TOPlist

Brann

Začátečník 2927 Mistr

Napsal: Brann | Kategorie: Trpaslíci - Muž
Dne: 29.01.2016 13:30:21 FB



 

 


 

Jméno: Brann (čti Bræn)

Věk: Dlouhých 241 let

Rasa: Knurla

Pohlaví: Muž

Jazyky: Trpasličí, plynně a skoro plynně Starověký jazyk, lámaně i lidsky a to centrální dialekt a surdský dialekt

Klan: Durgrimst Quan

Tituly:

Král sjednocených Beorských Hor a ochránce knurlan.

Mistr Domnia abr Draumr.

Bývalý grimsborith klanu Quan, velekněz velkého boha Helzvoga a božského kováře Ingeitora.

 

 

 

Vzhled

 

Na trpaslíka je poměrně vysoký, měří celých 160 cm. Ale svůj čistokrevný původ nezapře. Široká ramena, mohutné osvalení celého těla a velké nohy, to vše vám spolehlivě prozradí s kým máta tu čest. Mohutný ramenní pletenec drží u těla značně osvalené ruce, hustě porostlé světle hnědými chlupy. Velké dlaně plné mozolů a ztvrdlé kůže ukazují, že se nejedná o nějakého flákače, nýbrž pracujícího knurlu. Spodní část protáhlého, vřelého obličeje a horní část hrudi zakrývá světle hnědý vous, vždy pečlivě učesaný a rozdělený do dvou pramenů. Stejnou barvu mají i jeho dlouhé husté vlasy, taktéž udržované ve výborném stavu. Díky světlému porostu je neobvykle zvýrazněno, jak uhel černé, husté obočí. Zapadlé oči mají tmavě modrou barvu, ultramarínu, stejně jako překrásný hedvábný lesk. Vypracované svaly na břiše a na nohách mají za úkol unést jeho úctyhodných 70 kilogramů tělesné váhy.

Oblečení preferuje spíše ve světlých, chladných barvách, jako je bílá stříbřitě šedá, sivá, aj. Všední oděv je složen z podlouhlé tuniky v odstínech výše uvedených a kalhot sladěných, aby k nim dokonale ladily. Na nějaké zdobení si příliš nepotrpí, ale pod levým ramenem má vždy vyšitou malou šesti ramenou vločku indigově modré barvy. Na první pohled je tedy jasné, že netrpí nouzí. Nejčastěji má obuté těžké boty ze zesvětlené, silné kůže s tlustou podrážkou.

Při veřejných příležitostech nosí kněžský oděv sestávající se z dlouhé runami vyšívané tuniky, stejně zdobených kalhot a bot. Dále pak další doplňky v podobě širokého pásu z červeného zlata a obřadního kladiva, znaku Ingeitora, s kamennou hlavicí na počest Helzvoga. Při těchto událostech jej však vždy doprovází kněží zbývajících bohů s jejich vlastními atributy, aby bylo docíleno rovnováhy v panteonu a žádný z bohů nebyl uražen.

Naopak v práci nosí jen silné šedé kalhoty, holou hruď zakrývá pouze silnou zástěrou. Vousy a vlasy si zaplétá do copů, tak aby nepřekážely. Neustále má nasazené své oblíbené těžké boty. Na tento kus oblečení si obzvláště potrpí, protože jako chudý sirotek přijatý nevelkým řádem boha Ingeitora si nemohl dovolit oblékat se příliš pohodlně a málokdy měl pořádné boty.

Jako každý výše postavený příslušník klanu má slušný výcvik v boji, jen s tou výhodou, že řád Ingeitora je bojovný, tedy mu poskytl dobré základy. Na rozdíl od ostatních bojovníků, kteří obvykle užívají huthvír, on sám není dost obratný k požadovanému stylu. Se svou výškou je mezi trpaslíky hotový obr, v kombinaci s ohromnou silou je celkem jasné jaký směr se k němu hodí nejvíce. Do boje tedy chodí vyzbrojen těžkým kropáčem, chráněn vysokým štítem a plátovou zbrojí tak lehkou, silnou a odolnou jakou umí udělat jen ti nejlepší z kovářských mistrů Alagaesie.

 

 

Povaha

 

Maska: Na venek se Brann chová vstřícně, otcovsky a moudře, jak se sluší a patří na velekněze a grimsborith. Nedává na sobě znát příliš mnoho emocí, zdvořile konverzuje se všemi ve svém okolí. Pokaždé je pro něj určující dobro většiny, zdánlivě plní všechna přání svého lidu. Dává najevo svůj majetek nevtíravě, skromně, jednoduše. Angažuje se v několika sdruženích zlepšujících podmínky ve městech klanu Quan i v celých horách. Podobná sdružení také podporuje svými nemalými rezervami peněz. Ušlechtilé důvody, strastiplná historie malého chlapce bojujícího o život, který se díky dobrotivosti kněží dostává na nejvyšší příčky společnosti a chce pomoci lidem jako byl on. Díky peněžním prostředkům pumpovaným do chrámů, ekonomickému talentu, podpoře lidu se stal vhodným kandidátem na grimsborith klanu. V očích lidu je takřka polobůh, a to nejen díky duchovnímu statusu.

