proto si dobře promysli, než jicelou budeš absolvovat.

    Co by sis s sebou měl připravit? Rozhodně nějaký zápisník na poznámky (prázdný dokument word), pevné nervy a vůli číst, číst a pořád a dokola jenom číst. Tohle je textová hra, tudíž ti pomůže zlepšit tvé vyjadřovací schopnosti, zlepší tvoje psací a gramatické dovednosti a jistě zde najdeš spoustu nových přátel, někdy i na celý život.

 

Jsi připravený?  

Tak směle do toho!

 

→ POKRAČOVAT →

 

Arwina Greensleeves

Islanzadí de Eamë

Arya de Eamë

Správce říše

Elva Indil

Aireen

 

Tábor pro vypravěče - POZOR - Přednostní článek

Napsal: Aireen | Kategorie: Akce
Dne: 04.07.2017 23:05:54 FB



Tábor pro vypravěče

 

Prázdniny jsou tady, takže přichází jedna akcička alespoň s prázdninovým názvem.
Jak sám název napovídá, má to něco společného s vypravěči. Pokud jste někdy chtěli zkusit hrát právě vypravěče, teď je přesně ta správná chvíle pro vás!

 

Úderem tohoto okamžiku se z Vypravěče stává regulérní titul. Aby to nebylo tak jednoduché, titul má 4 následující úrovně

 

C - střední questy

B - střední a velké questy
A - střední a velké questy a k tomu ještě tajemná krajina
S - kromě všech zmíněných questů ještě quest vylíhnutí a pravomoc udělovat tituly vypravěče.

 

Ano, jak je již takřka zřejmé, s touto akcí budete moct některý ten titul vypravěče získat. Samozřejmě čím vyšší titul, tím to bude složitější.

 

 

A nyní, zde přítomná akce.

 

Táborový program:

  1. Vyberte si jeden malý quest a napište ho (je jedno jestli s volnou postavou přímo do některé místnosti nebo jen jako text jinam) (...pokud neznáte rozdělení questů, tak si přečtěte tohle)
  2. Pošlete quest Aireen (opovažte se mi nakopírovat celý text do pošty) - buď kde je to na Alagaesii nebo odkaz na nějaký externí dokument (v krajním případě můžete využít i mail teamu, ale rozhodně to nepatří mezi preferované varianty. A stejně musíte napsat Aireen že to v tom mailu je.)
  3. Aireen si to přečte a nějakou reakci vám na to pošle zpátky.
  4. Vyberete si jeden střední quest, který budete hrát vy s vypravěčem. Můžete hrát buď se svou postavou (v případě kdy nebude příliš mocná nebo to nebude drak. Pak quest většinou celkem ztrácí smysl) nebo s přiděleným NPC. Quest by měl trvat maximálně do tří dnů.
  5. Další krok obnáší vést střední quest. Vybírá si hráč, tedy Aireen. Quest by taktéž neměl trvat déle jak 3 dny.
  6. Ano, teď je ta chvíle kdy můžete získat Vypravěč C. Pokud jste to zvládli tak to s největší pravděpodobností dostanete ;)
  7. Chcete pokračovat dál? No samozřejmě to jde. Vymyslete quest. Rozsahem ať je stejně jako střední, tedy aby byl odehratelný max za 3 dny. (Bacha na to, je jednoduchý vymyslet epický příběh, ale odehrát to za 3 dny je fakt problém) Sepište ho podle návodu a pošlete Aireen (externí dokumenty jsou vítány).
  8. V momentě kdy bude quest schválen, budete ho vypravěčovat. Velice nečekané, že? Budete tam mít víc NPC a rozhodně nebudou tak hodní jako v prvním kole.
  9. Pokud jste zvládli i tohle, máte B v kapse!

Úroveň A nebo S je možná získat za excelentní provedení.


Jakékoliv dotazy směřujte samozřejmě na Aireen, která se bude snažit tu být skoro 24 hodin denně k službám. :D Dobře, všichni víme, že tu tak často být nezvládnu, ale budu se snažit :D

 

 

Takže questu zdar!
Aireen

 

Pozn.: Délka akce… Chtěla bych to zvládnout provozovat přes celé prázdniny, s několika menšími pauzami kdy budu úplně pryč. Tak uvidíme jak se to povede :)

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 01.10.2017 05:43:45 FB



 

Informační článek

 

Vážený návštěvníku,

vítáme tě před branami země zvané Alagaesia. Jak už jsi možná stačil zjistit, jsme textová hra na motivy tetralogie Odkaz dračích jezdců, které napsal Christopher Paolini. Je důležité ti jako první říci, že jsme pouze NA MOTIVY, tedy víceméně s knihami už nemáme moc společného. Hra začala v květnu roku 2010 tedy v době, kdy se na pultech knihkupectví teprve ohříval Brisingr a o nějakém Inheritance ještě nebyla ani řeč. A proto je důležité, aby sis i ty uvědomil, že naše hra začala tam, kde Brisingr skončil a ubírala se VLASTNÍ cestou! 

 

Jak začít hrát a jak založit první postavu najdeš na konci článku.

 

 

Odchylky od knih

 

Co se odchylek od děje týče, bylo by na dlouhé lokte to vysvětlovat, ale ve zkratce, abychom ti alespoň přiblížili vzdálené - spousta knižních postav již zemřela (Islanzadí, Orrin), některé postavy přežily (Brom) a jiné nenávratně zmizely (Arya). Taktéž se stalo, že některé z nich se odchýlili od děje knihy úplně, tedy Arya našla svoji spřízněnou duši v elfovi jménem Blödhgarm a mají spolu syna jménem Arnilian. Blagden, bílý havran jak ho znáte z knih, se za pomocí silné magie dokáže měnit na člověka a má za ženu Elvu - požehnáne sirotka. Elva nám vyrostla a v současné chvíli je ztracená kdesi v poušti Hadarak se svojí a Blagdenovou dcerou. A Eragon? Ten se po neúspěšném pokusu o svržení Galbatorixe stáhl a po spoustě hloupých rozhodnutí se schovává před jejich následky kdesi v poušti Hadarak.

 

Jak vidíte, změny jsou poměrně rozsáhlé a kolikrát úplně mění děj nebo se přímo odklání od původních knih. Pokud nám dáte šanci a změněný děj vás neodradí, ujišťujeme vás, že je to jen zlomek toho, co na Alagaesii můžete potkat. Vypracovali jsme Alagaesijský svět tak, jak mu od Paoliniho nebylo dopřáno, tudíž máme úplně nová náboženství, nové rasy, nová místa a celkově jsme Alagaesii udělali zajímavější, hratelnější a mnohem víc živější než kdy byla v knihách. 

 

Proto spíš raději než "na motivy knih" používáme "na motivy světa". Protože z knih nám zůstalo skutečně pramálo. 

 

NAJDOU SI ZDE SVÉ FANOUŠCI KNIH I FANOUŠCI STŘEDOVĚKÝCH FANTASY.

