TOPlist

Napsal: Rhunön | Kategorie: Informace
Dne: 01.11.2018 20:10:28 FB



 

Vývěska na Kostitřas 3266 

 

 

Počasí

Listotřas skutečně s sebou přinesl větrné časy a listí jež pomalu dozrává do různých odstínů červené, oranžové, žluté či hnědé se houfně snáší k zemi tvoříc pestrobarevný koberec.

  • Na jehličí lesů Du Weldenvarden se již ráno leskne ledový povlak
  • Vrcholky Hor opět roztahují svůj bílý plášť a údolí jsou svaložována vytrvalými dešti
  • Elfové stále udržují ostražité napětí mezi sebou.
  • Víly se nacházejí na pokraji občanské války.
  • Urgalové užívají nepromokavé bederní roušky.

 

Události

(odkaz na kalendář)

  • 1. Druidi slaví Duchovrat
  • 1. Urgalové slaví Dagur okär
  • 5. Víli slaví Ketorah et Zionii
  • 6. Severní kult slaví Smrtnice
  • 14. Kult Matky země slaví Zimní rej
  • 15. Víli slaví Maeii
  • 16. Solasova církev slaví Světlomiz

 

Hledaní zločinci

Království vyhlašuje tyto hledané zločince:

Nasuada

Jeod 

Sympatizanti odboje

Pachatel Nivearského masakru (oblast Dras-Leona)

 

Jakákoli hlášení pište do chatu "Inzeráty a reklamy".

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 26.10.2018 11:15:49 FB



Vítej!

 

Pokud jsi tu poprvé, vlastně ani nemusíš číst dál. Nech se provést Alagaesií bezbolestně díky několika průvodcům, kteří se tě ujmou a pomohou ti. Každý mistr tě naučí jiné dovednosti co se našeho RPG týče. 

 

REGISTROVAT SE

 

Pokud ti snazší cesta nevyhovuje a raději by ses všechno dozvěděl sám, je tu pár textů, které je třeba přečíst. Nechceme nikomu otravovat život, to nám věř, ale zároveň nechceme, abys ty otravoval ten náš. Vřele doporučuji pročíst všechna pravidla i reálie, která k tvojí registraci patří. Hra pro tebe pak bude daleko zábavnější, pohyb v ní bezpečnější a rozhodně to ušetří hodně zbytečných trapných okamžiků, pro nás i pro tebe.

 

 

K přečtení:

 

Aneb pravidla, která prostě musíš přečíst a znát.

 

Co to je textové RPG

Nikdy jsi RPG nehrál? Poradíme ti, jak na to.

 

Základní pravidla

Tyto pravidla si prostě musí přečíst každý.

 

FAQ - Často kladené dotazy

Krátký, leč prospěšný článek s nejčastějšími otázkami.

 

 

 

Co přečíst dál:

 

Aneb texty, bez kterých tady nejde hrát.

 

Yosen a Novic

Jednoduchá registrace skoro bez čekací doby.

 

Pravidla souboje

Jak správně zahrát kvalitní souboj se soupeřem?

 

Reálie

Ne, skutečně tvůj elf nemůže pít krev...

 

Dovednosti

Jak silný můžeš být? Víš, že to lze vyjádřit číselně?

 

Zvláštní situace

První pomoc s nečekanými situacemi typu svatba.

 

Tvorba profilu

Ano, vážně musíš napsat historii.

 

Kronika

Herní čas plyne a hra se mění.

 

 

 

Kde přečíst víc:

 

Aneb texty, které někdo napsal pro hráče, kteří touží po kvalitnější hře.

 
 

Knihovna

Odpovědí na otázky, jež v hrách můžete dostat.

 

Jak si založit dům

Spaní na listech pod stromem Menoa není zrovna pohodlné.

 

Jak si pořídit mazlíčka

Protože člověk někdy může být osamělý.

 

Kde můžu hrát

A v Paříži to nebude.

 

Jak se stát Dračím jezdcem

Kdo by se jím stát nechtěl, že?

 

 

 

Jak se zorientovat:

 

Aneb někdy v tom může být trochu zmatek.

 

Alagaesijský čas

 

Bodová tabulka

 

Cestování po Alagaesii

 

Nápověda k Orientaci na webu

 

Počasí v Alagaesii

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Yosen
Dne: 26.10.2018 11:12:02 FB



Yosen aneb jak se stát Novicem

 

Autoři: Islanzadí de Eamë, Aireen

 

Kdo je to Novic?

Novic je hráč, který ještě nemá přístup do Alagaesie, ale už je mezi námi - tedy může posílat holuby, přispívat do společenské místnosti a hrát. Hrát může pouze na místě zvaném Yosen, do kterého se dostane po přihlášení. Jakmile je novic takto přijat, má šanci hrát a zlepšovat svůj profil, až se konečně "probudí" a dostane se do Alagaesie jako právoplatný hráč.

 

Jak se stát Novicem?

Novicem se lze stát třemi způsoby.

  • První a hlavní způsob, jak se na Yosen dostat, je založit si mechanickou postavu, kterou na Yosenu budeš tvořit. Ta se totiž novicem stává automaticky.
  • Druhý způsob je doporučení admina. Pokud úpravy profilů opakovaně nestačí, může admin přímo nabídnout, že vás pustí do hry jako Novice. Pokud přijmete, admin vás nechá hrát na Yosenu a upravovat profil během hry. I tady je ale nutno si tedy požádat a do profilu si to napsat, stejně jako ve třetím bodě.
  • Třetí způsob je ten, že si sami zažádáte, že chcete na Yosen jako Novic. V takovém případě jen napište na VIDITELNÉ místo v profilu (nejlépe úplně nahoru), že žádáte o přístup na Yosen nebo o status Novice. V takovou chvíli si admin VYHRAZUJE právo profil přepsat a upravit do takové podoby, aby mohl být přijat, platí to i pro druhou možnost. 

Jakmile je váš profil odsouhlasen, najdete ho v kategorii "Yoseňané" v profilech. Na Yosen se dostanou jen profily s hotovou základní osnovou profilu. Pokud profil neobsahuje ani základní osnovu, je, jako doposud, bohužel smazán.

 

Co je to Yosen?