Tvář: Pod dokonalou maskou ukazovanou veřejnosti se skrývá tichý empatický trpaslík s vytříbeným smyslem pro humor. Pravda je trochu cholerický a dokáží jej vytočit i naprosté maličkosti, přesto přese všechno je docela milým společníkem. Dokáže se vám rychle zprotivit, ale jakmile s ním navážete rozumnou řeč zjistíte, že vlastně není tak špatný. Musel se sice učit dlouho do noci, aby získal více než základní vzdělání, ale byl natolik disciplinovaný a rozhodnutý uspět, stát se něčím, někým lepším, než jen průměrným knězem, že získal ohromný přehled o věcech, nedávajících laikovi zrovna velký smysl. Rozhovor s každým se mu zdá být podnětný, snaží se zapamatovat si co nejvíce trpaslíků, jež potkává, je přesvědčen o magickém účinku jmen na mentalitu jeho okolí. Usnadňuje mu to totiž manipulaci s lidmi. Váže je to k němu. A charisma jeho veřejné role pak udělá zbytek. Snaží se co nejlépe vycházet s okolím, jenže ne vždy to jde. Nikoho si zatím nepustil příliš k tělu. Stravuje jej vnitřní strach ze zklamání svých přátel. Nenávidí, když někoho zklame, bere to jako osobní hanbu. Vedle jazyka trpaslíků se naučil i jazyk starověký na popud DD a své osobní fascinace elfy. Je to sice neobvyklé, ale on sám je těmito bytostmi naprosto uchvácen, ani draci mu neimponují tak jak příslušníci sličného lidu. Doma ve své malé tvrzi zbudované za nemalé peníze vysoko v horách má sbírku předmětů pocházející právě od elfů. Mezi nimi je i bojové kladivo, které si nechal vyrobit v lesích na zakázku výměnou za malé jmění. V jeho sbírce je i dvojice překrásně zpracovaných nožů. Vrcholem je však meč, který mu byl darován od elfských členů DD, kteří znali jeho zálibu. Tyto předměty nejsou jediné ovšem na důkaz posedlosti spanilým lidem stačí.

Nitro: Nikdy nikoho nepustil k sobě tak blízko, aby mohl byť i jen zahlédnout jeho skutečné Já. Nitro, které skrývá strach z neúspěchu, ze smrti z návratu do chudoby. Nejhlouběji se však skrývají pochyby, o světě, bozích zkrátka o všem. Vzdělání sebou přináší nejistotu, kterou neznalý nikdy nepocítí. Občas závidí prosťáčkům, jejich slabý rozum, prosté jistoty, čistou a nezkalenou víru v bohy. Víru, již sám už dávno ztratil. Pochyby jej sžírají s každým slovem kázání, které pronáší denně před zástupy knurlan dychtících po doteku bohů, jejich odpuštění podpoře, požehnání. Výměnou za co? Za věrnost? Takovéto otázky ho trápí při nocích probdělých nad výkresy, řečmi, lžemi svěřovanými pergamenu ostrými tahy brku v podobě run vynesených kvalitním duběnkovým inkoustem, půlnoční modří slitou alchymisty v skleněné kalamáře stojící u stolů písařů. V hloubi své kamenné duše je velice naivní, stále věří v čistou, nezkalenou lásku, která se stane jeho osudem. A ač je to od člena Domnia abr Draumr neočekávané stále věří v dobro. Věří, že službou v DD slouží dobru své země i dalších, proto by DD nikdy nezradil, nikdy by nebyl schopen ji zradit, protože v tu chvíli by zradil sám sebe.

 

 

Historie

 

Knurla

Brannovo mládí začíná v klášteře, kde jej matka odložila jako novorozeně, nikdo však neví o koho se jedná. Na drobné děťátko s hustým porostem meděných vlásků na hlavičce se usmála štěstěna a ujaly se ho kněží z chrámu Ingeitora, boha kovářů a tvůrce chaosu.. Teplé světlo dopadlo na tvář novorozeněte a Věčný plamen se chvěl v drsné harmonii všeprostupujícího chorálu ke slávě rudého vládce. Jako sirotek a nalezenec to určitě nebude mít lehké mezi novici chrámu. Osud však vyjevil svou vůli a nemluvně postihly náhle nevysvětlitelné bolesti. Zastavil se mu totiž růst lebky. Mniši neměli dost peněz na jeho záchranu, vlastně to byla spíš náhoda, že přežil. Jeden elfský mág a učenec velmi toužil po přístupu do chrámové knihovny. Výměnou za Brannův život mu to bylo umožněno. Sice jednoduché, ale neobvyklé kouzlo se ukázalo být mnohem účinnější než se zdálo. Otisklo se do jeho masa, kostí a mysli, probudilo procesy skryté hluboko v tajemství trpasličích těl. Stalo se požehnáním i kletbou, jež mu dala možnost být jiný, být velikánem klanu i národa.

 

Hert Durgrimst?

Dítě přijaté mnichy pomalu rostlo, bylo schopno zastat už i nějakou tu práci, které bylo vždy dost. Bylo to pro něj skvělé období, kromě práce se učil písmu, čtení, počítání a ano, i základům černého řemesla. Starší novici ho využívali protože byl ve svém věku daleko chytřejší a bystřejší než oni. Život mu začal dávat své hořké lekce. Kvůli světlým vlasům byl docela často urážen, ponižován a šikanován. Nikdy nikomu nic neřekl, naopak uzavřel to v sobě, naučil se lhát, podvádět ba co více, intrikařit. Poprvé v životě ochutnal moc, její chuť se mu zdála lahodná. Pracný postup společenskou hierarchií řádu mu dal již v celkem útlém věku vlastnosti, bez nichž by se v životě nedostal tam kde je. Pilné studium využíval jako svou zbraň, vděčí mu opravdu za hodně. Za moc, kterou mu přineslo a svěřilo.