 

 

Politická situace

 

Alagaesijský svět prošel jistými změnami, co se vládců týče. Sedm let je dlouhá doba a dá se říci, že si zde najdou své i fanoušci hry o trůny, protože politika se ve sférách monarchů řeší dennodenně. Výhodné sňatky, tahání za nitky, známí známých nebo jen přímý vliv na panovníka. Tajné společnosti i náboženské sekty, které ovlivňují některé vladaře.

 

Zdá se vám to povědomé? Ano, dělo se to napříč reálnou historií a je to přirozený vývoj monarchie. Ti, kteří se rozhodnou hrát ve sférách politiky a intrik se musí připravit na dlouhé hry plné přemýšlení, obav a slovíčkaření. Často se tu na jeden (i rozhodující) herní příspěvek čeká třeba týden, zvlášť pokud se jedná třeba o rozdělení území. Politické hry jsou skvělé nejenom na hraní ale i na pozorování. Spousta hráčů sedívá a sleduje, jak vládci hrají, protože chtějí vědět, kam se osud jejich postavy ubere. A že mocní vládci umí s kartami točit pořádným způsobem.

 

Politická situace lidí

 

Král Galbatorix vládne přísnou rukou, nicméně je to spíš šedá eminence na pozadí. Jeho jménem konají většinou jeho stínové nebo generálové. Podařilo se mu uchvátit skoro celou Surdu (odolává jedna poslední pevnost) a připojit ji ke království. Původní král Surdy Jeod - nástupce Orrina - se odebral k Vardenům. Díky tomu, že má král zemi pod absolutní kontrolou, Vardenové nemají moc prostředků k boji a tak zůstávají na taktické pozici ve svém malém městečku zvaném Poříčí, které čítá několik tisíc obyvatel. Kromě náboženství se tak u lidí politicky neřeší nic, jen Surda.

 

Politická situace elfů

 

U elfů je to trošku složitější. Když zemřela Islanzadí, trůn převzala její dcera Arya se svým mužem Blödhgarmem. Oba dva ale záhadným způsobem zmizeli a to v době, kdy jediný následník trůnu byl ještě příliš mladý na to, aby trůn převzal. Uspořádaly se tedy první elfské volby, kdy na trůn usedla Arwina Meyron zvaná Greensleeves, která lesy několik let vedla poměrně inovativním, veskrze lidským způsobem. Právoplatný dědic královského trůnu Arnilian se však už jako odrostlý vrátil a snaží se získat trůn zpět do rodové linie de Eamë. Na elfském území je tedy velký konflikt mezi rody Meyron a de Eamë a pomalu se rozděluje zpět na království Du Welden a Du Varden. Je jen otázkou, jak budou království rozdělena.

 

Politická situace trpaslíků

 

Trpaslíci žili dlouho agresivním životem, než byl trpasličí král Orik sesazen z důvodu pustošení klanů a na trůn byl po Stownredských volbách roku 3263 posazen král Krhazdorh Durgrimst Vrenshrrgn. Po jeho nástupu na trůn mezi trpaslíky z blíže nespecifikovaných důvodů vypukla občanská válka v jejímž důsledku bylo království rozděleno na nepřátelské Východní, které připadlo králi Gerumovi a na Západní, které vedl zvolený trpasličí král Krhazdorh. Následky války a nepřátelství se mezi trpaslíky táhly dlouho, než byla podepsána mírová smlouva. Na Východní trůn poté nastoupil Umrich, syn Isadora a vyjednal nové obchodní podmínky. V Okvětci 3265 byly hory zase spojeny zvolením nového krále západních hor Branna z klanu Durgrimst Quan a následnou dobrovolnou abdikací krále Východních hor. Beorské hory tak na Oriolovo kladivo navíc slaví "znovusjednocení".

 

Politická situace druidů

 

U druidů panoval dlouho klid a mír. A také strach, zda se jim podaří překonat strašlivou kletbu, která na ně byla kdysi dávno uvalena - kletbu o nestárnutí. Až v reakci na rozdělení elfského království - mezi druidy zvanými Hvozd - se druidi uchýlili k porušení rasové tradice a zvolili si vůdce - Gormala, který vedl s elfy vyjednávání o své území a také učinil zatím největší pokroky v hledání léku na kletbu.

 

Politická situace ostatních ras

 

Víly žijí schované v lesích a ani krize se jich zatím nijak nedotýká. Jejich královna je schovaná ve svém sídle a o ničem se moc nemluví. Kočkodlaci, dračí jezdci ani stínové nemají vlastní území, tudíž se většinou snaží pracovat s tím, cos e děje v místě, kde žijí. Urgalové žijí svůj divoký život tak, jak mají. Kříženci (jiní tvorové) se mají pořád stejně špatně - pokud se ví o jejich nečisté krvi, jsou společností odmítáni, utlačování a nenáviděni.

 

 

Důležité a významné postavy Alagaesie

 

V jejich životopisech se dočtete mnohem víc, než kdekoli jinde na Alagaesii.

 

Lidé:

Azkaal - Mocný stín věrný králi

Enni - Diplomatka na straně krále

Galbatorix - Alagaesijský král

Jeod - Bývalý Surdský král

Madeton - Vedoucí Bratrstva

Nasuada - Vůdkyně Vardenů

Utmar - Vardenský generál

 

 

Elfové:

Arnilian - Následník elfského trůnu

Arwina - Elfská královna

Blagden - Královský rádce

Meraldon - Člen Vroengardské rady

Táril - Významná elfská politička

 

 

Trpaslíci:

Krhazdorh - Vládce Západních hor

 

 

Ostatní:

Airis - Královna víl

Gormal - Vládce druidů

 

 

Jak začít hrát?

 

Teď, když máš informace o situaci, nejspíš už tušíš, kde bys chtěl hrát a v jaké sféře se angažovat. Pokud se chceš zaregistrovat a cítíš se být připraven, klikni v menu na položku "Pravidla a registrace". Menu budeš používat jako svůj denní chleba a po registraci se ti otevřou nová místa a nové položky. Registrace tě pak už sama navede, jak se prokousat tím nejdůležitějším. Pamatuj ale, že tohle je textová hra. Čeká tě jen text, text, text, sem tam nějaký obrázek a zase další text.

 

 

První postava

 

Zakládáš si první postavu? Tudíž doporučujeme hrát za člověka. Chceš-li si hrát v politické sféře, určitě napiš do Návštěvní knihy nebo na e-mail team@alagaesia.cz, pod kterého vůdce byste chtěli spadat, neustále sháníme generály, hrabata, nižší šlechtice a v některých případech i ty vyšší. A samozřejmě, sháníme i náboženské fanatiky, nebo náboženská kněží.

 

Jen tak pro zajímavost - u Urgalů se zatím ještě nic většího nestalo. 

 

Ještě pořád nevíš? Staň se Novicem, navštiv Yosen a postavu si vytvářej za běhu hry! 

ZDE

 

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 01.10.2017 05:22:56 FB



 

Vítej, bytosti, která ses zrodila v této krásné zemi, Alagaesii. 

