Mechanická postava
A teď, když už máš vybranou rasu a jméno, tě možná zajímá, proč se vlastně tento typ postavy jmenuje Mechanická. Hned ti na otázku odpovím a vysvětlím do podrobna, jak taková postava funguje. Je dobré říci, že podmínky pro přijetí takové postavy jsou značně zlehčeny tím, že tvoříš automaticky postavu Novice. Jak už bylo řečeno, znovu doporučujeme psát si životopis v nějakém textovém editoru a pracovat na něm postupně a dlouho, ušetříte čas nejenom nám, ale i sobě, protože textové editory často opravují základní chyby a ještě se v nich dobře pracuje.
Co se týče mechanických postav, neexistuje varianta, že by to pro tebe byla špatná volba, ať už jsi úplný nováček, nebo zkušený hráč. Jméno mechanické postavy vzniklo podle stavu, kdy si ji v dlouhodobém questu mechanicky vytváříš a objevuješ ji s postupem času. Tato postava tedy vzniká v průběhu hry a má tě naučit hrát RPG, psát životopis a perfektně porozumět povolání, které sis pro svoji postavu zvolil, s Mechanickou postavou se tedy noříš do tajů mistrů svého povolání a po absolvování velkého questu jsi schopen začít si svým řemeslem vydělávat.
Po dokončení prvního questu přestáváš být mechanickou postavou a pokračuješ jako postava Volná, nebo jako Dobrodruh. Mechanickou postavou je tedy nazvaný proces tvoření této postavy a nezáleží na pohlaví, nebo na rase. Primárně je Mechanická postava určena lidem, protože tato rasa je nejpružnější, má nejrozmanitější škálu povolání a zkušenosti z questu se tam nejlépe zúročí. Nicméně tato postava jde vytvořit i v jiných rasách, nicméně v omezeném měřítku.
Co tě přesně v questu čeká?
To nejde jednoznačně říct, protože každý quest je jedinečný, nicméně všechny questy podléhají podobné osnově. V první kroku získáš základní informace o své rase a povolání, v dalších krocích se učíš psát příspěvky a hraješ jednoduchou hru s vypravěčem, kde postupně do svých příspěvků vkládáš víc informací a zjišťuješ tak jaká tvoje postava je a jak celkově příspěvek rozepsat. Čeká tě různý počet her a úkolů, které budeš muset splnit, naučíš se správně hrát za své povolání a v jednotlivých dílčích krocích postupně dopisuješ svůj životopis. Na konci celého questu tě čeká závěrečná zkouška, která se skládá ze tří částí - dokončení kvalitního životopisu, odehrání skutečně kvalitní a trošku složitější hry a závěrečná esej, která se vzdáleně podobá eseji o dračí vejce - dostaneš zadané téma a sepíšeš jej. Jakmile tyto podmínky splníš, stáváš se normálním hráčem, nicméně se skutečně mazáckým profilem postavy a dobrou úrovní hry. A skutečně dobří hráči chtějí hrát s někým, kdo umí hrát dobře.
Co nastane, pokud quest přerušíš?
Nic, protože s tím se zkrátka počítá. Vzhledem k tomu, že objevuješ svoji postavu, je nad slunce jasné, že postava se klidně může ukázat jako nepohodlná pro hraní, nebo ti zkrátka a jednoduše nesedne. Pokud quest přerušíš, postava se maže (ani se nepřesouvá do Archivu postav) a ty můžeš buď začít znovu, nebo úplně odjinud.
A pokud projdeš questem a nesplníš podmínky posledního úkolu?
Pokud projdeš celým questem, je nepravděpodobné, že bys poslední úkol nezvládl. Navíc není časově omezený, tudíž je jen na tobě, kdy svoji postavu vrhneš do hráčského víru Alagaesie. Mechanická postava tu není od toho, aby ses stresoval, ale aby sis tvorbu postavy užil! Teoreticky je garantované, že questem projdeš, protože jeho hlavní myšlenkou je naučit nováčky užít si hru tak nejvíc jak to jde.
Jak se liší tvorba profilu pro Mechanickou postavu?
Jediný podstatný rozdíl je v tom, že nejsi limitován tím, co všechno napíšeš. Rozhodně bys měl uvést své jméno, základní podobu a povahu a životopis, čím více toho napíšeš, tím zajímavější bude prozkoumávat limity tvojí postavy.
Osnova pro Novice
OBRÁZEK - Vyber si vhodý obrázek, který bude prezentovat tvoji postavu po celou hru. Ideálně, aby na něm nebyly žádné moderní prvky, tedy pokud najdeš obrázek kreslený (ne fotografii) bude to úplně nejlepší.
Dál přidej, co už jsi si sepsal bokem do wordu, tedy měl bys mít Jméno, rasu, pohlaví a teď nově i obrázek. Přidej položku Podoba a inspiruj se obrázkem. Zkrátka popiš, co vidíš. Popiš to ve třech až pěti větách. Víc pro novice není třeba.
Pak Povahu, kterou můžeš mít jakou chceš, nicméně pro začátek je dobré inspirovat povahu postavy tvojí vlastní. Pak teprve můžeš začít experimentovat s tím, jaká tvoje postava vlastně může být. Jsi stydlín? Nebo jsi vřelý a přátelský? Či snad vztekloun? Zakomponuj to do postavy, alespoň se nemusííš bát porušení pravidla o křišťálové stěně. Povahu taktéž napiš ve třech až pěti větách.
A poslední, nejzábavnější věc - historie. Kde se postava narodila, jak žila doteď. Když zkopíruješ větu v rámečku a doplníš prázdná místa o vlastní informace.
Narodil se ve městě ________, kde vyrůstal s matkou a otcem, který se živil jako ________. Jakmile dosáhl věku ____ let, začal se u otce učit jeho řemeslo a teď přišel čas, kdy jej po otci převezme. |
POZOR! Doporučený věk pro tvoji postavu je 14 let. Žijeme ve středověku, kde se ženy vdávají v šestnácti letech a ve 25 jsou považovány v podstatě už za staré.
Co všechno potřebuješ pro hru za Mechanickou postavu znát?
Všechno ostatní se naučíš za chodu v questu. Jestli se toho bojíš, nemusíš! Provedeme tě krůček za krůčkem cestičkou k tomu, abys byl jednou i ty hráč, který bude zaučovat nováčky a bude s nimi hrát jejich první quest.
Tak co, chceš si to celé vyzkoušet?
Zpět