Yosen je ostrov, který existuje jen ve snech vaší postavy. Tedy můžete tam (samozřejmě podle pravidel) hrát se svojí postavou (starší hráči mohou hrát s postavami z archivu). Na Yosenu mohou hrát všichni hráči Alagaesie, tedy není vyhrazen jen pro Novice, ale i pro ty, kteří by si rádi zahráli s nějakou jinou postavou než se svými, nebo je jejich postava už dlouho zaseklá na jednom místě. Starší hráči vám pomohou vylepšit vaši hru, naučí vás základům a vysvětlí vám, co je třeba. Provedou vás, zatímco si spolu budete hrát. 

 

Jak se stát hráčem?

Pokud jste se stali Novicem, máte jednoduchý cíl hry - dostat se z Yosenu do Alagaesie. To nastává ve chvíli, kdy jste svůj životopis napsali tak, aby kvalitou odpovídal našim (poměrně obtížným) požadavkům. Jakmile admin uzná, že profil stačí, vaše postava se stává hráčem - probudí se ze snu na Yosenu a nic si NEPAMATUJE. Začíná úplně novou hru s novými lidmi. Nepamatuje si tváře, které poznal na Yosenu, začínáte s úplně čistým štítem, jakobyste nikdy nehráli.

 

Registrovat se za Mechanickou postavu

(tento odkaz spustí průvodce registrací, kde je možné se registrovat i za jiné typy postav)

 

Registrovat se obyčejně

(tento odkaz tě přesune k registraci bez průvodce)

 

Více informací

(tento odkaz tě přesune na seznam důležitých článků, kde nalezneš i odkaz na průvodce registrací)

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 26.10.2018 11:09:10 FB



 

Informační článek

 

Vážený návštěvníku,

vítáme tě před branami země zvané Alagaesia. Jak už jsi možná stačil zjistit, jsme textová hra na motivy tetralogie Odkaz dračích jezdců (pokud nevíš, co to je textové rpg, klikni sem), které napsal Christopher Paolini. Je důležité ti jako první říci, že jsme pouze NA MOTIVY, tedy víceméně s knihami už nemáme moc společného. Hra začala v květnu roku 2010 tedy v době, kdy se na pultech knihkupectví teprve ohříval Brisingr a o nějakém Inheritance ještě nebyla ani řeč. A proto je důležité, aby sis i ty uvědomil, že naše hra začala tam, kde Brisingr skončil a ubírala se VLASTNÍ cestou! 

 

Jak začít hrát a jak založit první postavu najdeš na konci článku.

 

 

Odchylky od knih

 

Co se odchylek od děje týče, bylo by na dlouhé lokte to vysvětlovat, ale ve zkratce, abychom ti alespoň přiblížili vzdálené - spousta knižních postav již zemřela (Islanzadí, Orrin), některé postavy přežily (Brom) a jiné nenávratně zmizely (Arya). Taktéž se stalo, že některé z nich se odchýlili od děje knihy úplně, tedy Arya našla svoji spřízněnou duši v elfovi jménem Blödhgarm a mají spolu syna jménem Arnilian. Blagden, bílý havran jak ho znáte z knih, se za pomocí silné magie dokáže měnit na člověka a má za ženu Elvu - požehnaného sirotka. Elva nám vyrostla a v současné chvíli je ztracená kdesi v poušti Hadarak se svojí a Blagdenovou dcerou. A Eragon? Ten se po neúspěšném pokusu o svržení Galbatorixe stáhl a po spoustě hloupých rozhodnutí se schovává před jejich následky kdesi v poušti Hadarak.

 

Jak vidíte, změny jsou poměrně rozsáhlé a kolikrát úplně mění děj nebo se přímo odklání od původních knih. Pokud nám dáte šanci a změněný děj vás neodradí, ujišťujeme vás, že je to jen zlomek toho, co na Alagaesii můžete potkat. Vypracovali jsme Alagaesijský svět tak, jak mu od Paoliniho nebylo dopřáno, tudíž máme úplně nová náboženství, nové rasy, nová místa a celkově jsme Alagaesii udělali zajímavější, hratelnější a mnohem víc živější než kdy byla v knihách. 

 

Proto spíš raději než "na motivy knih" používáme "na motivy světa". Protože z knih nám zůstalo skutečně pramálo. 

 

NAJDOU SI ZDE SVÉ FANOUŠCI KNIH I FANOUŠCI STŘEDOVĚKÝCH FANTASY.

 

 

Politická situace

 

Alagaesijský svět prošel jistými změnami, co se vládců týče. Sedm let je dlouhá doba a dá se říci, že si zde najdou své i fanoušci hry o trůny, protože politika se ve sférách monarchů řeší dennodenně. Výhodné sňatky, tahání za nitky, známí známých nebo jen přímý vliv na panovníka. Tajné společnosti i náboženské sekty, které ovlivňují některé vladaře.

 

Zdá se vám to povědomé? Ano, dělo se to napříč reálnou historií a je to přirozený vývoj monarchie. Ti, kteří se rozhodnou hrát ve sférách politiky a intrik se musí připravit na dlouhé hry plné přemýšlení, obav a slovíčkaření. Často se tu na jeden (i rozhodující) herní příspěvek čeká třeba týden, zvlášť pokud se jedná třeba o rozdělení území. Politické hry jsou skvělé nejenom na hraní ale i na pozorování. Spousta hráčů se dívá a sleduje, jak vládci hrají, protože chtějí vědět, kam se osud jejich postavy ubere. A že mocní vládci umí s kartami točit pořádným způsobem.

 

Politická situace lidí

 

Král Galbatorix vládne přísnou rukou, nicméně je to spíš šedá eminence na pozadí. Jeho jménem konají většinou jeho stínové nebo generálové. Podařilo se mu uchvátit skoro celou Surdu (odolává jedna poslední pevnost) a připojit ji ke království. Původní král Surdy Jeod - nástupce Orrina - se odebral k Vardenům. Díky tomu, že má král zemi pod absolutní kontrolou, Vardenové nemají moc prostředků k boji a tak zůstávají na taktické pozici ve svém malém městečku zvaném Poříčí, které čítá několik tisíc obyvatel. Kromě náboženství se tak u lidí politicky neřeší nic, jen Surda.