 

 

Mé jméno je Johan Stránka a jsem Yosenský knihovník. Dělám knihovníka a zapisovatele už skutečně dlouho, proto mám přízvisko "Stránka". Rád tě poznávám. Vidím, že jsi na Yosenu nový, proto ti nabízím své služby. Necháš mě provést tě tu?

 

Ne, nemám zájem.

 

Ano, budu za tvoji pomoc vděčný.

 

 

Mechanický quest - 1. část

 

Napiš první příspěvek. Můžeš kamkoli s jakýmkoli obsahem. Příspěvek by měl obsahovat alespoň pět řádků. Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj.

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Reálie
Dne: 01.10.2017 04:41:30 FB



 

Mechanická postava

 

Rozhodl jsi se hrát za Machanickou postavu? Pak se jistě ptáš, proč se vlastně jmenuje Mechanická. Hned ti na otázku odpovím a vysvětlím do podrobna, jak taková postava funguje. Je dobré nejdřív říci, že mechanická postava podléhá Tvorbě životopisu jen okrajově a podmínky pro přijetí jsou značně zlehčeny tím, že tvoříš automaticky postavu Novice. Každopádně rozhodně doporučujeme psát si životopis v nějakém textovém editoru a pracovat na něm postupně a dlouho, ušetříte čas nejenom nám, ale i sobě, protože textové editory často opravují základní chyby a ještě se v nich dobře pracuje.

 

Co se týče mechanických postav, neexistuje varianta, že by to pro tebe byla špatná volba, ať už jsi úplný nováček, nebo zkušený hráč. Jméno mechanické postavy vzniklo podle stavu, kdy si ji v dlouhodobém questu mechanicky vytváříš a objevuješ ji s postupem času. Tato postava tedy vzniká v průběhu hry a má tě naučit hrát RPG, psát životopis a perfektně porozumět povolání, které sis pro svoji postavu zvolil, s Mechanickou postavou se tedy noříš do tajů mistrů svého povolání a po absolvování velkého questu jsi schopen začít si svým řemeslem vydělávat.

 

Po dokončení prvního questu přestáváš být mechanickou postavou a pokračuješ jako postava Volná, nebo jako Dobrodruh. Mechanickou postavou je tedy nazvaný proces tvoření této postavy a nezáleží na pohlaví, nebo na rase. Primárně je Mechanická postava určena lidem, protože tato rasa je nejpružnější, má nejrozmanitější škálu povolání a zkušenosti z questu se tam nejlépe zúročí. Nicméně tato postava jde vytvořit i v jiných rasách, nicméně v omezeném měřítku.

 

Co tě přesně v questu čeká?

To nejde jednoznačně říct, protože každý quest je jedinečný, nicméně všechny questy podléhají podobné osnově. V první kroku získáš základní informace o své rase a povolání, v dalších krocích se učíš psát příspěvky a hraješ jednoduchou hru s vypravěčem, kde postupně do svých příspěvků vkládáš víc informací a zjišťuješ tak jaká tvoje postava je a jak celkově příspěvek rozepsat. Čeká tě různý počet her a úkolů, které budeš muset splnit, naučíš se správně hrát za své povolání a v jednotlivých dílčích krocích postupně dopisuješ svůj životopis. Na konci celého questu tě čeká závěrečná zkouška, která se skládá ze tří částí - dokončení kvalitního životopisu, odehrání skutečně kvalitní a trošku složitější hry a závěrečná esej, která se vzdáleně podobá eseji o dračí vejce - dostaneš zadané téma a sepíšeš jej. Jakmile tyto podmínky splníš, stáváš se normálním hráčem, nicméně se skutečně mazáckým profilem postavy a dobrou úrovní hry. A skutečně dobří hráči chtějí hrát s někým, kdo umí hrát dobře.

 

Co nastane, pokud quest přerušíš?

Nic, protože s tím se zkrátka počítá. Vzhledem k tomu, že objevuješ svoji postavu, je nad slunce jasné, že postava se klidně může ukázat jako nepohodlná pro hraní, nebo ti zkrátka a jednoduše nesedne. Pokud quest přerušíš, postava se maže (ani se nepřesouvá do Archivu postav) a ty můžeš buď začít znovu, nebo úplně odjinud.

 

A pokud projdeš questem a nesplníš podmínky posledního úkolu?

Pokud projdeš celým questem, je nepravděpodobné, že bys poslední úkol nezvládl. Navíc není časově omezený, tudíž je jen na tobě, kdy svoji postavu vrhneš do hráčského víru Alagaesie. Mechanická postava tu není od toho, aby ses stresoval, ale aby sis tvorbu postavy užil! Teoreticky je garantované, že questem projdeš, protože jeho hlavní myšlenkou je naučit nováčky užít si hru tak nejvíc jak to jde.

 

Jak se liší tvorba profilu pro Mechanickou postavu?

Jediný podstatný rozdíl je v tom, že nejsi limitován tím, co všechno napíšeš. Rozhodně bys měl uvést své jméno, základní podobu a povahu a životopis, čím více toho napíšeš, tím zajímavější bude prozkoumávat limity tvojí postavy.

 

Co všechno potřebuješ pro hru za Mechanickou postavu znát?

Všechno ostatní se naučíš za chodu v questu. Jestli se toho bojíš, nemusíš! Provedeme tě krůček za krůčkem cestičkou k tomu, abys byl jednou i ty hráč, který bude zaučovat nováčky a bude s nimi hrát jejich první quest.

 

Tak co, chceš si to celé vyzkoušet?

 

Ano, chci hrát za Mechanickou postavu!

 

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 01.10.2017 04:40:06 FB



 

Kam pokračovat dál...

                        Když chceš hrát Mechanickou postavu.

 

Přestože je registrace za mechanickou postavu skutečně jednoduchá a ty už (pokud jsi četl poctivě všechny články) máš přečtené všechno, co je potřeba, stejně si trošku tvoje znalosti zopakujeme.

 

 

Připomeň si články, které už jsi měl mít přečtené. 

 

Základní pravidla

Než začne registrace, je třeba odpovědět otázku z pravidel. Můžeš mít štěstí a dostat otázku z toho, co už jsi se dozvěděl během této krátké cesty, nicméně také můžeš mít smůlu. A pravidla stejně potřebuješ znát jako celek.

 

Jak hrát RPG

Protože každý někdy začínal. Pokud znáš jak správně hrát RPG, můžeš článek přeskočit. Pokud je ale toto tvé první textové RPG, alespoň článek prolítni ať víš, jakým stylem hrát.

 

Jak se stát Novicem

Pokud ti nepůjde napsat takový profil, jaký bychom my požadovali, je tu řešení, jak si zahrát. 

 

Otázky, které bys měl zvládnout odpovědět:

 

To, co postava dělá se píše do ______ .

Mulťák je postava, která mí víc, než ___ postavy.

Jeden hráč má herně povoleny maximálně ___ postavy.