 

Ingeitor Aruna

Jednou, při studiu historie, narazil na prastarý svitek. Obsahoval záznamy, návody, lákavé přísliby. Otevíral bránu k síle, před níž máloco obstojí, k síle písma. Dobře věděl, že objevil poklad, proč se o něj tedy dělit? V tom mále volného času co měl se pustil do objevování magie run. Čmáranice na zdech, v hlíně nebo písku jej moc neuspokojovali. Dávali mu sice jistou moc, jelikož fungovaly přesně jak bylo psáno. Zatoužil po něčem víc. Ještě týž den se ke své moci přiznal stařičkému knězi, jež byl kovářem vyučujícím nejvlivnější oblasti Rudého boha. Stařík mu zprvu nevěřil, záhy poskytnuté důkazy se však nedaly dost dobře ignorovat.

 

„Mistře?“

„Ano Branne?“ odpověděl stařec sípavě

„Poradil byste mi prosím se správným zápisem odolnosti proti chladu?“

„Odkud pak to znáš chlapče?“ náhle ožil stařec

„Z praxe.“ Drzá odpověď mistra rozčílila

„Nelži mi kluku!“

„Nelžu.“

 

Povrch kovové kuličky do níž vyryl runu Isu se obalil ledem tlustým skoro půl palce. Tehdy mu začali soukromé hodiny a podstatně ubylo práce. Ovšem jeho mistr Bröng nebyl obyčejný knurla a hodiny jež dával Brannovi taktéž nebyly obyčejné ani úzce zaměřené na magii. Dostalo se mu velké cti, že ho začal ideologicky i jinak usměrňovat a vychovávat mistr Domnia abr Draumr. To, ale bylo tajemství dosud nevhodné k prozrazení.

 

Ingeitum

Ve svých pěti set padesáti a Brannových pětatřiceti letech se Bröng rozhodl, že už nestačí na výcvik nezkrotného mladíka. S velmi přesvědčivým průvodním dopisem jej poslal do jedné z velkých kováren klanu Ingeitum vedené Bröngovým bývalým žákem,taktéž členem DD, na výcvik a přijetí . Než však Brann opustil tuto etapu života sdělil mu stařec část svého tajemství.

 

„Branne ještě neodcházej, chci s tebou mluvit.“

„Ano pane?“

„Pověz mi co víš o Starověkém jazyce?“

„No nic moc, jeden učitel říkal, že je to jazyk kouzel a elfů, ale víc nevím.“

„Pojď blíž.“ mistr si vyhrnul rukáv. „Kmyawë.“ modré znamení zazářilo.

„Co je to mistře?“

„Moc. Moc, k níž ti otevřu brány hochu.“

 

Do velké haly, kde se rozléhalo bušení kladiv a žár stovek výhní plynul kolem polonahých těl kovotepců, vstoupil ponořen v myšlénkách. Jeden z pomocníků ho odvedl za mistrem do chladného koutku, kde mu předal dopis. Brann byl při setkání velice nervózní, ale po sérii otázek a odpovědí. Si ho mistr vzal stranou své kanceláře a chtěl po něm ukázku jeho dovedností. Když mu ji Brann předvedl zdál se být celkem spokojen. Přes den se tu budeš jako kterýkoliv jiný novic učit kovařině, ale naše známost nebude v tvém postupu hrát roli. Teprve večer až všichni odejdou se budeme věnovat tvému výcviku a vzdělání.

Od této chvíle značně změnil. Přes den ho vyčerpávala tvrdá dřina v dílně a celé to korunoval večerní náročný tréning a následující výuka. Na pravidelných šest hodin spánku se každý den těšil víc a víc. Spát chodil celý rozlámaný, unavený a s bolavou hlavou. Ráno pak vstával jen trochu osvěžen. Tvrdá píle a železné odhodlání jej však posouvalo dále. Díky zkušenostem z chrámu postoupil v dílně velice rychle z obyčejného novice na učně jednoho z nejlepších kovářů doby. Mnoha to bylo dosti podivné. Mistr však všechny řeči utnul, když všem oznámil pravdu o Brannových schopnostech. Chování vůči němu se v mžiku změnilo. Všichni jej náhle měli v úctě, radili se s ním, chtěli pomoct. Byla to velká zodpovědnost. Svým způsobem však také cvičení na dobu kdy bude mít pod velením vlastní lidi.