 

Politická situace elfů

 

U elfů je to trošku složitější. Když zemřela Islanzadí, trůn převzala její dcera Arya se svým mužem Blödhgarmem. Oba dva ale záhadným způsobem zmizeli a to v době, kdy jediný následník trůnu byl ještě příliš mladý na to, aby trůn převzal. Uspořádaly se tedy první elfské volby, kdy na trůn usedla Arwina Meyron zvaná Greensleeves, která lesy několik let vedla poměrně inovativním, veskrze lidským způsobem. Právoplatný dědic královského trůnu Arnilian se však už jako odrostlý vrátil a snaží se získat trůn zpět do rodové linie de Eamë. Na elfském území je tedy velký konflikt mezi rody Meyron a de Eamë, což vyústilo v konečné rozdělení elfského království na dvě - Du Welden, jihozápadní elfské království pod vládou Arwiny Meyron a Du Varden, severovýchodní elfské království pod vládou Arniliana de Eamë. 

 

Politická situace trpaslíků

 

Trpaslíci žili dlouho agresivním životem, než byl trpasličí král Orik sesazen z důvodu pustošení klanů a na trůn byl po Stownredských volbách roku 3263 posazen král Krhazdorh Durgrimst Vrenshrrgn. Po jeho nástupu na trůn mezi trpaslíky z blíže nespecifikovaných důvodů vypukla občanská válka v jejímž důsledku bylo království rozděleno na nepřátelské Východní, které připadlo králi Gerumovi a na Západní, které vedl zvolený trpasličí král Krhazdorh. Následky války a nepřátelství se mezi trpaslíky táhly dlouho, než byla podepsána mírová smlouva. Na Východní trůn poté nastoupil Umrich, syn Isadora a vyjednal nové obchodní podmínky. V Okvětci 3265 byly hory zase spojeny zvolením nového krále západních hor Branna z klanu Durgrimst Quan a následnou dobrovolnou abdikací krále Východních hor. Beorské hory tak na Oriolovo kladivo navíc slaví "znovusjednocení".

 

Politická situace druidů

 

U druidů panoval dlouho klid a mír. A také strach, zda se jim podaří překonat strašlivou kletbu, která na ně byla kdysi dávno uvalena - kletbu o nestárnutí. Až v reakci na rozdělení elfského království - mezi druidy zvanými Hvozd - se druidi uchýlili k porušení rasové tradice a zvolili si vůdce - Gormala, který vedl s elfy vyjednávání o své území a také učinil zatím největší pokroky v hledání léku na kletbu. Na základě jednání se tak nakonec rozhodli stát na straně Meyronů.

 

Politická situace ostatních ras

 

Víly žijí schované v lesích a ani krize se jich zatím nijak nedotýká. Jejich královna je schovaná ve svém sídle a o ničem se moc nemluví. Kočkodlaci, dračí jezdci ani stínové nemají vlastní území, tudíž se většinou snaží pracovat s tím, co se děje v místě, kde žijí. Urgalové žijí svůj divoký život tak, jak mají. Kříženci (jiní tvorové) se mají pořád stejně špatně - pokud se ví o jejich nečisté krvi, jsou společností odmítáni, utlačování a nenáviděni.

 

 

Důležité a významné postavy Alagaesie

 

V jejich životopisech se dočtete mnohem víc, než kdekoli jinde na Alagaesii.

 

Lidé:

Azkaal - Mocný stín věrný králi

Enni - Diplomatka na straně krále

Galbatorix - Alagaesijský král

Jeod - Bývalý Surdský král

Madeton - Vedoucí Bratrstva

Nasuada - Vůdkyně Vardenů

 

 

Elfové:

Arnilian - Následník elfského trůnu

Arwina - Elfská královna

Blagden - Královský rádce

Meraldon - Člen Vroengardské rady

Táril - Významná elfská politička

 

 

Trpaslíci:

Brann - král sjednocených Beorských hor

Krhazdorh - bývalý vládce Západních hor

 

 

Ostatní:

Airis - Královna víl

Gormal - Vládce druidů

 

 

Jak začít hrát?

 

Teď, když máš informace o situaci, nejspíš už tušíš, kde bys chtěl hrát a v jaké sféře se angažovat. Pokud se chceš zaregistrovat a cítíš se být připraven, klikni v menu na položku "Pravidla a registrace". Menu budeš používat jako svůj denní chleba a po registraci se ti otevřou nová místa a nové položky. Registrace tě pak už sama navede, jak se prokousat tím nejdůležitějším. Pamatuj ale, že tohle je textová hra. Čeká tě jen text, text, text, sem tam nějaký obrázek a zase další text. Níže najdeš odkaz na registraci.

 

 

První postava

 

Zakládáš si první postavu? Tudíž doporučujeme hrát za člověka. Chceš-li si hrát v politické sféře, určitě napiš do Návštěvní knihy nebo na e-mail team@alagaesia.cz, pod kterého vůdce byste chtěli spadat, neustále sháníme generály, hrabata, nižší šlechtice a v některých případech i ty vyšší. A samozřejmě, sháníme i náboženské fanatiky, nebo náboženská kněží.

 

Jen tak pro zajímavost - u Urgalů se zatím ještě nic většího nestalo. 

 

Ještě pořád nevíš? Staň se Novicem, navštiv Yosen a postavu si vytvářej za běhu hry! 

 

NFORMACE O NOVICÍCH A REGISTRACE ZA NĚ

 

Přímá registrace

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Reálie
Dne: 26.10.2018 11:01:18 FB



Reálie Alagaesie

 

V tomto seznamu článků nalezneš reálie našeho světa. Pokud jsi četl knihy Odkazu dračích jezdců nebo jsi viděl film, máš dobrý základ. Musíme tě ale upozornit, že náš svět se liší. Ve zdejší komunitě totiž panuje všeobecné přesvědčení, že Christopher Paolini vymyslel skvělý svět, ale vůbec nevyužil jeho plný potenciál. My jsme to udělali. Vytvořili jsme si nové rasy, nová místa, nové způsoby kouzel, vnesli do hry nové, logické jazyky a vlastně stvořili celý zbytek kontinentu.

 

Většinově nejsme zapálení fanoušci Eragona, jen jsme se zamilovali do světa Alagaesie tak, jak jsme si ho tu za těch několik let stihli překopat a dotvořit. Proto pokud u nás chceš hrát, zdejší články ti mají spoustu věcí k nabídnutí. Pokud jsi to zatím neudělal, přečti si článek v Informacích, aby ses dostal do všeobecného obrazu. A jinak pokračuj, otevři bránu a vstup do světa Alagaesia.cz.