Jako perverznosti jsou označovány všechna témata ____ +.

Mezi reálným a RPG světem se klene pomyslná _______ stěna.

Člověk, který slovně útečí na ostatní hráče provozuje _________ . 

 

Dokázal jsi otázky zodpovědět? Vybrána rasa? Pohlaví? Jméno? Výborně. Můžeš pokračovat k registraci, kterou tě provede Správce říše. Otevři si bokem osnovu profilu a piš. Po registracizačneš svoji hru na Yosenu (najdeš ho již teď v pravém menu nad Archivem článků).

 

Nezapomeň během registrace někde uvést, že registruješ Mechanickou postavu!

 

PŘEJÍT K REGISTRACI

 

Napsal: Arwina Greensleeves | Kategorie: Informace
Dne: 07.09.2017 13:14:12 FB



Milí hráči, vzhledem k tomu, že se nám to tu pěkně rozrůstá, jsme se rozhodli každému z nás přidělit určitý rezort povinností. Pochopitelně, že každý admin může řešit všechny problémy, ale bylo by vhodné, kdyby jste své dotazy či požadavky adresovali právě tomu, kdo za ně zodpovídá. Právě on má totiž ty správné zkušenosti v dané oblsati a pravděpodobně vám vyhoví nejlépe.

Více o jednotlivých klíčcích ZDE.

 

 

Správce říše - admin, starající se o desing webu a programování. Taktéž se stará o chody chatů, nicméně jen vzzdáleně, odpovědi na otázky po něm nechtějte. Je to vysoký muž v plášti s kápí stojící ve stínech, kterému nikdy není vidět do obličeje. Právě proto je tak záhadný všem obyvatelům Alagaesie.

 

 

Islanzadí de Eamë - adminka, starající se o profily postav, psaní článků, novinek ohledně hry a podobných prací, včetně kontrolování chatů. Taktéž odpovídá na vaše zvídavé dotazy ve zprávách a tak trošku je to ten "hodný polda". Kdysi to bývala moudrá, mocná, krásná a chladná královna elfů. Dnes je pohřbená v Du Weldenvarden a je o ní posmrtně mluveno s úctou a respektem, který si po dobu své vlády vysloužila především taktickou likvidací odpůrců. Tímto děkujeme SSSR za zaslání příslušné příručky. Přepisování dějin nikdy nebylo tak snadné! 

 

 

Arwina Greensleeves - adminka, která stejně jako ostatní adminé kontroluje profily, schvaluje a píše nové články, vyhodnocuje soutěže a říká se o ní, že je z adminů tak trošku nejpřísnější. Prostě "zlej polda". Na dotazy vám odpoví, ale jen na ty rozumné. Je to jednoznačně nejlepší královna, kterou kdy Lesy měly, ačkoliv její vládu provázejí jisté... kontroverzní události, za které však pochopitelně nemohla, a tady si vezměte koblihu, děkuji. Ačkoli je introvertní, svoje názory prosazuje rázně a cílevědomě.

 

 

Aireen - adminka, která se stará o schvalování životopisů, správu nad radou, vnitroherní záležitosti typu tržiště a ve volných chvílích pořádá akce. Na dotazy vám také odpoví, přesto je to však "zlý polda", hlavně co se reálií a registrací týče. Jestli chcete, aby u ní něco prošlo, musíte si to rozumě obhájit. Je to plachá, přesto však nevegetariánská elfka, která umí škrábnout. Má svoji vlastní hlavu a nezajímá ji nic jiného, jen vlastní zkušenosti a názor a občas Idaron.  V nitru je ale stejně citlivá, jako na povrch vypadá.

 

 

Azkaal Uniarë - redatorka, která se stará o schvalování nových životopisů a Alagaesijskou historii. Je to silně narcistický stín, jenž býval elfem. Flegmatická krutost a silný odér parfému ho provází každým jeho krokem. Je plně oddán králi. A svému odrazu v zrcadle. Chcete-li se stát jeho další milenkou, ozvěte se do HP. Značka: Stačí dlouhé vlasy!

 

 

Idaron - redaktorka, která neustále zapomíná, že je redaktorkou a píše redaktorům, aby udělali redaktorskou práci. S čistým svědomím můžeme říct, že kdo si s Idaronem nezahrál, jako by nikdy nehrál RPG. Jak o něm řekla Arwina: "Hraje se s ní skvěle, krásně píše... Ale při čekání na Idarona bych byla schopná napsat druhou bibli v Aramejštině."Je to statný elf, dračí jezdec, který je silným přivržencem královny Arwiny Meyron. 

 

 

Deynor - člen Alagaesijské rady, vedoucí elfy a dračí jezdce. Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to mladý lovec původem z Carvahallu vyznávající Severní kult.

 

 

Jeod - člen Alagaesijské rady, který vede obsáhlou a složitou kategorii lidí. Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to mladý muž, bývalý vládce Surdy, který je známý tím, že rád opouští bitevní pole a nechává tam poměrně vtipnou, leč však osamocenou armádu. 

 

 

Meldon Erunámo Eruer - členka Alagaesijské rady která má moc nad nejtemnějšími obyvateli Alagaesie - stíny a draky. Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to elf zrádce, který má tak nějak omylem dítě s elfskou královnou a dozvěděl se to až když jeho dítě bylo dospělé. Best dad ever. 

 

 

Rey - člen Alagaesijské rady zodpovídající za kočkodlaky a druidy. Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to kočkodlak, který je prostě vždycky ve správný čas na správném místě a přitom ho nikdo nezná. Prostě takový normální kočkodlak. 

 

 

Rhunön - člen Alagaesijské rady vedoucí trpaslíky a víly. Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to elfská kovářka, která se zapřísáhla, že už neudělá jezdecký meč a pak našla způsob, jak to obejít. A taky si stvořila prvního terminátora (ona mu říká homunkulus), ale my ji i tak máme rádi. 

 

 

Vragga - členka Alagaesijské rady, která má na starosti urgaly a křížence (Jiné tvory) Dále plní povinnosti které plní každý člen rady. Je to urgalka, víceméně nestranná, oddaná bohyni Rahně, nevypočitatelná jako každý urgal. Tak moc nevypočitatelná, že ji ve hře vlastně skoro nikdo neviděl.

 

 

(tento seznam se může stále měnit tak sem občas koukněte)

 

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Knihovna
Dne: 05.09.2017 12:21:33 FB



Lingvistika Starověkého jazyka

 

Autor: Islanzadí de Eamë

(WIP 65%)

 

 

Trocha historie

 

Starověký jazyk pochází z dávných dob, kdy ještě Alagaesie nebyla objevenou zemí a po jejím povrchu se neproháněli ani trpaslíci. Tehdy se mu říkalo Jazyk Šedého lidu, Šedý lidový jazyk, nebo prostě jen Šedý jazyk. Obsahoval až neslušně málo výrazů, hodně z nich bylo hovorových a v podstatě se s ním nedalo hovořit plynule. Dorozumívání fungovalo na principu jednoduchých povelů jako "Ty já les." Alalëa (neplést s Alagaesia!!!) tedy země, odkud Šedý jazyk pocházel, hostovala jen pár biologických druhů živočichů a mezi nimi Šedý lid, takže možnost jazykového rozvoje byla minimální.