Pod vedením svého kovářského mistra rychle ovládl základní techniky práce i prastaré magie. Po dvou letech výcviku byl konečně uznán hodným vstupu do DD. Zůstal dál pracovat u mistra Korgana a vzdělával se. Nyní už méně intenzívně, ale stále skoro každý den. Nyní bylo jeho primárním zájmem ovládnutí magie run a jeho řemesla. Následujících pět let věnoval získávání vlivu, peněz, moci a především obliby mezi ostatnímu trpaslíky. Už jako mladý tak disponoval, na obyčejného nalezence, slušným kapitálem. Aktivně se podílel na reformaci řádu Ingeitora. Využil levné pracovní síly mnichů-kovářů, aby otevřel obchod zásobovaný výhradně knězi a sponzorovaný platem Branna poskytnutým velkou kovářskou firmou. Přes nízké ceny byly na každém výrobku obrovské zisky. Ty pak celé opět věnoval rozšíření byznysu. Dosti tak rozšířil sféru vlivu v níž operoval. Dodával tak DD stále cennější informace. Den po svých pětačtyřicátých narozeninách (předpokládaných) se mu dostalo obrovské cti. Pět let po vstupu do DD byl povýšen do Středního kruhu. Při této významné události dostal od Korgana nádhernou bojovou soupravu. Čítala skvostnou a lehkou plátovou zbroj, mocné válečné kladivo a celé to bylo završeno lukem z urgalího rohu a čtyřicet šípů prvotřídní kvality. Celá sada byla vyrobena na míru, což byl jistě nákladný podnik, neboť Brann měřil v důsledku magického zásahu v dětství rovných 160cm. Mnozí to považovali za znamení bojovníka, jiní zas zastávali názor, že není čistý trpaslík, ale jako vážený člen Durgrimst Quan byl ušetřen zlých jazyků.

 

Vanyali

Poprvé se setkal s elfem v den svého přijetí do Domnia abr Draumr. Mladý a uzavřený elfský obchodník si dokonale získal obdiv snivého mladíka. Od této chvíle se začíná táhnout fascinace Sličným lidem. Nedostal žádný dar od svého mistra jak bylo zvykem, protože v jeho finančním situaci by to bylo podezřelé. Elf mu, však daroval dva překrásné, jak břitva ostré nože.

 

„Jaké jsou Lesy?“zeptal se celkem plynulým Starověkým jazykem.

„Plné stromů.“

 

Elf se zvonivě zasmál a rozptýlil tak všechny Brannovi rozpaky. Bylo to něco tak krásného a nečekaného, že to všechny přítomné vyvedlo z konceptu. Sličný lid si tak získal jeho obdiv na věčné časy. Kdykoliv pak nastala vhodné chvíle psal si s Vinailem. Jejich přátelský vztah vydržel až do rozpadu DD.

 

Otho

Jakmile získal dostatečný kapitál, aby mohl naplno rozjet obchod s pomocí Ingeitorových kněží z Tronheimu, odešel z kovárny a plně se věnoval své kněžské kariéře. Hodně investoval do pozvednutí řádu do nějž sám patřil. Ingeitorův řád tehdy zažil náhlý skok vzhůru mezi ostatními sektami bohů. Bohatstvím ho předčil už je Helzvogův mohutný a všudypřítomný kněžský řád. Celkem rychle, za pouhé dva roky, se vypracoval na pozici velmistra. Denně ovlivňoval trpaslíky na veřejných kázáních. Budoval a stavěl pověst na vratké půdě. Počínal si velmi obratně a prostý lid jej miloval. Pronikal do nejvyšších kruhů klanu a poskytoval tak DD cenné informace z tajných schůzek velmistrů. Z kariérních důvodů vstoupil i do Helzvogovi sekty. Jeho osobní majetek se značně rozrostl, a to s sebou přineslo spoustu možností. Odděluje tak své podnikání od podniků kněží. Vyrábí hlavně specializované nástroje. Obrovské příjmy mu pak jsou jakousi odměnou za usilovnou práci. A jakožto první v celé historii řádů se brzy dostal díky tučným honorářům a vlastním schopnostem až na samý vrchol. Stal se po grimsborith Guwerovi nejvlivnějším členem klanu. Díky velkému úsilí a prostředkům věnovaným na zlepšení životních podmínek nejen v samotném Tarnagu, ale i po celém království, si získal obdiv a přátelství krále Hrotgara. Král se s ním s oblibou radil a Brann se mu stal jakýmsi soukromým knězem. Sloužil králi malé jednoduché mše jen pro blaho jeho duše. Informace, jež v té době podával DD byly velice cenné. Roku 3100 však musel Brann odjet do Tarnagu, aby se mohl ucházet o post grimsborith klanu Quan. Během tohoto období započala stavba malé pevnůstky na úbočí Farthen Dûr k němuž dal své laskavé svolení sám král. Vysoko položený Ledohrad je těžko přístupná tvrz s horkým zřídlem a samozřejmě dostatkem zásob na několik let a to kvůli obtížnému přístupu zásobování. Interiér byl docela prostý. Jakostní bílí mramor protkaný stříbrem a lapisem mu dodal charakteristický dojem a jméno. Účel celé té maškarády byla ukázka moci a potřeba mít pro případ nouze úkryt pro důležité osoby nutné k zachování národa. Má také jednu důležitou výhodu – ovládá ji DD.