 

 

Seznam reálií

 

 

VŠEOBECNÉ REÁLIE

 

Mapa Alagaesie

 

Alagaesijská antroponomastika (výběr jména)

Alagaesijský kalendář

Burgsanské tržiště

Čas postav (délka života ras)

Ekonomika Alagaesijského světa

Magie I., všeobecný úvod
Magie II., podrobný popis

Náboženství, všeobecný článek

Všeobecné informace o dění v Alagaesii

Vzdálenosti a obchodní cesty

 

O knižních postavách

 

Knihovna

Fauna v Alagaësii

Hlavní města Alagaësie

Rasy v Alagaesii

 

Kronika

Dávná historie Alagaesie

 

Yosen, snová říše pro Novice

 

 

REÁLIE PRO RASY

 

Reálie Druidů
Hvozd

 

Reálie Elfů

 

Reálie Lidí

Severní kult

Bratrstvo

Matka Země

Solasova církev

 

Reálie Trpaslíků

Kult Quan

Reálie Urgalů
Kult bohyně Rahny

 

Reálie Víl

Hierarchie víl a Gaartera
Historie víl

 

 

REÁLIE PRO TĚŽŠÍ HERNÍ POSTAVY

 

Reálie Stínů

Reálie Draků

Kočkodlaci

 

 

Tabulka pro tvorbu konkrétní postavy

 

 

Hráči, kteří se chtějí zaregistrovat za konkrétní postavu mají k dispozici jistý tahák, protože, jak jste si možná všimli, reálií je tu docela dost. A pokud by měl každý přečíst všechno a až pak začít hrát, nikdo krom adminů by tu nebyl. Tedy zde, v následující tabulce, jsou reálie přehledně rozškatulkované pro jednotlivé rasy postav. Jste-li tu jen, abyste si v reáliích početli, tabulka vám nepřinese nic zajímavého. Jste-li tu kvůli registraci, možná vám tabulka značně usnadní práci.

 

Rasa Věk  postavy 

 Obtížnost

  přijetí  

 Obtížnost

hraní

Podmínky přijetí (Reálie)
Draci -  Zkušený hráč Vysoká Draci, Jak na profil draka?, znalost reálií
Druidi

-

 

Střední Střední Druidi, Magie I.

Elfové

0 - 120  Střední Nízká Elfové, obecná znalost reálií

Elfové

121 - 2500 Vysoká Střední Elfové, Souboj/Magie I. (podle zaměření postavy)

Elfové

2500 + Zkušený hráč Velice vysoká

Elfové, Souboj, Magie I., Magie II., Kronika, obecná znalost reálií

Kočkodlaci   -    Zkušený hráč Střední Kočkodlaci, obecná znalost reálií
Lidé - Nízká - Střední Nízká Lidé, Souboj
Stínové - Zkušený hráč Velice vysoká Stínové, Souboj, Magie I., Magie II.
Trpaslíci - Nízká Nízká Trpaslíci, Souboj
Urgalové - Nízká Nízká Urgalové, Souboj
Víly - Nízká Nízká Víly, základní znalost Magie

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 14.10.2018 18:20:17 FB



 

3.7.3264

Vážená osobo,

    vítám tě na Alagaesii. Vzhledem k tomu, že ses rozhodl zaregistrovat a začít s námi své dobrodružství, dovol nám provést tě registrací krok za krokem. Každá cesta někde začíná a my chceme, aby tvůj začátek byl co nejsnazší.

    Registrací tě bude provázet více osob. Připrav se na to, že poznáš více osob, kdy každá osoba tě naučí něčemu jinému a pomůže ti trošku jiným způsobem. Čeká tě dlouhá cesta, proto si dobře promysli, než jicelou budeš absolvovat.

    Co by sis s sebou měl připravit? Rozhodně nějaký zápisník na poznámky (prázdný dokument word), pevné nervy a vůli číst, číst a pořád a dokola jenom číst. Tohle je textová hra, tudíž ti pomůže zlepšit tvé vyjadřovací schopnosti, zlepší tvoje psací a gramatické dovednosti a jistě zde najdeš spoustu nových přátel, někdy i na celý život.

 

Jsi připravený?  

Tak směle do toho!

 

→ POKRAČOVAT →

 

Arwina Greensleeves

Islanzadí de Eamë

Arya de Eamë

Správce říše

Elva Indil

Aireen

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Informace
Dne: 14.10.2018 18:14:30 FB



Základy hraní RPG

Autor: Islanzadí de Eamë

 

Ach, to jsi ty. Slyšel jsem, že bys chtěl poučit o základech RPG. Přečti si prosím následující slova a viz, že to není nic těžkého. Brzy zjistíš, co jsou to vody textového rpg, jak vypadá herní příspěvek a celkově budeš plavat, jakobys rpg hrál odjakživa. Je to jednoduché...

 

Co to je RPG?

 

Nejprve si řekneme, co to vlastně je celkový pojem RPG. Z anglického role-playing game to v překladu znamená hra na hrdiny (hraní si na nějakou roli). Všechno, co hraješ za nějaký charakter je rpg (příkladem může být nějaká počítačová hra typu Skyrim nebo World of Warcraft, kde hraješ za nějaký charakter, který ovládáš pomocí klávesnice a prožíváš jeho dobrodružství). Textové rpg funguje na podobném principu - ovládáš hrdinu - charakter pomocí klávesnice. Jak ale název napovídá, klávesnici potřebuješ podstatně více - všechno co děláš vyjadřuješ prostřednictvím textu. Pohyb tvého hrdiny se tak neskládá ze zmáčknutí kurzorové klávesy, ale z napsání věty "jde směrem doprava".

 

V podstatě tvoříš textem příběh na pokračování, který je ovlivněným tvým spoluhráčem na druhé sraně monitoru. 

 

Aby se v těchto kvantech textů dalo vyznat, má celá hra určitá stylistická pravidla, která je třeba dodržovat. Tato pravidla se liší od standardních stylistických pravidel českého jazyka tím, že jasn oddělují, co je přímá řeč, co je myšlenka a co je akce. Kvůli krátkosti příspěvků se upustilo od uvozovek v přímě řeči a akce bývají ohraničeny hvězdičkou. Ale neboj se, to všechno ti níže vysvětlíme. Tohle bylo jen pro úvod. Popojedeme dál.

 

Jak se hraje textové RPG

 

Abys pochopil, jak se rpg hraje, rozdělme si teď přesně pojmy. Tvoje postava mluví, myslí si a koná. To, co tvoje postava řekne nahlas, piš jako normální text. To, co tvoje postava v tuto chvíli udělala, nebo se chystá udělat, piš mezi hvězdičky. Máš hned tři možnosti, jak můžeš za postavu psát:

  1. V třetí osobě přítomného času. (*pozdraví*)
  2. V první osobě přítomného času. (*pozdravím*)
  3. V třetí osobě minulého času. (*pozdravila*)

Z těchto možností je nejčastěji užívaný první, nejméně poslední. Vol tedy moudře, jak se ti bude hrát nejlépe.