 

První posun v jazykových bariérách je zaznamenaný až roku 500 před příjezdem elfů do Alagaesie (to je stejné, jako reálné "před Kristem"), kdy se z šedého lidu začalo tvořit řádné společenství a po zotročení elfů bylo třeba jazyk nějak rozvinout. Vznikly spojky a množná čísla.

 

S jazykem se pak až do roku 200 před příjezdem elfů nic nedělo. Od toho roku až do roku 0 nastalo nejlepší jazykové období, totiž 200 let, kdy se elfové vzdělávali a zkoušeli první kouzla. Věty dostaly stavbu a pravopisná pravidla. Už nebylo jen "já ty les", ale "já a ty půjdeme do lesa".

 

Až na pár stylistických změn od té doby neprošel Starověký jazyk žádnou větší změnou. Nutno podotknout, že Starověký jazyk zachoval svoji prapůvodní jednoduchost, což je důvod, proč draci svoje myšlenky formulují krkolmoně, ba přímo až složitě. Doslova by se totiž ve starověkém jazyce věta "ty a já půjdeme do lesa" přeložila jako "Já a ty budeme jít do les". Skloňování vzniká až s překladem do jiných jazyků.

 

 

Starověký jazyk a realita

 

Christopher Paolini založil Starověký jazyk na Starých skandinávských jazycích. Konkrétně na Staré Norštině, Velštině a Keltských jazycích. Dále hodně komolil pro vlastní potřebu Angličtinu. Po troše průzkumu jsem zjistila, že slovům Starověkého jazyka odpovídají i Islandština, Albánština a Latina.

 

Pokud si tedy budete chtít vytvořit vlastní slovo do starověkého jazyka, dodržujte následující pravidla:

 

  1. Omezte se na Albánštinu, Islandštinu, Latinu, Norštinu a Velštinu.
  2. Vyhýbejte se tomu, aby slova obsahovaly jiné speciální znaky, než přehlásky ( ä, ë, ÿ, ö, ü ). Mám na mysli znaky s diakritikou ( např. å, ů, ř, č, atp.). Pokud nepracujete s trpasličím, či urgalským jazykem, vyhněte se i stříškám nad samohláskami ( û, â, atd.) Nejlépe se vyhněte absolutně veškeré diakritice, kromě přehlásek. Pokud možno se vyhýbejte i přehláskovanému ï.
  3. Dbejte na přípony a předpony v různých situacích - skloňování, odvozování (viz. níže).
  4. Snažte se nemíchat příliš jazyků do jednoho slova. Nejlépe slova jen upravujte (např. potopa se v albánštině řekne "përmbytje". Aby zněla lépe, dá se z ní udělat "përme", "përmyte", nebo další složené výrazy. Fantazii se v tomhle meze nekladou.)
  5. Každé slovo, které ve hře použijete, přidejte do slovníku (viz. níže).

 

Základní gramatická pravidla

 

Stavba věty

Popisy jsou umístěny až za objektem, který popisují. Nejčastější chybou ze strany lidí, kteří se snaží mluvit starověkým jazykem, je umístění přídavného jména před podstatné jméno.

 

Příklad:

"Ai Skulblaka ramr" znamená "silný drak", ale doslovně překládá se jako "drak silný".

 

 

Pořadí slov

Popisy mohou být umístěny v libovolném pořadí po objektu. Překlady slov většinou probíhají doslovně.

 

Příklady:

"Ai oro ramr hvitr" (silná, bílá šipka) může být také vyjádřeno "Ai oro hvitr ramr" (bílá, silná šipka).

"Gath un reisa du rakr" by šlo doslovně přeložit jako "sjednotit a zvýšit mlhu".

 

Skloňování, časování a další češtinářské zhovadělosti

Ve Starověkém jazyce neexistuje žádné skloňování, ani průběhy. Stejně tak neexistuje ani rod činný a trpný.

Existují pak jenom tři časy, minulý, budoucí a přítomný. 

 

Příklad:

Přítomný: (Já) Následuji. - Eka tauthr. (Doslova: Já následuji.)

Minulý: (Já) Následoval jsem. - Eka tauthro. (Doslova: Já následoval.)

Budoucí: (Já) Budu následovat. - Eka weohnata tauthr. (Doslova: Já budu následovat.)

 

Předpony a přípony

Předpony zná Starověký jazyk dvě: "äf-" a "eld-".

 

Předpony
äf- Zápor/opozitum
eld- Tvoří aktéra dějě.

 

 

Přípony

-ar,
-ya,
eya 

 Tvoří množná čísla. Pokud má slovo předposlední samohlásku (ar, or, ot), používá se přípona "-ar". Pokud je předpředposlední samohláska (mr, tr, dr), používá se "-ya". Pokud slovo končí na samohlásku (to, ro, do) samohláska se mění na "e" a připojuje se "-ya" (dohromady -eya).
 -i   Převádí slovo na minulý čas. Pokud slovo končí na "-ir", přidává se "-o".
 -il  Tvoří zdrobnělinu daného jména.
 -r   Mění podstatným jménům rod na ženský.
 -s   Přivlastňuje.
 -sja   Doslovný překlad koncovky je "vypadá", koncovka tedy udává jakousi pravděpodobnost, ne jistý jev.

 

äf- | taka - dát | äftaka - nedat/vzít/ukrást

eld- | jierda - zlomit, uhodit | eld jierda - lamač, blesk

 

-ar | draumr - sen | draumar - sny || edur - vrch | edya - vrchy || agaetí - oslava | agaetya - oslavy

-i | haina - ublížit | hainai - úblížil || sköllir - ochránit | sköliro - ochránil

-il | lam - ruka | lamil - ručička || stenr - kámen | stenril - kamínek

-r | älf - elf | älfr - elfka

-s | könungr - král | könungrs - králův

-sja | ramr - silný | ramrsja - vypadá silně

 
 

Slovní druhy

 

Podstatná, přídavná jména

Pokud za sebou následuje více slov, která se vztahují k jednomu a tomu samému (souvisí spolu), spojují se do jediného slova.