 

Domnia abr Draumr

V Tarnagu si celkem úspěšně zbudoval mocenskou základnu mezi zdejšími kapacitami. Dlouhá a strastiplná cesta za úspěchem se chýlila ke svému konci. Účastí na společenských akcích, společných rituálech a vstupem mezi zdejší smetánku si začal dláždit cestu k místu Pána domu. Podpora prostého lidu, velké části nižších kněží a přátelství s Hrotgarem z něj činilo ideálního kandidáta na vedoucí post. Během tohoto „kandidátního období“ rozjel několik opravdu velkých projektů ke zvýšení životní úrovně. Také se dozvěděl, že byl nominován do Vyššího kruhu a přijat!! Stal se dobrým zdrojem informací a pečlivě plnil rozkazy DD převážně co se obchodní sféry týče. Podporoval, nebo zatracoval jednotlivé firmy jak zrovna bylo potřeba, a k tomu ještě tak šikovně, že málokdy tratil na těchto transakcích. Ke své radosti mohl započítat i smrt grimsborith Guwera. Nyní bylo na něm, aby si vybojoval své místo na výsluní. Těžkým soupeřem pro něj byl Gannel, ale s ním si rychle poradil. Pozval všechny kandidáty na lov Nagra k uctění památky zemřelého vůdce. Gannel se pak nešťastnou náhodou (menší pomoc DD) octl v cestě rozzuřenému kanci, jež si vybral svou krvavou daň.

Brann byl zvolen takřka jednomyslnou volbou po nedlouhém hlasování. Čáru přes rozpočet mu však udělal Galbatorix, který svrhl Jezdce, vytvořil nové Království a spolu s křivopřísežníky vyvraždil skoro jeden celý klan. Bylo doba naprostého chaosu, bezpráví, anarchie. Quan se z toho dostal skoro nepoškozen a i několik dalších velkých klanů bylo skoro nedotčeno, jenže většina zásob, farem a dobytka byla zmasakrována draky Galbatorixových sluhů. Stálo to obrovské úsilí, mnoho prostředků z DD ale dokázal jakž takž napravit škody napáchané válkou. Dalo by se říci, že právě zde v tomto okamžiku klan dosáhl bodu, kdy byl v každém chrámu alespoň jeden člen DD. Obrovský rozmach tajné organizace po Beorách byl nevídaný a vítaný.

 

De Eäme

Zatímco v horách probíhala relativně klidná obnova rovnováhy, Lesy vytáhly do války se samozvaným králem. Masakr před Uru'baenem byl však natolik děsivý, že k další agresi už ze strany elfů nedošlo. Zbědované elfské vojsko se stáhlo do stínu Du Weldenvarden, aby si vylízalo rány.

Sedm, tolik let uplynulo od války elfů s Galbatorixem. Ke konci sedmého roku přišla hrozná zpráva, královna zabila velmistra a zničila veškerou důležitou komunikaci mezi Lesy a okolím, povraždila stovky agentů. Zasadila vražednou ránu největší špionážní organizaci všech dob Domnia abr Draumr. Islanzadí De Eäme se tak stala první osobou již Brann skutečně bytostně nenáviděl. Pokusil se spolu s dalšími výše postavenými členy DD udržet co nejvíce z celé organizace, ale příliš se to nepovedlo. Podařili se zachovat jen izolované buňky, každá vázána na jiného vůdce. On sám měl celkem dobrou síť mezi Farthen Dûrem a Tarnagem a samozřejmě posádku své pevnosti, to však bylo vše co zbylo z kdysi nejmocnější organice Alagaesie.

 

Knurlnien

Právě díky této síti se během svého pobytu v Ledohradu dozvěděl, že kmyäwe znovu zaznělo mezi štíty Beorských hor. Tak rychle jak jen bylo možné se vydal pátrat po nositeli toho šťastného poselství. Nebylo to nijak těžké. Našla si ho sama. Právě díky spojení mezi bývalými členy se brzy ocitl před Vrongran, dcerou bývalého velmistra. Nbídl jí svou moc, jmění, útočiště, zkrátka veškerou možnou podporu. Odmítla jeho bohatství a cestovala nepoznána nezasvěcenci po Beorách. V každém chrámu bylo možno nalézti alespoň jednoho příslušníka Quan a ti všichni měli nařízeno jí za každou cenu pomoci. Byl to riskantní krok jímž ztratil mnoho ze své autority a popudil proti sobě i grimstcarvlorss, ale vyplatil se.

 

Etzil Nitgech

Od obnovení organizace bylo mnoho příležitostí k vyzužití vlivu ve prospěch organizace a protože vůdci Domni abr Draumr nejsou slepí vůči schopným osobnostem byl jmenován Mistrem. Jedním z osmi čekatelů na post Mentora. Zdálo se, že plány vycházejí dobře. Vardenové se sjednotily získali podporu Surdy a spolu s trpaslíky vytáhli na Království. Při bojích však byl zabit král Hrothgar, Brannův dobrý přítel, a trpaslíci se vrátili do svých hor. Vojsko se pak rozpadlo na základní složky jež byly pro jednotnou armádu Království pouhou drobností.

Orik proti sobě poštval klany. Z toho sváru povstal nový král Gerum, který uzavřel dohodu s Galbatorixem. Východní království bylo mimo hru. Západ vysávaný Orikovým zatvrzelým špatným přístupem jej taktéž odvrhl a ze svého středu vytrhl nového vládce a krále. Krhazdoraha z Dûrgrimst Vrenshrrgn.

 

Vor fildz korda?

Zájmy DD se shodují na tom, že hory musí být jednotné. Nyní když král vytáhl na Surdu a jeho vojska jsou oslabena dobýváním území je ideální čas nechat je roztříštit o kamenou armádu. Je třeba jednoho krále. Silného bojovníka, jež nebude mít strach postavit se králi spolu s ostatními národy, které se stali nástroji v rukou velmistryně Domnia abr Draumr, Lunataril Valtharos Bílé kudlanky.

