TOPlist

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Reálie
Dne: 30.06.2016 23:28:03 FB



Nezkrotný tajemný a dosud často v mlhách zastřený pán Čas konečně dostal svoji podobu! Pokud vám vadilo, že vaše postava v podstatě nemůže stárnout a jen velmi složitě může získat nové dovednosti, nyní vám nabízíme čas! Cena pouhých 60 zlatých! (...vtip ;D)

A teď už vážně...

 

 

Čas postav

 

V současné době se situace má tak, že postavy nějak přežívají a nikdo vlastně neví, jak se to s časem má. My vám to prozradíme - vaše postavy mají svůj čas! Aby bylo možné dělat pokroky, zvyšovat dovednosti, dosáhnout úspěchů a třeba i zestárnout nebo se starat o děti, každá rasa má svoji časovou osu, podle které se v takových bude řídit její stárnutí. Jeden dílek na ose všude znamená jeden reálný rok, kdy hrajete. Číslo je potom posun věku vaší postavy za tento rok.

 

Čas a Alagaesie

Otázka, která se vznáší ve vzduchu už od první věty je jistě ta, zda je čas nutný pro všechny. Odpovědí je "ne". Ale každé rozhodnutí má nějakou cenu a v případě tohoto "ne" je to poměrně rozsáhlá cena. Protože pokud vaší postavě neplyne čas, nemá šanci postupovat, logicky. Pro postavy, které hrají hry i několik měsíců, se tímto otevírá cesta do "nesmrtelnosti", protože jejich životy fungují v jiném časoprostorovém kontinuu, koneckonců - stejně hrajete většinou jen s jedním člověkem. 

Pokud čas necháte plynou, vaší postavě odtikává čas, který je třeba dobře využít - zvyšováním dovedností, budouváním. Chcete dům? Potřebujete čas. Chcete rodinu? Potřebujete čas. Chcete být nejlepší? ...

 

Čas a hráč

Proč, ptáte se? Protože chceme zamezit zbytečným dlouhodobým hrám. Pokud k dlouhodobé hře máte opodstatněný důvod (kupříkladu šlechtici), řešíte se individuálně. Ale pokud je to postava, jejíž dlouhá hra spočívá jen v tom, že hráči píší zbytečně dlouhé posty bez smyslu, vítejte v koloběhu života. Jak jste se učili hrát posty na dvě strany o ničem, zkuste se teď naučit přesný opak - naučte se hrát dobrou a zábavnou svižnou hru. Bude se to hodit. 

 

Čas v profilech

Vzhledem k tomu, že každá rasa má odlišné požadavky na čas a tudíž jeden dílek u člověka a elfa se opravdu podstatně liší, neuvádějte letopočet narození, nemusíte uvádět ani věk postavy. Je totiž odteď jen orientační. Pouze při tvorbě nového profilu je nutné a důležité přesný věk, se kterým začínáte, uvést.

 

Čas ve hrách

A ve hrách? Říkáte si, že když se za rok potká elf a člověk, budou se od sebe věkově hodně lišit? Ano budou. To je nejčastější argument: "Jak to máme zahrát, když od sebe najednou budou věkově mimo?" Zkuste trošku přemýšlet a vzpomeňte si na všechny vaše dlouhé hry, kdy jste se někde zastavili a vykonávali nějakou činnost nesmyslně dlouhý čas - jak dlouho jste stáli na palouku tváří v tvář? Jak dlouho jste seděli na stromě? Jak dlouho jste vedli obyčejný pětiminutový rozhovor?

Vidíte? V podstatě se nic nezmění. Jen chceme urychlit hru. Když se nad tím zamyslíte, manipulace s časem, které nedávají smysl jsou tu na běžném pořádku, tady si je jen trošku ujasníme.

 

A pokud Vás to i přes logiku trápí, můžeme připomenout, že na elfech, vílách, kočkodlacích a podobných kouzelných rasách změny vidět nejsou, což se dá dobře zahrát. Nechme tedy čas pro hry stále trochu zastřený…

 

A nyní tedy již k jednotlivým časovým osám.