 

Příklad:

Lethrblaka. (Lethr - netopýr, blaka - křídlo) (Doslova: Netopýří křídlo)

Skulblaka. (Skul - blána, blaka - křídlo) (Doslova: Blanité křídlo)

Blödhgarm. (Blödh - krev, garm - vlk) (Doslova: Krvavý vlk)

 

Zájmena

 

Eka My Nos
Ty Ono Vy Ju
On Älfr Oni Therr
Ona Älfrinn Ony Therr
Ono Thor Ona Thorna

 

Moje - pömnuria (hovorově: iet)

Tvoje - onr

Jeho - älfrs

Její - älfrinns

Naše - nosu

Vaše  jusu

Jejich - theirra

Kdo - iknol

Všechno - allr

 

Číslovky

 
1 en 18 aten 
2 to 19 niten
3 tre 20 tove 
4 fire 21 toveen 
5 fem 22 toveto
6 seks 30 treti
7 sju 50 femti 
8 ate 55 femtifem
9 ni 100 (en) sata
10 ti 101 sata og en
11 eleve 111 sata og elleve
12 tolv 200 to sata
13 tretten 343 tre sata og fortitre
14 fjorten 555 fem sata og femtifem
15 femten 1000 (en) tusen
16 seksten           5652 fem tusen seks sata og femtito
17    sjuten 1 mil   (en) joona

 

 

Slovník

 

Sbírku veškerých slov budeme postupně doplňovat SEM.

Pokud chcete nějakým novým slovem přispět do slovníku, napište ho SEM.

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 02.09.2017 22:57:27 FB



Ty kdož toto čteš, dovol mi drobné prohlášení.

 

Stránka Alagaesia.cz (počítaje Alagaesijskou radu, Redaktory i Adminy) prohlašuje, že na nápad a námět Alagaesijského prostředí, nebo dějového příběhu, nemá autorská práva, ty patří Ch. Paolinimu a jeho vydavateli. Stejně tak se nevztahují na žádné obrázky (vč. profilových obrázků, některá pozadí skinů a některá záhlaví).

 

Práva si vyhrazujeme na veškerý textový materiál (vyjímky buď už jsou, nebo budou v nejbližší době odstraněny) a jeho další používání. Včetně reálií, materiálů v knihovně apod. Nebojte, nebudeme používat vaše texty proti vaší vůli, jen zabraňujeme situacím, kdy nám řeknete, abychom kompletně smazali vaše dílo nenávratně pryč. Pokud bude pro děj klíčové, nemůžeme vám to slíbit.

 

Z toho vyplývá, že si vyhrazujeme i právo na textové (a případně i kreslené) materiály od hráčů. Případné odstranění veškerých výtvorů záleží na domluvě s admin teamem (pouze adminé!) a tyto materiály nepodléhají striktnímu přání autora (z důvodu výše uvedeného). 

 

Co se týče zdrojových kódů světa Alagaesie - byly vytvořeny jejím vedením (Správce říše) a tudíž na ně autorské právo platí stejně - pouze a striktně patří Správci říše. 

 

Prosíme o respektování těchto slov v souhladu se zákonem ČR o autorském právu a děkujeme za pozornost tomuto krátkému prohlášení. Máš právo jít si hrát. ;)

 

Islanzadí de Eamë

Správce říše

Arwina Greensleeves

Aireen

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Knihovna
Dne: 02.09.2017 22:22:49 FB



 

Na novém článku se pracuje!

 


 

Neobvyklá zvířata Alagaesie

 

Autor: Aireen

 

 

Šrrg

 

Je obrovský vlk, žijící v Beorských horách. Jeho velikost je srovnatelná s obyčejným jízdním koněm. Tělo má mohutné a osvalené, avšak i přes svou velikost se dokáže pohybovat velmi rychle, což ho činí dobrým a zároveň velmi nebezpečným lovcem. Na typicky protáhlé vlčí hlavě žhne pár žlutých očí, které vás vyděsí asi stejně jako velké špičáky, vyčuhující mu z tlamy, ostré jako břitva. Jeho srst mívá povětšinou přirozenou vlčí barvu, tedy především do šedé nebo černé barvy.

Živí se výhradně lovem. Jejich oblíbenou kořistí bývají velká zvířata, jako Feldunosti nebo Nargy, nepohrdnou samozřejmě také něčím o něco menším. Vysoká zvěř se před nimi musí mít rozhodně na pozoru, avšak ani obyčejný králík by neměl příliš sázet na to, že je pro Šrrga příliš malý a že by mu mohl posloužit jen jako párátko do zubů. Když je hlad, vhod přijde úplně všechno.

Šrrgové žijí ve smečkách, jimž vládne vždy jeden alfa samec. O potomky se stará celá skupina. Mláďata se převážně rodí hluboko v jeskyních, kde stráví první dny svého života. Po měsíci si však již vesele hrají venku a zkouší se svými vrstevníky zápasy, které budou v dospělosti často používat, aby uchránili své teritorium. Jakmile mláďata dospějí, jsou vyhnána ze smečky. Jsou poté nějakou dobu nuceni putovat a hledat vhodné teritorium pro novou smečku. Není to vždy ale tak snadné. Nikým nezabrané místo snad neexistuje, proto mezi sebou samci svádí často krvavé zápasy o místo k žití. Výherce bere vše, poražený se musí stáhnout s ocasem mezi nohama a hledat dál. Staří alfa samci tedy na svém těle nesou často mnohé jizvy z těchto teritoriálních bojů. Své území si značí vytím, které se mezi skalami nese často opravdu velmi daleko.

Nejsou to však jen jiní Šrrgové, se kterými soupeří o teritorium. Výjimkou nejsou ani boje s velkými Urzhady, Fangury, ba dokonce občas i se samotnými draky.

Střet se smečkou Šrrgů, to je přesně jedna z věcí, které byste se měli při návštěvě Beorských hor vyvarovat. Nejeden poutník na tuto radu nedbal a ukončil svou cestu poněkud předčasně v žaludku některého z těchto pozoruhodných živočichů.

 

 

Urzhad

 

Je obří medvěd, jeden z pětice obrovských druhů zvířat v Beorských horách. Trpaslíci mu odpradávna říkají Urzhad, ovšem elfové pro toto zvíře mají vlastní pojmenování - Beory. Podle toho jsou tedy pojmenovány Beorské hory.

Urzhad je medvěd velikosti asi malého domku. Jeho srst je stříbřitě hnědavá, drápy má dlouhé, zahnuté a ostré. Zuby podobně tak, velké a ostré a docela nebezpečné. I přes svoji obrovskou hmotnost a velikost se dokáže poměrně rychle pohybovat. Je to všežravec, takže kromě lovu - kdy preferuje především větší kořist, jako Nargy či Feldunosti, ovšem oblíbení jsou i lososi a jiné ryby - nepohrdne ani některými rostlinami, ovocem a podobnými plody přírody. Živou kořist povětšinou udolá velkým množstvím ran svou prackou. Dříve či později nějaká zasáhne vaz nebo podobné místo a oběť prostě zemře.

Urzhadi jsou odedávna pány Beorských hor, především kvůli své velikosti a ohromné síle, které se nemohou rovnat ani mladí draci. Jsou to samotáři. Své teritorium si však bedlivě střeží. Medvědí řev je slyšet na míle daleko, teritorium je možné poznat podle padlých kmenů stromů a zářezech v kůře od jeho drápů (a že jsou pořádně hluboké a dlouhé). Jejich soupeři z pravidla bývají Šrrgové. S těmi většinou bojují o teritorium nebo o kořist, kterou ulovili Šrrgové, ale medvěd ji díky svému velmi vyvinutému smyslu - čichu - našel a nárokuje si ji pro sebe.