 

Příklad:

  1. Zdravím! *Pozdraví, posadí se na zem a sleduje, co se ve městě děje zajímavého.*
  2. Zdravím! *Pozdravím, posadím se na zem a sleduji, co se ve městě děje zajímavého.*
  3. Zdravím! *Pozdravila, posadila se na zem a sledovala, co se ve městě dělo zajímavého.*


Tvoje postava je postava, která by klidně mohla žít, proto světe div se - má i svoje vlastní myšlenky. Těmito myšlenkami může tvoje postava komunikovat s draky, nebo jen poznamenat něco, na co nikdo nemůže ragovat. Tvoje myšlenky patří jen tobě. Vepisuj je do kulatých závorek tak, aby každý poznal, že se jedná o myšlenku.


Příklad:


(To je ale osel...) *Pomyslí si, ale navenek na sobě nedá nic znát. Zvedne oči k drakovi, který postává vedle.* (Nemyslel jsem tebe, vznešený draku!)

 

Žijeme ve světě, kde myšlenková komunikace je téměř na denním pořádku, proto mi dovol seznámit tě s myšlenkovými bariérami. Myšlenkové bariéry jsou pomyslné hranice toho, kdo může tvoje myšlenky slyšet. Pokud komunikuješ s drakem, tvoje myšlenková bariéra bude slabá. Pokud si chceš svoje myšlenky nechat pro sebe, tvoje myšlenková bariéra bude naopak silná. Toto je velice důležité ve chvíli, kdy potkáš nějakého čaroděje a ten se pokusí číst ti myšlenky.

 

Příklad:


(Jsi samozřejmě krásná, dračice,) *usměje se na ni, přesto ale v koutku jeho mysli hlodá pochybnost.* (Nebyla ta druhá dračice hezčí?) *raději si v mysli postaví bariéru, nechce dračici urazit. To by totiž taky mohl skončit s ukousnutou hlavou.*

 

A někdy se také stane, že dotyčná hraje, ale není online na žádné sociální síti, ani na Alagaesii není přihlášená. Pokud není jiného zbytí, užij na mimoherní text dvě lomítka. Tento neherní text pro větší přehlednost odřádkuj.

Příklad:

 

Samozřejmě, já mám spoustu přátel... *odpoví, přesto se však musí mírně začervenat nad troufalostí, kterou dnes Arya oplývá. Zdá se jí, že se celý svět snad musel zbláznit.*

//Aryo, pojď prosím na skype. :-)

 

Tyto lomítka ale nejsou řešením všeho. Pokud například potřebuješ opustit hru, protože jsi unavený, nebo tě někdo vyhání od počítače, zahrej to!

 

Příklad:

 

Panečku, už je velice pozdě. Mám ještě nějakou práci. Omlouvám se, Beriku, ale musím opustit tvou ctěnou společnost. Atra esterní ono theuldin, *pozdraví a odejde pryč z Hlavního sálu.*

 

A teď si poslechni jedno důežité upozornění. Rozhodně nejsme hra, která by sloužila k navazování známostí ve stylu virtuálního sexu. Na to máš jiné stránky, které jsou plné obsahu přístupného od 18ti let. Tady u nás je to nanejvýš nevhodné, mimo téma, urážející jakoukoli dobrou hru, kterou si tu můžeš přečíst. Jelikož se ale může stát, že si tu tvoje postava najde partnera/ku a váš vztah se dostane do této fáze, dbejte na to, aby se akt odehrál ideálně v soukromých herních knihách a především používejte cenzuru! Nikdo, opravdu nikdo nestojí o to, aby se v Ellesméře elfka a elf oddávali pohlavnímu styku, zatímco jiní by si tam rádi zahráli. Každý takový akt se dá pěkně opsat, aby z něj nebylo nic explicitně zřejmě, nebo prostě napiště doslova *cenzura*.

 

No a konečně mi dovol seznámit tě s něčím, čemu se říká Křišťálová stěna. Je to stěna, která stojí mezi životem postavy a tvým reálným životem. To znamená, že tvoje postava by neměla být ovlivňována tvým zdravotním, nebo duševním stavem, stejně jako tím, co ty děláš. Tedy jinak řečeno, pokud ty sis zlomil nohu, tvoje postava je stále v pořádku. Nebo pokud tvojí postavě zemře drak, můžeš mít v realitě sice dobrou náladu, ale tvoje postava je smutná. Kříšťálová stěna platí i na vševidoucnost - Pokud se tvoje postava opaluje u jezera Leona, ty rozhodně nevíš, že tvůj přítel bojuje s Urgalem. A stejně tak to platí na osobní informace postav. Ty rozhodně nemůžeš vědět, že postava, kterou jsi teď potkal v Cerise, měla krušné dětství a před týdnem jí zemřel poník.
 
Příklad:


*jen tak si vykračuje, pouští Hadarak. Všiml si, že v Poříčí se strhnul boj a tak začne hlasitě povzbuzovat. Ani si nevšimne, že ho pozoruje dívka.* Jé, ahoj! Ty jsi Jenna, že? Je mi líto, že tvoje matka zemřela a že se ti před měsícem ztratil poník. Ale neboj se, vím, že tvůj poník je v Dras Leoně. Doprovodím tě tam!

 

To by se Jenna asi pořádně divila. Nezapomeň taky na faktické vzdálenosti. Pokud hraješ v zmíněné Poušti Hadarak, rozhodně se nemůžeš ze vteřiny na vteřinu teleportovat do Du Weldenvarden. Ke svým hrám používej mapu. Hledej hráče, kteří mají postavu ve stejné lokalitě. V realitě taky nebudeš chodit po Brně a za hodinu se promenádovat v Praze. Všechno má svůj čas a to i za cenu, že nebudeš moci s někým hrát.

(Článek o vzdálenostech najdeš zde.)

 

Příklad:

 

A: Má někdo čas na hru v Surdě?

B: Bohužel, zrovna jsem v Ellesméře.

C: Ale já jsem v Surdě!

