TOPlist

Napsal: Aireen | Kategorie: Questy
Dne: 09.07.2019 20:49:43 FB



Jak napsat quest?

 

Autor: Aireen

Edit: Arwina Greensleeves

 

Tento článek je určen především pro zkušené hráče, kteří by rádi dělali vypravěče a nevědí, jak mají quest správně napsat. Rada ujednotila tuto formu:

 

Pro hráče, veřejné - tyto informace uvidí hráči, je to popis questu, který by je měl nalákat.

  1. Název questu

  2. Vypravěč

  3. Věštba (měla by být ve staré češtině, plná archaických výrazů, jednotný styl!) nebo ”inzerát”

  4. Obtížnost (lehká, střední/středně těžká, těžká -> říká jak je quest obtížný, závisí to především na tom, co hráč bude pro absolvování questu potřebovat, tedy magie a boj - to by mělo být napsané v bodě 7. Dále to je nějaké zhodnocení vypravěče, jak náročný svůj quest považuje)

  5. Délka (krátké, střední, dlouhé, velmi dlouhé…)

  6. místo konání (musí být pevně určeno, pozor na souvislosti s mapou! všechno co vymyslíte jako specialitu a umístíte to, NAPSAT AIREEN!)

  7. Typ questu (zde by měly být uvedeny základní informace, ve zkratkách - základní, boj, magie, zákaz magie -> nebo něco v tom stylu, což by mělo uvést, které dovednosti dotyčný v questu bude potřebovat. Dále by tu mohlo být něco ke stylu - horor, detektivní, adventura, akční...

  8. Pro koho - (kdo se může účastnit - mělo by to vyplynout  z výše uvedeného textu, může se připsat, ale není to povinné)

  9. Odměna - ( co hráč za splnění questů získá, spíš u “inzerátových” typů...)

  10. Kontext - pokud to je nezbytné, tedy pokud to není obecně známé, kontext by se měl hráč dozvědět až ve hře, klidně hned na začátku při prvním vypravěčově postu, poté se postupně dozvídá děj. Kontextem se myslí třeba “do města přijel divný muž, kterého se všichni obyvatelé bojí. Ubytoval se v hostinci U Bílého kozla a od té doby se neukázal. Celé město z něj má strach…” Lepší je toto hráči sdělit právě až v začátku questu a do popisu questu jen napsat “hledáme odvážné muže, kterým není umění meče cizí a nebezpečí se nebojí. Zájemci nechť se přihlásí v hostinci U Bílého kozla”. Toto je potom jen inzerát, který toho opravdu moc o hře neprozrazuje...)

  11. Uzavřený/volný quest - (tím se myslí, jestli vypravěč dovolí, aby během questu mohli někteří lidi - samozřejmě jen ve vhodných situacích - odcházet, nebo se dokonce až během questu přidat. Hráči se pochopitelně napřed musí s vypravěčem domluvit)

 

Pro radu - tyto informace uvidí pouze Rada a hlavně podle nich se rozhoduje, zda quest přijme, nebo ne.

  1. Osnova děje (vše co se v questu stane)

  2. Hlavní odměna, možné další odměny (důležité vypsat)

 

+vypravěč by měl mít u sebe podrobný děj, příběhový kontext, domyšlené vzhledy a jména hlavních NPC, všechny vychytávky, které chce v questu mít!

 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Správce říše