Jediná doba kdy medvědi nejsou sami, je v období tření lososů a v období páření. S mladými, kteří se obvykle rodí v jeskyních, však již zůstává jen matka. Samice Urzhada vrhne v průměru 2 mláďata, která vychovává do věku dvou let, než jsou schopna se o sebe postarat sama. V té době je asi nejagresivnější. Medvědici s mláďaty byste se proto měli vyhnout obloukem.

 

 

Narga

 

Jsou to kanci Beorských hor. Co se týče velikosti, dospělé Nargy jsou ještě o něco větší než Šrrgové, tedy o něco větší než kůň. Jejich váha jim ovšem není příliš velkou překážkou v rychlém pohybu, téměř se dá říci, že jsou stvořeni pro veliké Beorské hory, ve kterých se dokážou pohybovat s určitou dávkou originální lehkosti. Jejich srst tvoří tuhé štětiny, hnědé, někdy až šedé nebo téměř černé barvy, z tlamy jim trčí pár dlouhých, zahnutých klů, oči planou žlutou, někdy až červenou barvou. Jsou však docela malé a právě zrak je nejméně vyvinutým smyslem u tohoto druhu. K hledání potravy potřebují spíše čich, který je u nich opravdu velmi dobře vyvinut, stejně jako sluch, kterým slyší na desítky metrů snad každý krok. Jejich aktivní čas bývá v noci, kdy právě díky svým vyvinutým smyslům velmi dobře najdou to, co potřebují. Jsou to všežravci, takže převážnou část jídelníčku tvoří různé hlízy, bobule, hmyz,  mršiny nebo menší zvířata.

Nargy žijí ve skupinách, v nichž je dominantní nejsilnější samec. Mláďata přicházejí na svět většinou v jarním období, v jednom vrhu jich bývá kolem 6. Mladí mají pruhovanou srst kvůli maskování, úplně stejně jako menší druhy prasat. Matka se po vrhu odpojuje od své skupiny a nějakou dobu vychovává mladé sama. Vrací se zpět teprve, až jsou selata dorostlá.

Mezi trpaslíky představuje maso Nargy velkou pochoutku, ovšem kvůli své velikosti a divokosti je lovena jen těmi nejodvážnějšími trpaslíky (i pro ty to představuje velmi obtížnou zkoušku) a z pravidla k účelu nějaké velké slavnosti.

 

 

Fanghur

 

Na první pohled draka připomínající stvoření žijící především taktéž v Beorských horách. Fanghur může štíhlostí svého těla připomínat ledového nebo oblačného draka, od každého z nich se však liší poměrně výrazným znakem - jeho končetiny jsou mnohem kratší než u jakéhokoliv draka. Velikostí dosahuje maximálně vzrůstu Wyverny. Celé jeho tělo pokrývají hnědé, zelené, či šedé šupiny s tvarem, který nenajdeme na žádném drakovi. Mnoho z nich tvoří ostrý výstupek, takže to může vypadat, jako kdyby po jeho těle byly nepravidelně rozsety různé trny. Stejně jako draci má i Fangur pár blanitých křídel, které však odpovídají vzhledu zbytku těla a proto si je s dračími opravdu nelze splést.

Fanghuři jsou vzdušní dravci. Na rozdíl od běžných ptáků jsou o něco chytřejší a k omráčení kořisti používají mysl, přesněji jakýsi vysoký skřípavý zvuk, který kořist na chvíli ochromí.

Žijí v menších skupinách, kde panuje přísná hierarchie. Hlavní je nejsilnější samec, který má zpravidla několik samic. Hnízdiště se většinou staví někde na skalním výběžku. Mláďata se rodí v kožovitých vejcích, která se po několika týdnech líhnou zprvu bez trnovitých šupin. Ty se vyvíjejí až asi po 2 měsících. O novou generaci se starají samice společně. Když dospějí pohlavní zralosti, buď zůstávají u skupiny, nebo se oddělí, aby založili vlastní skupinu.

Někteří učenci tvrdí, že právě z tohoto druhu se kdysi vyvinuli draci, jak je známe teď. V posledních časech jsou Fanghuři již silně ohroženi.

 

 

Nïdhwalar

 

Je druh asi nejvíce podobný drakům. Přes toto tvrzení se zásadně liší už jen prostředím, ve kterém se vyskytuje. Nïdhwalar, jinak řečeno “mořský had” se vyskytuje v západních vodách kolem ostrova Vreongard. Jejich tělo kryjí hladké pevné šupiny v odstínech od hnědé až po cihlové červenou. Velikostí dosahují normální draky. Jejich stavba těla se liší tvarem, připomíná víc hadí nebo rybí tělo než tradiční plazí. Místo křídel mají ploutve, na bocích krku můžeme najít žábry. Hlavu zdobí dvojce rohů, v netradiční tlamě dlí dlouhý hadí jazyk a řady ostrých zubů.

Nïdhwalar se drakům přibližuje především po stránce inteligence. V jeho těle existuje struktura podobná dračímu eldunarí. Stejně jako Fanghur dokáže svou kořist za pomoci mysli ohrozit. I když by se mohlo zdát, že by se tedy s nimi dalo domluvit, nikdy se to nepodařilo. Nïdhwalaři prostě mají svůj vlastní svět v tmavých vodních hlubinách.

Většinu času žijí jako samotáři. Mláďata se rodí jednou za velmi dlouhou dobu, s matkou zůstávají jen tak dlouho než nejsou schopná žít samostatně. Teritoria Nïdhwalarů jsou velká a zpravidla si z nich po celý život nestěhují. Boje jsou výjimečné, mladí si raději hledají nové místo, než aby se pokoušeli zápasit s dospělým, který může být až několikanásobně větší než oni sami.

 

 

Feldûnost

 

Poslední z pětice jedinečných Beorských zvířat. Feldûnost je vzhledově velmi podobný koze nebo kamzíkovi. Je však asi o třetinu větší a jeho silné rohy jsou zahnuté dolů k tlamě. Srst má huňatější než většina koz, především pás pod bradou podél krku až k břichu má nejdelší chlupy. Obvykle mění srst dvakrát ročně a to před teplejším obdobím, které v horách je obvykle poměrně krátké a potom znovu na zimu. Tělo je na kozy nebývale silné a bytelně stavěné. Tento druh je velmi oblíbený u trpaslíků především pro svoji obdivuhodnou schopnost rovnováhy. Jízda na něm je plynulá a hladká i v nerovném terénu. Tam kde by měl kůň dávno velké problémy, Feldûnost projde hladce. Trpaslíci je navíc využívají i pro mléko a vlnu.
Živí se tradičně spásáním horské trávy nebo jiné poživatelné zeleně. Zajímavé na nich je, že v případě nouze jsou schopni vydržet i několik dní bez vody. Tato schopnost je tedy pro přežití ve výšinách Beorských hor více než výhodná.