 

Dál se seznam s pojmem "Metagaming". Tohle by se pro tebe odteď mělo stát sprostým slovem, jedná se totiž o Ovliňování cizí postavy. hraj jen za svoji postavu, nech spoluhráče reagovat sama za sebe. V praxi to znamená, že když tvoje postava na Lableise vybafne tak, aby se lekl, Lableis se vůbec leknout nemusí.

 

Příklad: 

 

*Jak tak jde pouští, když tu najednou jeho společník zakopne a spadne. Přijde mu to legrační a tak se začne smát.*

 

A teď mi dovol představit ti jednu významnou osobu. Jmenuje se Marry Sue a její společník je Garry Hue. Že jsi o nich ještě neslyšel? Inu, to hned napravíme. Marry Sue poznáš hned a všude. Je totiž naprosto dokonalá. Přežije každou nehodu, nedokážeš ji zranit a ona je přitom samozřejmě krásná, odvážná a milovaná - jednoduše dokonalá. Prostě prototyp takové normální bohyně. Gary Hue je pak výraz, kterými se označují mužské postavy tohoto typu. Dej si pozor, abys nehrál sám jako Marry Sue, to by tě tvoji spoluhráči moc rádi neměli. I v normálním životě má každý svoje klady, svoje zápory a svoje omezení. Máš potřebu pít, jíst, chodit na toaletu. Tudíž, když tvoje postava už týden nejedla, pravděpodobně při nejbližším souboji prohraje. Proč? Protože je oslabená od nedostatku potravy.

 

 
Příklad:

 

*Je zrovna na lovu v Dračích horách, když tu najednou zahlédne ty 3 ra'zaky, kteří tasí meče. Ačkoli už tři dny nepila, nepociťuje nijak velkou potřebu napít se a tak raději tasí i svůj meč a rozběhne se proti nim. Začne přitom hlasitě řvát, aby ra'zaci byli mírně zmatení. Přiběhne k nim a jediným mocným sekem utne dvěma ra'zakům hlavy. Přijde k tomu třetímu, ale ten jí jen plivne k nohám a uteče strachy. Ona se raději posadí na zem, kde začne svůj meč čistit od ra'začí krve, zatímco vzpomíná na matku, kterou zabili urgalové. Ten ra'zak není objektem její pomsty. Ale urgaly vyvraždí všechny, to už si slíbila jako dítě!*

 

Teď, když znáš tyto tři nepřátele, pojď. Seznámím tě s tím největším. Jmenuje se "Krátký příspěvek"! Že to nezní tak hrůzostrašně? To je jenom kamufláž. Věř mi, není horšího spoluhráče než toho, který neumí napsat dlouhý příspěvek. A přitom to ani není těžké. Zakomponuj do příspěvku počasí, svoje myšlenky, okolí! Pracuj s informacemi, které máš a uvidíš, že to může být zábava!

 

Lépe bude hra vypadat, pokud kromě diskutování budete popisovat i co vaše postava dělá, co cítí, nad čím přemýšlí. Zkuste vytvářet epické příběhy ne jenom diskuze mezi postavami. Nemějte obavy z delších příspěvků. Ba naopak, mějte panickou hrůzu z příspěvků krátkých. vše se dá rozepsat.

 

Příklad:

 

  • *Nakráčí si to do Ellesméry.* Zdravím! *Pozdraví.*

 

  • (Už se musím blížit k Ellesméře, cítím přítomnost živých bytostí!) *Pomyslí si radostně a zrychlí tempo. Dnes má opravdu dobrou náladu, protože se po ěnkolika dnech najedl a dokonce v lese našel pramen, ve kterém si doplnil zásoby vody.* (Slyšel jsem, že královna je krásná žena. Zajímalo by mě, co je na tom pravdy...) *zauvažuje si, ale na pravdu si bude muset ještě nějakou chvíli počkat. Na hranicích ho totiž zastavili strážci* Zdravím Vás pánové! *začne rozhovor s krásnými a brzy je konečně vpuštěn do hlavního elfského města. Hned na okraji se mu zastaví dech nad krásou elfských obydlí. A pokud mu elfští muži přišli krásní, stydí se za svůj výrok, protože elfské ženy mu dech doslova vyrazily. Po chvíli dojde až na náměstí, kde se rozhlédne. Bezradně přijde k jedné elfce, která stojí poblíž.* Zdravím sličná elfko. Smím se zeptat, kudy k zámku Tialdarí? *Zeptá se a přitom se snaží neomdlít nad její krásou, která se nad ním tyčí ve výšce. Snad i ta nejmenší elfka je vyšší, jak on sám.*

 

Který příspěvek se ti líbí víc? A na který se ti bude lépe reagovat? Věř mi, že jakmile se dostaneš do hry, ten delší příspěvek ti bude připadat chudý a krátký. Vždyť je úžasné, kolik informací můžeš zpracovat. Pokud ještě žádné informace neznáš, doporučuji ti pročíst si nějaké knihy v knihovně, nebo začít herně sbírat zkušenosti.

 

Tudíž, abych shrnula celé tohle povídání, snažně tě prosím, vyvaruj se výše zmíněným chybám a uvidíš, že hra bude daleko zábavnější, než kdybys byl všemocný. Uvidíš, že ke svojí postavě brzy citově přilneš a budeš s ní sdílet všechny starosti i radosti jejího života. Co se základů týče, bylo by to nejspíš všechno, nicméně časem poznáš, jaké jsou hranice herního příspěvku a že toto není zdaleko vše, co ti naše textové RPG nabízí. 

 

Teď už si ale upaluj přečíst pravidla, ať víš, kde jsou hranice toho, co se smí, a co ne a kdoví...

 

Třeba příštím hrdinou dne budeš zrovna ty!

 

REGISTRACE

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Reálie
Dne: 14.10.2018 17:19:02 FB



Jak dlouho vlastně budu cestovat?

A kudy?

Autor: Islanzadí de Eamë, Aireen

 

Již delší dobu se nám tu rozmáhá takový nešvar. Buď cestujeme moc rychle, nebo příliš pomalu. Celý proces cestování je zmatený a nikdo vlastně neví, jak dlouho kam bue cestovat. Níže jsme se rozhodli tento neduh napravit a říci vám, jak spočítat vzdálenost na reálné dny. Abychom konečně přinesli do pojmu cestování rovnoprávnost!

 

 

Cesty

 

V prvé řadě je důležité říci, že cestování po Alagaesii probíhá především formou obchodních cest. Pokud se držíte vyšlapaných, osvědčených cest, cesta probíhá hladce a vaše cesta není zdržena. Pokud se rozhodnete cestovat na vlastní pěst, je potřeba přidat nějaké zdržení.