 

Lidé

 

Rasa, která má nejkratší život. Přesto za ni můžete hrát, když to vezmete od dítěte, celých dlouhých 6 let. A to je opravdu hodně. Není třeba se tedy lekat, i když začnete hrát s člověkem v trochu pokročilejším věku, máte spoustu času na to si jej pořádně užít. A kdyby i to nestačilo? Ve výhodách, které si můžete koupit za body, je i elixír mládí! Není se tedy čeho bát. Člověk je nejvíc dynamická rasa, proto je také tolik možností, jak můžete hrát s jeho životem.

 

 

 

Elfové

 

Bytosti známé svou dlouhověkostí, moudrostí a kouzelností. Aby byl možný nějaký posun u elfů, skok za jeden rok je poměrně velký. Z důvodu, že elfové se mohou dožívat asi tak 3 tisíciletí, vypisovat tolik článků na ose by bylo téměř nemožné. Proto od té doby co dospějí je postup ustálen na 100 roků věku za jeden herní rok. Tabulka elfského stárnutí ještě přesněji popisuje, co se v jakých obdobích u elfů děje.

 

 

 

Víly

 

Podobně jako elfové takřka nesmrtelná rasa. Jejich čas funguje téměř stejně jako elfský jen s tím rozdílem, že rychleji dospívají. Podrobnosti se dozvíte v reáliích na víly.

 

 

 

Trpaslíci

 

Národ, který se dožívá sice mnohem vyššího věku než lidé, zato do elfských tisíciletí má opravdu daleko. Postup zde je docela jednoduchý, po dosažení stupně dospělosti je dále každoroční posun 50 let.

 

 

 

Druidi

 

Původně sice lidé, magií však dosti ovlivnění. Jejich život je proto delší než lidský, nikdy však jejich tělo nedozraje do dospělosti. Zůstávají vždy dětmi. Jejich další posun je 15 let věku za jeden herní rok. Kolem oné stovky umírají, stále ovšem jako děti.

 

 

 

Urgalové

 

Národ časem nejvíce podobný lidem. Přeci jen se však dožívají lehce vyššího věku. Postup je přesně zaznamenán na následující ose.

 

 

 

Draci

 

Magická stvoření stará snad jak sám svět. Časová osa tedy zachycuje jen stupně při prvotním vývoje mladého draka, poté je postup stejně jako u elfů a víl ustálen na 100 let věku za jeden herní rok. Tato osa platí pouze pro draky jako samostatné postavy. Jezdečtí draci mají stárnutí zajištěno krmením, o kterém si můžete více přečíst zde.

 

 

 

Kočkodlaci

 

Pro tuto rasu máme dokonce dvě časové osy. Pro rod panthaare je ta první. Dožívají se mnohem nižšího věku především proto, že nemají takřka nic společného s magií. Jejich postup je shodný s druidy.

Rod felissae, malí kočkodlaci, kteří jako jediní mohou vidět do budoucnosti, jsou na tom s věkem lépe. Dožívají se dokonce více než trpaslíci. Když ovšem trošku zapřemýšlíme, počet herních let u panthaare i felissae je takřka stejný. Takže žádné nevýhody pro nějaký z rodů.

 

 

 

 

Dračí jezdci

 

A jedna speciální skupinka navíc. Všichni tušíme, že když se z člověka stane jezdec, neumře hned v 50 letech. Proto je pro ně vytvořen tento dodatek, člověk dračí jezdec má dále postup 50 let věku za jeden rok herní. Taktéž zde je uvedeno maximum, přestože na lidské jezdce působí magie, nejsou nesmrtelní. Dožívají se kolem 1000 let. Této hranice se ovšem není vůbec třeba bát. Herně se tam není takřka možnost dostat.

 

 

 

Poslední poznámku věnujeme křížencům a lidem ovlivněným magií. Stárnutí u nich se bude řešit individuálně u každého takového profilu.

 


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Morcelwen Poicë