Jako snad veškerý brav, taktéž Feldûnosti žijí ve stádech. Pokud žijí divoce, jsou stáda spíše menší kvůli terénu. Období březosti nastává dvakrát do roka, mláďata se rodí 1-3 a dospívají už po půl roce, ale páří se většinou až po roce svého života.

 

 

Víluška Lesní 

(lidově Světluška)

 

A jedna roztomilá specialita z Du Weldenvardenského lesa navíc. Ačkoliv by se mohlo zdát, že to jsou jen zmenšené víly, ve skutečnosti tomu tak docela není. Vypadají ovšem věru podobně. Jsou to bytosti dorůstající do výšky maximálně 20 cm. Jejich vzhled se může lišit podle místa výskytu. Křídla v noci lehce světélkují, proto se jim lidově začalo přezdívat světlušky. Jsou poměrně zručné. Zvládnou si ku příkladu vyrobit na sebe nějaké lehké šatečky a navíc jsou poměrně inteligentní. Mezi sebou používají svoji vlastní řeč, při určité snaze je lze naučit i několik slov normálního jazyka nebo jsou schopny se naučit i jednoduché kousky. Nikdy se však nemohou naučit kouzlit a ani sami přirozeně magii nemohou používat. Vždy měly však velmi kladný vztah ke květinám a z nějakého důvodu se jim v jejich přítomnosti lépe daří.

Tato stvoření standardně žijí v dutinách starých stromů. Živí se, podobně jako motýli či drobní ptáci: pylem, ovocem, drobnými květinami, pokud přijde na lámání chleba, sní i něco čistě zeleného. Jsou však neskutečně mlsné, když se jim naskytne příležitost sebrat někde něco sladkého, rozhodně neváhají to udělat. Nejednou se již stalo, že když někdo nechal doma otevřené okno, vrátil se zpět a nenašel ani med, ani cukřenku.

Co se týče délky života, světlušky se dožívají maximálně tří let. Od narození trvá jen měsíc, než vyroste do plné velikosti, do pohlavní zralosti však dorůstá až za půl roku. Světlušky tvoří kolonie, ve kterých panuje určitá, dosud nepopsaná, hierarchie. Není ani jasné, jak se rozmnožují, jaký mají původ, kde se tu vzaly. Nic. V této oblasti je pro výzkumy ještě opravdu hodně místa.

Tahle stvoření jsou velmi křehká a náchylná na změny. To je taky důvod, proč se již vyskytují výhradně v Du Weldenvardenských lesích. Zima je pro ně téměř jistá smrt, stejně jako horké pouštní podnebí.

Za světlušky mohou hrát výhradně vypravěči. Je možné ji “získat”, avšak pouze jako odměna v questu. V takovém případě bude mít hráč příležitost se se světluškou spřátelit (pokud se dostane do lesů) a přesvědčit ji, aby s ním zůstala. Vzhled, charakter, jméno (zkrátka všechno) světlušky určuje vypravěč. Světlušky lze chytat i násilím (ale opět pouze s vypravěčem), v takovém případě se ovšem musí počítat, že se to stvoření bude snažit prchnout jak to půjde a bude náchylnější k předčasné smrti.

Odměna questu vedoucí k získání Světlušky se nazývá “Měsíční slza”. Je to malá lahvička s lehce světélkující, čirou, sladkou tekutinou, věcí kterou světlušky doslova milují.

 

 

Dračík

(zvaný Nelétavý)

 

Jelikož roztomilosti není nikdy dost, Du Weldenvarden dal život ještě jednomu druhu tvorů, kterého si občas lidé mohou plést s obyčejnými ještěrkami. Dračíci zvaní Nelétaví jsou plazem, který neoplývá zvlášť přehnanou inteligencí, nicméně jsou to neuvěřitelně roztomilí a mazliví tvorové, kteří doslova milují společnost. Rádi zkoumají vše, co dosahuje větších rozměrů jak oni, protože sami dosahují maximálně třiceti centimetrů, tudíž mají tendence prolézt každou skulinku, která je schopná jejich velikost pojmout. V tlamičce mají jednu řadu ostrých zubů, takže jejich kousnutí umí štípnout, nicméně žádné vážnější zranění nezpůsobí. Na zádech mají jeden pár drobných křídel, která unesou jejich tělo na velice omezenou dobu. Dračící jsou schopni plachtit na rovném povrchu až čtyři metry vzduchem, déle je křídla neudrží.

Ačkoli se jedná o jakousi zvláštní pra-mutaci draků, dračíci nejsou schopni chrlit oheň. Nicméně ohňové žlázy nepostrádají a tak jsou schopni vytvořit jedinou větší jiskru, která sama o sobě zapalí tak maximálně kopu perfektně ssuchého sena a to ještě za dobrých podmínek. Jinak jsou to naprosto neškodní tvorové.

Dračíci žijí tam, kde si ustelou, většinou právě v nějaké skulině, nicméně se neusazují na jednom místě dlouho, na to jsou moc zvědaví a světaborní. Co se týče jejich stravy, jsou to víceméně všežravci, tudíž se živí jak různými rostlinkami, tak třeba i hmyzem a nepohrdnou ani mrtvými myšmy, které jsou schopni si při dobrých podmínkách i ulovit, většinou se ale chovají spíš jako mrchožrouti - na lov mají příliš přátelskou povahu. Dračíci mají nepřeberné množství druhů a poddruhů, které se okatě podobají jejich větším bratrancům, tedy každý druh potřebuje k přežití konkrétní podmínky. Naštěstí jsou ale velice houževnatí.

Jejich jediným přirozeným nepřítelem jsou Vílušky. Vílušky jsou sice menší jak dračíci, nicméně díky tomu, že jsou inteligenčně nad nimi, neustále si jich dobírají a to tak, že je tahají za křídla nebo za ocásek, sedají na ně a koušou je do hřbetu. Za léta společné symbiózy si Vílušky vypěstovali nespočet způsobů, jak škádlit Dračíky a zůstat naživu, zatímco Dračíci stále nenašli způsob, jak se Víluškám ubránit a tak po nich jen chňapají tlapkami, nebo se je snaží kousnout, což se povede jen málokdy. Přesto však takový střet končí výhradně smrtí křehkých Vílušek, Dračíci jsou v těchto ohledek díky svých dračím genům poměrně odolní a díky jejich horkému jádru obstojně zvládají všechna roční období, jen při opravdu krutých zimách nebo při extrémním horku když se neníkam schovat podléhají smrti.

Za Dračíky mohou hrát stejně jako za Vílušky výhradně vypravěči. Celkově pro Dračíky platí podobná pravidla jako pro Vílušky, tedy je možné je “získat” několika způsoby, především odměnou v questu nebo odkoupením vajíčka. Pokud se o vajíčko dostatečně dobře pečuje, může se vylíhnout. Vzhled a charakter Dračíka určuje vypravěč, nelze je chytit, pokud žijí divoce, jsou schopni se během první noci dostat z jakékoli pasti. Jak? To ví snad jen Dračíci. 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Morcelwen Poicë