 

Obchodních cest po Alagaesii najdeme poměrně dost, především v oblasti lidí. Jedinou výjimkou je obchodní cesta mezi trpaslíky a elfy, která je používaná pouze jimi. Ta začíná na jednom konci ve Farhen Duru a pokračuje po vodě až do Sílthrimilu (pohraniční město Sílthrimu - více o pohraničních městech elfů zde).

 

Ostatní cesty najdete vyobrazené na této mapě (pro zvětšení na ni klikněte). 

 

(mapa je pouze pracovní, bude se graficky předělávat)

 

 

Vzdálenosti

 

Cesta po stezkách

A jak tedy vlastně vypočítat, jak dlouho budu cestovat? Nejdelší cesta, kterou můžete absolvovat, je od Bulridge podél okraje lesů až k Askignaku, kterou půjdete reálným lidským časem 5 týdnů. Tedy hráči reálně absolvují pět týdnů hry po přilehlých místech. Těch pět týdnů se dá strávit buď hybernací postavy s občasným příspěvkem do daných míst, anebo si průběžně můžete hrát zastávky v místech, kterými projdete. Ideální je na to poušť, co se této cesty týče. Proto by hráč měl skutečně obezřetně volit, kudy půjde, proč a kam. Samozřejmě počítáme variantu, kdy jezdec jede na naloženém voze taženém jedním koněm. A v noci spí. 

 

Pro srovnání dáváme pár dalších cest - z Teirmu do Burgsanku se tímto způsobem dostanete za 1 týden. Z Burgsanku do Uru'baenu za necelý jeden den. Pokud bychom tímto způsobem cestovali stezkou mezi Ellesmérou a Osilonem (Du Weldenvarden) nebo Tarnagem a Farthen Durem (Beorské hory), zabraly by nám tyto rozmezí dva dny. Ovšem elfové a trpaslíci cestují trošku jinak, proto se jedná jen o příklad.

 

Vzdálenost mezi Burgsankem a Uru'baenem budeme dál nazývat "jednotka" na mapě, abychom lépe označili, s čím vlastně pracujeme. 

 

Cesta na voze taženém koněm po cestě = Jednotka

Cesta na voze taženém dvěma koňmi po cestě = Třičtvrtě jednotky (Jednotka x 0,75) 

Cesta na voze taženém třemi koňmi po cestě = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)

Cesta na koni po cestě = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)

Poznámka: Od tří koní dál už se rychlost nezvyšuje.

 

Cesta mimo stezku

Pokud se rozhodnete cestovat mimo vyjeté cesty, musíte počítat se zdržením. terén může být zavalený, některá místa se budou objíždět, může vás někdo přepadnout. Jezdit mimo vyznačené stezky většinou znamenalo "už se nevrátit" nebo se "vrátit za hodně douho". Je třeba počítat i s tím, že tudy vůz neprojede. Jeden člověk na koni možná někudy ano, vůz rozhodně ne. Tedy k takovému cestování si přidejte dvojnásobek, kolik by to bylo podle cest. Pokud jdete přes hory nebo přes přímou poušť, třikrát. Poušť navíc dává vysoká procenta k tomu, že vaše postava zemře. To se vám jednou ve hře může objevit vypravěčský příspěvek o tom, že jste cestu nezvádli. 

 

Cesta mimo cestu = Jednotka x 2

Cesta přes hory = Jednotka x 3

Cesta přes poušť = Jednotka x 3 (a vysoké riziko smrti)

 

Cesta bez koně

Cestování bez koně je sebevražda. Jde cestovat pěšky třeba po lesích, kde platí daný dvojnásobek jak u cesty mimo stezku, nebo napříč městy v království kde jsou právě cesty. U těch platí trojnásobek. 

 

Cesta lesem pěšky = Jednotka x 2

Cesta po stezkách pěšky = Jednotka x 3

 

Cesta po vodních stezkách

Cestování po vodních stezkách je samozřejmě možno jen díky obchodním lodím a ty mají za příznivých podmínek dvojnásobnou rychlost než povoz taženého jedním koněm - není třeba odpočívat přes noc, například. Jiný způsob než lodí neexistuje. Po těchto stezkách nelze plavat!

 

Cesta po vodní stezce = Půl jednotky (Jednotka x 0,5)

Cesta po vodní stezce během bouře = Jednotka

Cesta na Vroengard = Cesta na Vroengard není úplně jednoduchá. Většinou je kolem něj bouře a spousta dalších nepříznivých podmínek, koneckonců, ostrov je magicky radioaktivní. Dávka této magické radiace člověka sice ihned nezabije, i tak je ale potřeba cestovat s minimálně jedním mágem a velkými zásobami jídla a vody (na Vroengardu není nic normálně poživatelného). Tím se cesta ještě víc zpomaluje. Tedy reálně na Vroengard se cestuje reálně celý týden a pokud loď cestu přežije, nemůže se na něm zdržet déle než posádce dovoí zásoby.

 

Cesta na drakovi

Cesty na dracích jsou samozřejmě nejrychlejším dopravním prostředkem. Pokud vás tedy nějaký dobrotivý dračí jezdec sveze, ušetří vám to podstatný čas strávený na cestě. Dospělý, zdravý ohnivý drak přeletí celou Alagaesii (podle Paoliniho mapy) za 1 týden (počítáme i spaní v noci), pokud tedy letí (maximálně) tři dny v kuse, cesta je rychlejší, ale spánek o to delší. Tedy cesta delší než tři dny se pak dorovnává spánkem a je platná podle původních pravidel. To znamená, že rychlejší cestování nastává jen, pokud je cesta menší než 3 dny. 

 

Cesta na dospělém drakovi = Jednotka x 0,2 (Pětina jednotky)

Cesta na mladém nebo nemocném drakovi = Jednotka x 0,5 (Polovina jednotky)

Poznámka: Schopnost výkonu draka posuzuje jezdec sám, speciální případy pak jsou ostatní rasy draků. Pokud si jezdec není jistý, jak cestu spočítat pro svěho draka, pište adminům. Samozřejmě jezdec posuzuje i to, kolik lidí (či nákladu) je jeho drak schopen unést.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 16.08.2018 10:43:27 FB



 

Mechanický quest - 10. část

 

Dovednosti. Noční můra každého admina. A mučící nástroj každého hráče. Proto čti následující řádky pozorně. Nejprve si bokem do druhého okna otevři článek Dovednosti - KLIKNI ZDE. Prolítni si, kde co v článku najdeš. Budu tě na jednotlivé části odkazovat.