Je tedy nutné zahájit jednání s grimsborithn západního království a elfy. Vše pak musí být pečlivě utajeno před králem a jeho lidmi. Díky DD by takový podnik nemusel být úplně nereálný.

 

 

 

Herní historie

 

V rušném období, kdy zrealizoval své plány do DD, alespoň do jisté míry, si vytvořil spoustu nepřátel. Nastal tedy čas odpuštění a smíru. Bývalý krále Geruma a klany Ebardac a Az Swelden rak Ahûin je nyný potřeba usmířit dary, jejichž váha bude mít svůj díl i v politice. Vše se rozhodne během volby nového krále. Jak se říká "V nouzi poznáš přítele".

Novým králem Východu byl do značné míry dílem klanu Eardac zvolem Umrich, syn Isadorův. Tento knihovník a archivář klanu Quan, patřící k Domnia abr Draumr stejně jako on sám. Tento knurla se s pomocí jeho i Orwüla z Urzhad zasadil o dojednání nové smlouvy a nakonec i o volbu krále sjednocených Beorských Hor.

Volba nového krále se konala v Buraghu, menší město, ovšem na hranicích tudíž politicky výhodné. Pečlivá příprava na tento ceremoniál vyústila po celém dni stráveném v komnatě a jednáním těsným vítězstvím Branna. Jako každý správný politik se ihned pustil do příprav své korunovace a odchodu z postu grimsboritha klanu Quan a velekněze helzvoga a Ingeitora. Pod symbolem Oriolova kladiva tak povstal nový král, jež jak upřímně doufá přinese mír a prosperitu nejen Horám samotným ale i celému světu. Ve volbách si knurlan zvolili za krále Umricha, syna Isadorova. Umrich byl velmi dobrý král, panoval přísně avšak spravedlivě. Ovšem ne každý očekával jeho další krok. Po půl roce panování se Umrich vzdal své koruny a spolu s Krhazdorhem přihlýžel volbám v nichž byl jako další král spojených Beorských Hor zvolen právě Brann.

Povinností vladaření se ujmul se stejným zápalem jako vládnutí klanu. Hned jak pořádně vzal moc do tuk a seznámil se s vedením státu osobně provedl inspekci všech úředních pozic ve vládnoucích vrstvách. Díky osobní známosti s výkonnými rgány vedení provedl několik administrativních změn, které měli ulehčit a především zpřehlednit řízení Beor. Poprvé za několik staletí také nařídil sčítání lidu.

Pro upevnění pozice Hor v rychle se měnící Alagaësii naplánovala vypravil diplomatickou výpravu ke všem velkým mocnostem v zemi, kromě Království. Výprava se musela předčasně vrátit neboť došlo k zásadní změně v politice Alagaesie. Elfská královna byla svržena a nastoupila její dcera Nilweä. Další ránou pro jeho plány, avšak vítanou byla smrt Galbatorixe a konec jeho tyranie. Následně byly vysláni poslové do všech stran, aby se uzavřely nové obchodní dohody i spojenectví. Následovaly roky plné diplomatických jednání i obchodních schůzek. Trpasličí říše se opět pozvedala ke své bývalé slávě. Relativně nedotčená říše knurlan poskytovala půjčky i stavební mistry zemím, kde se prohnaly Vardenové nebo loupeživé síly zbylé z Královské armády. Byly to roky plné prosperity.

Toto období se již pomalu chýlí ke konci s očekávaným skonem krále.

 

 

 

Dûrgrimst Quan

 

Klan kněží, jež slouží říši a bohům. Domov kouzelníků i některých umělců. Každý z bohů má svůj řád jež pěstuje a opatruje mezi sebou tajemství toho či onoho boha. Ovšem jejich centrum je v bohatém terasovitém městě Tarnag, kde stojí Celebedeil, chrám chrámů, domov bohů na zemi. Zde se nachází nespočet divů. Rostoucí kameny, věčná výheň Ingeitora a kostka pralátky, již opatrují kováři z řádu Rudého boha. Mísa kterou Dakhli požehnala a z níž vylila na zemi všechnu vodu. Mohutné píšťaly Ragnura, pána větru. Černý pilíř Kruhna a Obrovský kamenný meč Guntery jež obsahuje první runuvou abecedu v celých Beorách a z níž se odvíjí i nynější písmo trpaslíků a lidí.

V každém městě je alespoň jeden chrám. Všechny pak patří pod správu Brannova klanu. Klan Quan také čile obchoduje s výrobky svých mnichů-řemeslníků. Ovládá také dostatek půdy na to, aby byl nezávislý na dovozu z ostatních klanů. To byl jeden z prvních kroků, jež Brann změnil na ekonomice klanu. Mnoho mnichů umí celkem slušně bojovat se zvláštní zbraní zvanou Huthvír. Klan má mnoho píslušníkůz nichž dobrá čtvrtina patří do Domnia abr Draumr.