 

  1. Připrav si jednu dovednost z životopisu, kterou už jsi zmínil. Budeme s ní teď pracovat jako s modelovým příkladem. Theresa, podle životopisu, byla zvyklá vyšívat, vařit, zpívat a modlit se. Já jsem se rozhodla jako modelové vybrat si vaření.
     
  2. Napiš si do životopisu danou dovednost a pozorně si přečti část "Hodnocení u nově založených postav". 
     
  3. Zamysli se, kolik je tvojí postavě let a jak moc měla možnost danou věc procvičovat.
    - Theresa je dospělá, mladá žena. Už vím, že jsem ji nechala narodit se do rodiny sedláka, kde existuje pravděpodobně nějaká matka, která vařila ale zároveň učila Theresu vařit. Má dva mladší bratry a nejmladší sestru, tedy určitě byla dlouho vedená tvrdou cestou ženy, protože byla dlouho jedinou dcerou v rodině. 
    Když se podíváš na první tabulku v článku Dovednosti, vidím, že Theresa tím pádem určitě nebude mít vaření na 0. A určitě nebude výš, jak na 2. Tím, že ještě nezkusila nic nového a tvrdě pracuje jsem se rozhodla, že jí dám dovednost Vaření na hodnotu 1. Pokud bych se rozhodla, že se herně chci věnovat vaření, můžu dovednost vylepšit až tam. Ale teď ještě nevím, jestli chci mít z Theresy zrovna kuchařku. Pod tabulkou máte jednotlivé úrovně okomentované pro lepší zvolení hodnot.
     
  4. Takto postupuj i se zbylými dvěma dovednostmi. Zároveň si do životopisu přidej novou položku, řemeslo. Co tvoje postava při startu hry bude dělat za práci? V části "Hodnocení u nově založených postav" najdeš položku řemeslo i nějaké příklady. Pamatuj, není to směrodatné! Tvá postava může řemeslo postupem času změnit. 
     
  5. Kromě řemesla ještě přidej položku věk. Pamatuj, jsme ve středověku, tedy 20 let starý člověk už byl dospělý, pravděpodobně už má pár dětí. Vol úměrně svým schopnostem. Ideálně mladý člověk v nejlepších letech bude mít 15 - 17 let. 

 

 

Tady máš jméno, typ postavy, rasu a pohlaví. Pod ně vlož věk a řemeslo. 

 

Věk: 16 let

Řemeslo: Sedlačka

 

Tady máš část o náboženství, popis postavy a historii. Za historii patří dovednosti.

 

Dovednosti:

Vaření - 1

Vyšívání - 1 

Zpěv - 1

 

 

 

Zadané úkoly:

  • Ohodnoť své postavě tři dovednosti. 
  • Vyber jí řemeslo.
  • Urči její věk
  • Přidej na Yosenen příspěvek, kde budeš vykonávat své řemeslo s cílem vydělat si peníze.

Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj. 

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Zpět

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Questy
Dne: 16.08.2018 10:39:30 FB



Mechanický quest - 9. část

 

 

KONTROLA

 

Pojďme si společně projít, co bys v tuto chvíli už měl mít napsané a zkompletované. V příštích úkolech se totiž budeme zaměřovat spíše na mechaniku tvé postavy a její životopis, než na hru samotnou (tou budeš určovat právě ten životopis). Budeme-li pokračovat v mé postav, můj životopis vypadá v tuto chvíli takto:

 

(najetím myši na konkrétní část životopisu zjistíš, ve které části jsi měl tuto část napsat)

 

 

Jméno: Theresa Lakomá

Typ postavy: Mechanická

Rasa: Člověk

Pohlaví: Žena

 

Náboženství: Solasova církev

 

Popis postavy: (minimálně 5 řádků) Theresa Lakomá je krásná žena, která má ale v obličeji velmi přísný výraz. Má hnědé oči, černé vlasy a snědou pleť. Na sobě nosívá bílou lněnou košili, kterou má většinou zamazanou od práce na poli. K ní nosí hnědou sukni, přes kterou má ovázanou zástěrku. Díky těžké práci má mírně vyrýsované svaly a spousty drobných ranek, kterými má poseté především látka a záměstí. Její nehty bývají špinavé, jak je za nimi hlína.

 

Historie: (minimálně 5 řádků) Theresa se narodila jako první dítě do rodiny sedláka z Carvahallu. V dětství ji matka učila hlavně starat se o domácnost a na tvrdou práci venku nebyla zvyklá. Byla zvyklá vyšívat, vařit, zpívat a modlit se. Později se jí narodili ještě dva bratři a nejmladší sestřička. Její štěstí bylo plné radosti a veselí. Matka pracovala jako švadlena, otec jako kovář.

 

"Telecí léta" se nesla ve znamení škádlení mladších sourozenců. Therese nebylo žádnou překážkou shození sourozenců do bláta, nebo házení drobných kamenů, jen aby ji neotravovali. Nesnášela, že je musí hlídat, zatímco její vrstevníci si hrají venku. Ale dětství to bylo krásné. Protože pocházela z poměrně bohaté rodiny, nikdy nezažila nouzi.

 


Do této chvíle jsi se pohyboval především v Yosenenu a zatím ses nedostal ven. Nicméně už jsi alespoň jednou vykonával nějakou běžnou činnost, modlil ses, bavil se s nějakým spoluhráčem, popisoval počasí a vyprávěl svůj příběh. Pokud jsi některou z aktivit vynechal, zkus si quest projít ještě jednou a dohrát si hry. Některé by ti skutečně mohly chybět v tvorbě dalších částí tvého životopisu.

 

PROJET SI MECHANICKÝ QUEST ZNOVU

 

Pokud máš všechno splněno, můžeme se posunout dál. Pokud si nejsi jistý, zda máš životopis dobře, pošli jej někomu na kontrolu, klidně nějakému spoluhráči, nebo někomu ve společnské místnosti. Nebo adminům. Výběr je čistě na tobě.

 

Připravený na další část? Jdeme na to!

 

Pokud si nejsi jistý, zda jsi příspěvek napsal správně, napiš někomu z admin teamu nebo alagaesijské rady, seznam nalezneš ZDE. Máš splněno? Tím pádem pokračuj. 

 

Pokračovat ve tvé cestě Yosenem.

 

Zpět

 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Morcelwen Poicë