Kněží mají také velká politicý vliv, protože mají možnost manipulovat s prostým lidem, jejž na mších a o svátcích ovivňují svou interpretací boží vůle. Kdo by se jim chtěl postavit by se setkal s odporem všech kdož uctívají bohy neboť tento klan je jejich očima, ušima a hlasem. Je to také jediný klan, jež má pravomoc mezi sebe přijmout členy jiného klanu bez pokrevních pout, pokud se dotyčný vzdá všech svých příbuzných, povinností i výhod ochrany jiného klanu.

Jako jediný klan má také své příslušníky i ve východním království a je oprávněn za ně jednat a vytvářet platné smlouvy aniž by porušil nějaké body smlouvy krále Geruma a Galbatorixe, protože příslušníci jeho klanou jsou technicky občané Východního království.

 

Výnosy Dûrgrimst Quan

 

Většina produktů klanového zěmědělství a rybolovu je určeno na pokrytí  spotřeby klanu. Přebytky jsou ukládány a jen malá část z nich je prodána, jelikož již není prostor na uskladnění té či oné plodiny.

Tyto peníze jsou užity k dalšímu rozvoji hospodářství. Výdaje na údržbu klanových veřejných nemovitostí je asi 50%. Dalších asi 15% jde na reprezentativní záležitosti, jako jsou dary, ošacení veřejných činitelů, atp. dalších cca. 25% jde na nákup surovin pro klanové podniky a na jejich modernizaci. Posledních 10% se každoročně investuje do kompletní renovace jednoho z malých vesnických chrámů.

 

Zdroj Celkové výnosy/měsíc Průměrné výnosy/měsíc
Milodary 10 000 žl 50 žl
Kovárny 5 000 žl 1 000 žl
Zemědělství 500 žl 500 žl
Rybolov - -
Celkově 15 500 žl -

 

NPC

 

Eregar Ohnivý - Kněz řádu Ingeitora. Je statné postavy, svou přezdívku získal díky jasně rudým vlasům a  vousům. Patří ke Střednímu kruhu DD. Povahou je velmi cholerický, přesto znamenitě plní své úkoly. V této doě je Brannovým zástupcem na Západě Hor. Spolupracuje s dalšími sedmy členy řádu, jež tradičně tvoří jeho suitu. taktéž náleží k DD.

 

Velekněz Kruhna - Starý a již poněkud vetchý knurla, jež vás však stále může překvapit svým pronikavým intelektem. 

 

Velekněz Ragnurův - Mladý, poněkud novátorský melancholický mladík.

 

Velekněz Gûnterův - Statný knurla v nejlepších letech, poněkud výbušný, ovšem skvělý společník.

 

Dakhlina Velekněžka - Krásná trpaslice s měkkým hedvábným hlasem, velmi tolerantní povahou a darem vyřešit všechny konfliktní situace.

 

Barglan - Nevysoký, štíhlý knurla nadaný citem pro jazyky. Jeho vyholená lebka pokrytá inkoustově modrými znaky starověkého jazyka je nepřehlédnutelná. Písmena hlásají: Hjartas istarlí (Plamen srdce). je to také člen středního kruhu DD.

 

Hverz -  Vysoký a mohutný knurla s vodnatýma očima a vousem až po pás. Jeho plavé vousy jsou velice světlé stejně jako jeho pokožka. Jedná se o skvělého písaře, který zasvětil svůj život svému mistrovi. Dříve býval nájemným žoldnéřem boj mu tedy není cizí, ovšem na znamení nového počátku si vyholil hlavu stejně jako Barglan.

 

 

 

 

 

Dovednosti

 

Takovým jeho drobným koníčkem je kompozice a hra na varhany. Miluje zvuk celého orchestru skrytý v jediném nástroji. Líbí se mu možnost velkého výběru zvuků a vláda nad celou skladbou.

Brann je celkem silný a obratný válečník se skoro jakoukoliv zbraní, ale ovládá hlavně lukostřelbu, boj s kladivem, huthvírem nebo kopím, či sekerou. Meči ani kopí příliš neholduje. Má sklon používat spíše úderné zbraně, kde je pro něj jeho neobvyklá výška a síla výhodou. Nikdy nejde do boje bez své zbroje. Kvalitní plátová zbroj je díky runové magii velice lehká (cca. 10 kg) a pověstného bílého štítu s indigovou vločkou. Pokud se s ním dostanete do křížku je důležité nenechat se zasáhnout, jinak souboj vlastně skončil. Jakmile totiž dostanete jednu ránu kladivem sesype se jich na vás tolik, že pomalu nevíte, kde vám hlava stojí. Na nějaké finty si mimo strategii nepotrpí. Je to takový malý obrněný vůz. V bitě se nejraději zařadí do první linie a spolu s ostatními bojovníky zastaví pomocí štítové hradby postup nepřítele.

Co se týče řemesel je zdatný kovář a umí i docela obstojně pracovat se dřevem, co mu ale nikdy pořádně nešlo byla práce s kamenem. Zná docela dost různých postupů, ale určitě by je nebyl schopen provést, natož pomocí nich něco vytvarovat.

Nejvíce ze všeho mu jde plánování a obchod. Dokáže vymámit i z jalový krávy tele, jak se říká lidově. Pokud byste jej někdy slyšely okamžitě propadnete jeho zápalu pro věc o níž se vás snaží přesvědčit. Má obrovské charisma. Je schopen spřátelit se skoro s každým. Bez problémů mění celou svoji osobnost podle aktuálních potřeb nebo situace. Jednou se mu dokonce podařilo prodat slepci knihu.

 

Boj se zbrojí: 3/7

Boj s kladivem: 3/7

Lukostřelba: 2/7

Boj se sekerou: 2/7

Boj s mečem: 2/7

Lhaní: 4/7

Manipulace: 5/7

Strategie: 4/7

Hra na varhany: 2/7

 

řemeslo-kovařina: 4/7

 

 

 

Schopnosti

 

Brann je velice mocný a nadaný runový mág. V runách se orientuje velice dobře a ani krkolomná spojení mu nedávají zabrat. Často a rád tvoří složitá spletitá kouzla, jež jsou ve výsledku velice mocná. Vždy u sebe nosí malou kuličku zlata a zvláštní tupý nůž, jímž se dá dobře rýt do měkkčích kovů. Jakožto člen Domnia abr Draumr dokonce zašel do odvětví, která se tak docela neshodují se samotnou runovou magií trpaslíků.

 

Runová magie – mistr

 

materiální magie: 5/7

magie poznání: 4/7

energetická útočná magie: 3/7

energetická obranná magie: 4/7

vitální magie: 4/7

 

magie zažehnání (PSY-hybrid): 4/7

 

 

 

Rodina

 

Bröng-Starý mistr kovářství ve Farthen Dûru, který jej naverboval k DD a rozvíjel jeho talent. Je pro něj jako otec, jehož nikdy nepoznal i jako matka které ho zanechla na chrámovém schodišti. Vděčí mu za svůj dosavadní život a proto již navždy bude v jeho srdci zabírat přední místo hned vedle Domnia abr Draumr jemuž byly oba odaní až za hrob.

 

Korgan-Muž, který mu dal to co umí. Dal mu základy moci. Je jako jeho starší bratr, někdo kdo mu pomáhá a ke komu se může obrátit v době nouze.

 

Garkcha-Grimstcarvloss klanu Quan, jeho milenka s níž plánuje svadbu až se hory sjednotí pod jednoho krále. Moudrá žena, členka Středního kruhu a geniální hospodyně.

 

 

 

Majetek

 

Zbraně: Vlastní nádhernou plátovou zbroj, přilbici a velký bílý štít s indigivou vločkou. Luk z urgalího rohu a čtyřicet šípů prvotřídní kvality. Bojové kladivo na dlouhém topůrku. Perfektně vyvážený huthvír a několik nádherných elfských zbraní ve své sbírce. Mezi zbraně se dá započítat i obřadní Helzvogovo kladivo vyrobené z jediného kusu žuly.

 

Pozemky: Jeho sídlo Ledohrad na stěně Farthen Dûru není jediným bydlištěm, jež má. Vlastní i luxusní dům v Tronjheimu. Mimo to má docela rozlehlé pastviny, jež koupil od jiných klanů. Samozřejmně je ještě několik malých bezpečných bytů po celých horách.

 

Výnosy: Pastviny, jež mu patří jsou hlavním zdrojem jeho příjmů. Výnoy přicházejí celoročně protože vlastní zimní i letní pastviny. Výše příjmů se pohybuje v rozmezí 200 - 250 žl měsíčně. Většina těchto peněz jde na pokrytí většiny jeho každodenních výdajů. Dobrou třetinu peněz ukládá do svých pokladnic pro případ potřeby velkých výdajů.

 

Osobní věci: Vždy u sebe nosí šest kostek vyrobených z černomodré kosti pocházející nejspíš z nějakého velkého tvora. První náleží Helzvogovi, je vykládána zlatem a místo jedničky je kladivo, druhá náleží Ragnurovi, je vykládána stříbrem a místo jedničky je kružnice, třetí náleží Dakhli, vykládána je perletí a místo jedničky je miskovitá prohlubeň, čtvrtá náleží Ingeitorovi, je vykládána rubíny a místo jedničky jsou dva zkřížené meče, pátá náleží Gunterovi, je vykládána pyropy a místo jedničky je runa Uruz,šestá je Kruhnova, vykládaná kalenou ocelí a místo jedničky je ouroboros.

Dále má své prosté oblečení a spoustu knih. Mezi nimi je však i jedna velice významná a to kniha runové magie. Jedná se o kompletní soupis postupů a principů magie tohoto druhu. Dost možná je to jediný existující exemplář.

Jedna z věcí jež má neustále u sebe je drobné kapesní zrcátko. Dva vyleštěné stříbrné disky jsou kryty ocelovou sklapávací schránkou z oceli. Na první pohled není patrné žádné zavírání, přesto je chráněno několika důmyslnými kouzly, proti možnému odposlouchávání. Není totiž ničím jiným, než rychlou možností domluvy s velením DD v lesích. Zrcadla nepřenáší nic jiného než zvuk. Neznalému člověku je navíc úplně k ničemu. Celý systém jistí malinká drobnost. V určitém bodě začne pant klást jistý, velice malinký odpor. Pokud je tento bod překročen, kouzla v zrcátku přestanou fungovat.

Samozřejmě by bylo pošetilé vynechat obrovské množství peněz a kapitálu ve firmách operujících ve většině odvětví trpasličího trhu.

 

 

Jiné postavy: Rhunön, Eleanor, Silchas

Kontakt: lolo78901@seznam.cz


Čas:   Ne
Stádium:   Dospělý
Typ postavy:   Volná postava
Plat:   X zlatých

 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Správce říše